Strona 1 z 2
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: ndz wrz 15, 2013 08:07
autor: black raven
Witam Was.
Na początku chciałem poinformować, że temat i pytania w nim dotyczą VW SHARANA z 2003 roku ( silnik ASZ ). Mianowicie czy w tym aucie ustawia się też zbieżność z tyłu? Zawsze jak kontroluję zbieżność w aucie to tylko coś przy przodzie patrzą / grzebią. I 2 pytanko. Czy w tym aucie należy na szarpakach też badać tył? Jeśli tak, to co takie badanie wykaże?
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: ndz wrz 15, 2013 18:16
autor: muszkatobiasz
jeśli z tyłu masz belkę to możliwość zbieżności niema jeśli belka jest krzywa to tylko wymiana ale możesz skorygować lekko kąt kół oraz śladowość kół co do szarpakach mogą być wybite tuleje w belce amory tuleje gumowe w amorach
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: ndz wrz 15, 2013 18:44
autor: black raven
Tylko, czy szarpaki wykażą jak coś jest wybite? Miałem już pare aut, byłem też podczas szarpakowania innych aut i tylko zawsze przodem trzepią.
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: ndz wrz 15, 2013 19:17
autor: muszkatobiasz
no raczej tak po to są a tyłu mało kiedy sprawdzają ale jak im powiesz to sprawdzą
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: wt wrz 17, 2013 20:25
autor: Paweł Marek
black raven, szarpaki szarpią, a podstawa to łom i dobre oko diagnosty które oceni czy i gdzie są luzy, komputerowo to raczej tylko stan amorków ocenisz wiarygodnie.
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: wt wrz 17, 2013 23:06
autor: black raven
Z tą oceną amorków poprzez komputer to bym też polemizował - wystarczy zmienić ciśnienie w gumach i już się uzyska inny wynik.
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: śr wrz 18, 2013 07:24
autor: Fafik258
black raven pisze:Witam Was.
Na początku chciałem poinformować, że temat i pytania w nim dotyczą VW SHARANA z 2003 roku ( silnik ASZ ). Mianowicie czy w tym aucie ustawia się też zbieżność z tyłu? Zawsze jak kontroluję zbieżność w aucie to tylko coś przy przodzie patrzą / grzebią. I 2 pytanko. Czy w tym aucie należy na szarpakach też badać tył? Jeśli tak, to co takie badanie wykaże?
Jak masz z tyłu belkę to nie ma co tam sprawdzać na szarpakach. Jak byś miał wielowachacz z tyłu to u mnie szarpią i przód i tył w tym przypadku, aby sprawdzić ewentualne luzy. Z tyłu nie ustawia się zbieżności bo niby na czym miano by ją ustawić? Na drążkach których z tyłu nie ma?
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: śr wrz 18, 2013 17:15
autor: black raven
Z tyłu są wahacze więc zakładam że trzeba trzepać.
Re: Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: pt wrz 20, 2013 21:22
autor: XV2
muszkatobiasz pisze:jeśli z tyłu masz belkę to możliwość zbieżności niema
Bzdura.
Belka jest ustawiana na fasolkach.
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: sob wrz 21, 2013 08:13
autor: Fafik258
XV2, A belka jest wspólną osią. A dla kół na wspólnej osi nie określa sie zbieżności. Więc niby jak na belce zmiejszysz lub zwiekszysz wymiar pomiędzy obreczami od wewnątrz tylnych kół? Bo taki zabieg nazywamy ustawianiem zbieżności.
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: sob wrz 21, 2013 13:33
autor: XV2
Jest tam mała regulacja po odkręceniu 4 śrub.
Czasami pomaga rozwiercenie jak brakuje.( czyli na tzw fasolkę )
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: wt wrz 24, 2013 15:24
autor: muszkatobiasz
XV2 pisze:Jest tam mała regulacja po odkręceniu 4 śrub.
Czasami pomaga rozwiercenie jak brakuje.( czyli na tzw fasolkę )
zmienisz kąt pochylenia koła minimalnie oraz śladowość a zbieźność zostaje taka sama chyba że ugniesz belke
Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: wt wrz 24, 2013 18:25
autor: Fafik258
Dokładnie, Jw. Nie chciało mi sie rozwodzic
Re: Ustawienie zbieżności + badanie na szarpakach.
: wt wrz 24, 2013 22:50
autor: XV2
muszkatobiasz pisze:
zmienisz kąt pochylenia koła minimalnie
Przód tak a gdzie tył ?