Strona 1 z 1

Czy to łożysko (piasta) jest do wymiany

: czw lis 06, 2014 12:19
autor: arczi99
Przy prędkości 60-80km/h mam huczenie w z tyłu z prawej strony, potrzebuję potwierdzić czy to na pewno będzie do wymiany łożysko gdyż po podniesieniu auta i kręceniu kołem jest cisza a przy łożysku powinno być słychać szum. Wiem że trzeba wymieniać całą piastę a to trochę kosztuje, może to wina czegoś innego, jak to stwierdzić ?

Czy to łożysko (piasta) jest do wymiany

: czw lis 06, 2014 13:21
autor: wron
ja też słyszałem szum z tyłu a okazało się ze to przednie łożysko do wymiany

Czy to łożysko (piasta) jest do wymiany

: czw lis 06, 2014 14:11
autor: bioly05011
wchodząc w lewy zakręt z taką prędkością powinna być cisza

Czy to łożysko (piasta) jest do wymiany

: czw lis 06, 2014 19:51
autor: Eyk88
Miałem to samo kiedyś, winny zacisk a dokładniej jego "łoże"- zapiekło się. Wyczyściłem, nasmarowałem i śmiga. Objawy dokładnie takie same miałem, niby przy skręcaniu i wybojach też cichło na moment.

Czy to łożysko (piasta) jest do wymiany

: pt lis 07, 2014 02:04
autor: arczi99
Eyk88, a dokładnie co masz na myśli "łoże" i co nasmarowałeś, napisz dokładniej. Parę dni temu wymieniałem klocki z tyłu i tłoczek dobrze się wkręcał, ale przy kręceniu kołem na podnośniku słyszalne było ocieranie klocka o tarcze, z tym że to chyba normalne.

Czy to łożysko (piasta) jest do wymiany

: pt lis 07, 2014 11:13
autor: Eyk88
Oczywiście pisze o golfie IV. Nie wiem jak w VI wygląda zacisk, ale generalnie sam zacisk z tyłu jest zamocowany na jarzmie za pomocą 2 tulei, dzięki którym ma możliwość ograniczonego poruszania się ok 2cm prawo-lewo.
No i jedna zapiekła się kompletnie i zacisk po hamowaniu nie wracał do położenia "zero" a ocierał delikatnie o tarczę (klockiem). Naprawa pod blokiem 15 minut. Potrzebny był tylko smar (miedziowy najlepiej), podnośnik, klucz do kół i klucze oczkowe do odkręcenia tego, ew jeszcze kombinerki i szmatki żeby wyciągnąć śrubę z tulei i wyczyścić.

No ale to było u mnie i nie wiem jak sprawa wygląda u Ciebie, jedź do warsztatu lepszego i powiedz, żeby rozpędzili Ci to koło. U mnie to za darmo robią czy za symboliczną dyszkę i będziesz wiedział czy to łożysko czy co innego.

Czy to łożysko (piasta) jest do wymiany

: ndz lis 09, 2014 12:04
autor: piotrek gti_abf
Dźwięk podobny do uszkodzonego łożyska wydają też po ząbkowane opony. Przełóż koła z przodu na tył i zobaczysz czy huczenie się przeniesie.

Czy to łożysko (piasta) jest do wymiany

: ndz lis 09, 2014 14:57
autor: arczi99
Testowałem wchodzenie przy tej prędkości zarówno w lewo jak i w prawo i szum nie ustaje.
Może faktycznie przełożę opony z tyłu na przód tym bardziej że są inne.

A zaciski raczej na pewno są ok i nie blokują, przy prędkości huczenia też zaciągałem lekko ręczny i dalej to samo, oczywiście zaczyna hamować.

Czy to łożysko (piasta) jest do wymiany

: ndz lis 09, 2014 15:54
autor: Eyk88
^^ To raczej nie to co u mnie, ja właśnie ręcznym sprawdzałem i przy lekkim zaciąganiu przestawało huczeć. Jedź na rozpędzarkę do kół. Dowiesz się czy to łożysko.

Czy to łożysko (piasta) jest do wymiany

: pt lis 14, 2014 02:34
autor: arczi99
OK, ale zbyt nie wiem gdzie jechać na takie rozpędzanie kół, nie wiem co za warsztat może coś takiego mieć i też o co się pytać

Czy to łożysko (piasta) jest do wymiany

: ndz lis 16, 2014 22:49
autor: Eyk88
Sporo serwisów to ma, jedź do FeuVert czy coś takiego.