Strona 1 z 1

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

: śr wrz 10, 2014 01:26
autor: wroclawianin
Witam, jestem tutaj nowym użytkownikiem forum.
Mam problem z opadającym przednim prawym kołem. Gdy podniosę auto lewarkiem, postawię je na podstawce, zdejmę koło, wahacz opada tak, że nie mogę potem założyć z powrotem koła. Muszę wtedy podnieść lewarkiem wahacz, żeby koło luźno wlazło na swoje miejsce(tj. między ziemią a tarczą). Podejrzewam, że może być to wina tulei zaznaczonej na czerwono.Obrazek
Jeśli dobrze to zdiagnozowałem, to jak powinienem się za to zabrać.
Druga sprawa to piszczący pasek wieloklinowy. Jest maksymalnie naciągnięty, lecz gdy jest zimny silnik,(pasek) dźwięk jest bardzo brutalny dla ucha. Gdy silnik chwilę pochodzi, pasek się nagrzewa i piszczenie ustaję, co może być tego przyczyną?

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

: czw wrz 11, 2014 14:46
autor: ciachotdi
Za nisko podnosisz auto dlatego masz problem czy to wina tulei raczej nie gdyż widać na zdjęciu że jej coś zostało i nie jest na maxa oberwana.
wroclawianin pisze:Druga sprawa to piszczący pasek wieloklinowy
Po pierwsze sprawdź koło pasowe czy się nie kiwa na boki podczas pracy silnika, po drugie polej pasek wodą (bądź psiknij plakiem) jak ustąpi będzie to raczej wina wyjechanego paska bądź koła pasowego. Dobrze wymienić obie rzeczy odrazu.

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

: czw wrz 11, 2014 18:12
autor: orel11
A gdzie Ty masz stabilizator?Chyba ,że nie wszystkie golfy miały ,ale w td raczej powienien być.To też jest wina tego ,że koło za nisko opada podczas podnoszenia auta.A po drugie jak kolega wyżej napisał ,za nisko auto podnosisz.

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

: czw wrz 11, 2014 20:15
autor: wroclawianin
Jeśli chodzi o pasek, to koła się nie kiwają, podczas pracy silnika jak i przy wyłączonym i zdjętym pasku. Psiknąłem wd-40 na pasek i koła wieczorem, poczekałem aż troszkę odparuje i uruchomiłem silnik. Pisk trochę ucichł, lecz rano było to samo, pisk. Ale silnik pochodził 2-3 minuty, i pisk ucichł.
Jeśli chodzi o podnoszenie auta, to faktycznie macie rację, może trochę za nisko podnoszę.

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

: czw wrz 11, 2014 20:53
autor: areczek0000000
niestety nie tylko pasek się zużywa i trzeba go wymienić,ale koła pasowe też w końcu ulegają zużyciu.

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

: pt wrz 12, 2014 07:24
autor: Michał_1977
wroclawianin pisze:Podejrzewam, że może być to wina tulei zaznaczonej na czerwono.
A ja podejrzewam,że jak koło opada za nisko,to nie tuleja za to odpowiada,tylko brak talerzyka na McPhersonie nad kielichem pod maską :bajer:
wroclawianin pisze:pasek się nagrzewa i piszczenie ustaję, co może być tego przyczyną?
To że świece żarowe już nie grzeją i jest mniejsze zużycie prądu,a tym samym-alternator nie stawia już takiego oporu,a świece grzeją dużo dłużej niż ich kontrolka przed odpaleniem.
Druga sprawa-trzeba się przyjrzeć dużemu kołu pasowemu,czy nie chwieje się na boki.Jeśli tak,to trzeba to jak najszybciej zrobić.Poszukaj tematu o gibającym się kole pasowym i ewentualnych skutkach.

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

: pt wrz 12, 2014 15:43
autor: wroclawianin
Koło pasowe nie chwieje się, jedynie wibracje silnika wpływają na jego ruch, nie jest on jakiś wielki. Wibracje silnika nim trzęsą, ale trzęsienie to jest równie z trzęsieniem silnika. Kilka dni temu, rano miałem zaparowanie szyby, włączyłem ogrzewanie tylnej i wtedy pasek strzelił. Więc to może alternator stawia właśnie za duży opór? Chodź jego koło kręci się wręcz idealnie, nie czuć w jego pracy nic niepokojącego.

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

: sob wrz 13, 2014 07:53
autor: Michał_1977
wroclawianin pisze:Więc to może alternator stawia właśnie za duży opór? Chodź jego koło kręci się wręcz idealnie, nie czuć w jego pracy nic niepokojącego.
Przeczytaj ze zrozumieniem mojego poprzedniego posta.
Alternator stawia opór,gdy produkuje dużo prądu.