Strona 1 z 1

Ściąga w prawo po wymianie sworznia i tulei.

: pn cze 09, 2014 20:44
autor: hendrix_radek
Witam,
w swoim golfie wymieniłem sworzeń i tylną tuleję w prawym wahaczu, miesiąc wcześniej wymieniłem tylną tuleję w wahaczu lewym.
Po tych zabiegach ustawiłem geometrię kół jednak przy przyspieszaniu zaczęło ściągać samochód na prawo ( byłem sprawdzić ponownie geometrię - jest ok) i kierownica przy jeździe na wprost jest lekko skręcona w lewo.

Czy mają państwo jakieś pomysły dlaczego tak się dzieję i jak temu zaradzić?

Ściąga w prawo po wymianie sworznia i tulei.

: pn cze 09, 2014 23:06
autor: muszkatobiasz
wymień przednie tuleje w wahaczu bo pływają przy dodawaniu gazu załóżmy ściąga w prawo przy hamowaniu w lewo, co do kierownicy trzeba tak ustawić zbieżność żeby kierownica była prosto i zbieżność ok a nie ustawić samą zbieżność

Ściąga w prawo po wymianie sworznia i tulei.

: wt cze 10, 2014 11:39
autor: hendrix_radek
Czyli jeśli zbieżność jest ok to teraz wystarczy samą kierownicę ustawić?
Po wymianie przednich tulei znowu zbieżność?

Ściąga w prawo po wymianie sworznia i tulei.

: wt cze 10, 2014 17:47
autor: muszkatobiasz
hendrix_radek pisze:Czyli jeśli zbieżność jest ok to teraz wystarczy samą kierownicę ustawić?
nie do końca jeśli kierownice masz w prawo to musisz na drążkach kierowniczych prawe koło skręcić na drążku a lewe koło rozkręcić i sprawdzić zbieżność i wtedy przejechać autem jak stoi kierownica! jeśli jeszcze za mało powtarzasz czynność po prostu skręcając drążkami regulujesz zbieżność i ustawiasz kierownice tak jest jak robisz to domowymi sposobami lub drążkiem jeśli komputerowo sprawa wygląda inaczej i łatwiej
hendrix_radek pisze:Po wymianie przednich tulei znowu zbieżność?
tak

Ściąga w prawo po wymianie sworznia i tulei.

: pn cze 30, 2014 09:15
autor: hendrix_radek
Tuleja wymieniona, przestało ściągać. :bajer:

Ściąga w prawo po wymianie sworznia i tulei.

: sob sty 16, 2016 14:59
autor: michalm7378
Podłączę się na moment pod temat. Sprawa wygląda tak, że dwa dni temu miałem ustawianą geometrię zawieszenia (MK5) przy okazji wymiany tulei stabilizatora. Wszystko byłoby ok gdyby nie to, że podczas jazdy na wprost mam lekko skręconą kierownicę w lewo (naprawę minimalnie). I właśnie o ten aspekt estetyczny mi chodzi. Jak to poprawić? Podjechać do tego gościa i powiedzieć mu żeby zbieżność ustawił? To wystarczy czy temat jest bardziej problematyczny? Pozdrawiam!

Ściąga w prawo po wymianie sworznia i tulei.

: sob sty 16, 2016 22:46
autor: muszkatobiasz
tak na kierownicy możesz tego nie ustawić idealnie mimo drobnego frezu ale możesz spróbować ale radził bym jechać tam gdzie robiłeś machnie po pół obrotu na każdym drążku i będzie ok