Strona 1 z 1

Zmniejszający się prześwit tylniego zawieszenia

: czw lut 13, 2014 13:47
autor: mareksuski
Hej,

Mam Golf 6 kombi z fabrycznie obniżonym "sportowym" zawieszeniem. Mieszkam w bloku z parkingiem podziemnym i od jakiegoś czasu zauważyłem że kiedy zjeżdżam z pasażerem rampą z poziomu 0 na -2 (duży spadek) to szoruje tylnią częścią samochodu o kostkę brukową tylko w momencie rozpoczęcia zjazdu na dół. Czy to oznacza ze musze wymienić amortyzatory? Przebieg 72 tys KM.

Pozdr,

Marek

Zmniejszający się prześwit tylniego zawieszenia

: czw lut 13, 2014 16:12
autor: Shmatan
Amortyzatory należy wymienić kiedy przestają tłumić wahania samochodu - ich wymiana tutaj najprawdopodobniej nie pomoże, co najwyżej zmiana sprężyn na wyższe/twardsze lub zawieszenie samochodu na odbojach.

Od czasu zakupu samochodu zawieszenie faktycznie mogło się minimalnie ułożyć i ugnieść przez co jest kilka mm niżej.

Zmniejszający się prześwit tylniego zawieszenia

: pt lut 14, 2014 09:14
autor: mareksuski
Cześć Shmatan,

Dzięki za odpowiedź. Czy wiesz ile taka wymiana sprężyn i części mogą kosztować w ASO i poza ASO?

Pozdr,

Marek

Zmniejszający się prześwit tylniego zawieszenia

: pt lut 14, 2014 11:25
autor: jhosef
Winny to jest właściwie konstruktor podjazdu :)

Mógłbyś spróbować może ze sprężynami na złe warunki drogowe 1K0511115CM ale nie wiem ile to da.
Koszt sprężyny w ASO to 340 zł sztuka. Koszt robocizny - nie mam pojęcia.

Sprężyny "sportowe" vw obniżają zdaje się o około 15 mm.

Zmniejszający się prześwit tylniego zawieszenia

: pt lut 14, 2014 12:14
autor: Shmatan
mareksuski, sama wymiana samego tyłu w zależności od warsztatu (myślę że 50-150zł) lub samemu, sprężyn mógłbyś szukać oryginalnych używanych (ok 100zł) które podniosły by tył o te 15mm czyli mogłoby wystarczyć.

Zmniejszający się prześwit tylniego zawieszenia

: pt lut 14, 2014 12:22
autor: jhosef
Tylko w używkach patrz na kropki i ich kolory. Ważne aby kupić dwie sprężyny takie same (i przy okazji też nie takie jak masz). Idealnie by było jakby obie były z tego samego auta.

Zmniejszający się prześwit tylniego zawieszenia

: pn lut 17, 2014 00:19
autor: marmi m
tylko że jak ma zawieszenie fabryczne sportowe to są tez inne amorki razem z tymi sprężynami...

generalnie jak za nisko to jak radzą koledzy pozostają używki do kupienia tylko że należałoby wymienić też przód na seryjny.

róznica miedzy sport a zwykłym to dokładnie 15mm, ale to jednak troszkę jest...

A co do kosztów to w normalnym serwisie cos koło 200-300zł za całe autko + geometria, w aso ceny są patologiczne ok 700-800zł z geometrią wołali za wymianę.

Zmniejszający się prześwit tylniego zawieszenia

: pn lut 17, 2014 10:29
autor: Shmatan
Spokojnie można zmieć same sprężyny z tyłu - 15mm to nie różnica, a inna charakterystyka amortyzatorów nie będzie problemem. Później tylko adaptacja samopoziomowania xena.