Czy to łożysko piasty przód?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

Czy to łożysko piasty przód?

Post autor: majuDJ » pt gru 12, 2014 19:58

Witam

Od niedawno zauważyłem u siebie problem. Z prawej przedniego koła przy toczeniu się na luzie lub powolnej jeździe na 1,2 biegu słychać jak gdyby opór na kole ( jakby tam było nie wiadomo jak szerokie koło z mega oporem toczenia). Jestem na 99%, że to łożysko. Ostatnio łożyska były wymieniane w maju 2012r przy przebiegu 230 tys km, obecnie jest 303 tys km. Ponieważ felga stalowa jest zimna pod kołpakiem, więc to na pewno nie tarcie klocka o tarczę. Jak sprawdzić czy to łożysko kłania się do wymiany.
Odczucia z prawego koła są takie jak by tam siedziała oponowa o szerokości 245 z bieżnikiem zimowym z największymi oporami toczenia, która ma bardzo duży hałas przy toczeniu się.

Jakie wybrać łożysko? Meyle, Febi, SKF, FAG?

Ja jestem jak coś zdecydowany na SKF bo znalazłem w dobrej cenie i podobno szły na pierwszy montaż? http://allegro.pl/lozysko-kola-p-golf-i ... 11602.html" onclick="window.open(this.href);return false; Czy może zaoszczędzić 50zł i kupić Meyle lub Febi?
Łożyska wymienia się parami czy można pojedynczo?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Czy to łożysko piasty przód?

Post autor: waski1 » pt gru 12, 2014 20:03

majuDJ pisze:Jakie wybrać łożysko? Meyle, Febi, SKF, FAG?
Ja bym wziął Fag-a Skf też spoko.
majuDJ pisze:Łożyska wymienia się parami czy można pojedynczo?
Można pojedynczo.



majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

Re: Czy to łożysko piasty przód?

Post autor: majuDJ » pt gru 12, 2014 20:29

waski1 pisze:
majuDJ pisze:Jakie wybrać łożysko? Meyle, Febi, SKF, FAG?
Ja bym wziął Fag-a Skf też spoko.
majuDJ pisze:Łożyska wymienia się parami czy można pojedynczo?
Można pojedynczo.
A jak sprawdzić czy to łożysko? Podnieść auto i zakręcić kołem i będzie widać, słychać?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Czy to łożysko piasty przód?

Post autor: waski1 » pt gru 12, 2014 22:18

majuDJ pisze:A jak sprawdzić czy to łożysko? Podnieść auto i zakręcić kołem i będzie widać, słychać?
Zależy w jakim stopniu jest wywalone.
Na stacjach kontroli pojazdów mają takie urządzenie do rozpędzania kół może podjedź i zrób test.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Czy to łożysko piasty przód?

Post autor: Michał_1977 » sob gru 13, 2014 07:46

waski1 pisze:Ja bym wziął Fag-a
Ja też. Na SKF-ie sparzyłem się mocno i na łożyskach i na kompletach rozrządu.
majuDJ pisze:A jak sprawdzić czy to łożysko?
Jedno koło w górę,odpalasz i heja z 5-ki.Jak będzie wyło,to wymiana :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości