Strona 1 z 1

Wymiana sprężyn - urwana górna część amortyzatora

: wt lip 02, 2013 18:19
autor: stefan86
Witam.

Zabrałem się za wymianę tylnych sprężyn w Golfie II wzorując się poradą: http://mk2.vwgolf.pl/porada36.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety ale utknąłem na tym punkcie:
Nastepnie odkręcamy pierwszą nakrętkę kontrującą i zdejmujemy blaszke. Gdyby okazało się że nasze amortyzatory są tak leciwe że nagwintowane tłoczysko kręci się wraz z odkręcaną nakrętką niezbędne jest przytrzymanie tłoczyska. W tym celu używamy klucza typu "Francuz" lub "żabke" bądź klucz do rur. Klucze te mają dużą siłę ścisku szczęk co pozwoli złapać za górną część tłoczyska gdzie gwint jest spłaszczony.
Konkretniej to ten spłaszczony gwint jest urwany i nie ma za co przytrzymać tłoczyska aby odkręcić tę nakrętkę. Jak w takiej sytuacji ją odkręcić skoro się obraca całe tłoczysko?

Obrazek

Wymiana sprężyn - urwana górna część amortyzatora

: wt lip 02, 2013 19:04
autor: marcinek84
Ja bym próbował przeciąć nakrętkę starając się nie uszkodzić bardzo gwintu potem kupić nową albo próbować przyspawać kawałek czegoś aby odkręcić nakrętkę.

Wymiana sprężyn - urwana górna część amortyzatora

: wt lip 02, 2013 19:44
autor: 21Golfista21
ja bym od spodu złapał żabą zaciskową za ten pręt amortyzatora i nie będzie się kręcić a amor i tak do wymiany lub ewentualnie przez papierek go ścisnąć.

Wymiana sprężyn - urwana górna część amortyzatora

: pt lip 05, 2013 09:18
autor: Paweł Marek
próbowałeś żabką czy kombinerkami przytrzymać tą podkładkę pod nakrętką? czasem to wystarczy a kluczem nie ciągnąć tylko szarpać lub postukać w niego młotkiem

Wymiana sprężyn - urwana górna część amortyzatora

: śr lip 31, 2013 09:08
autor: norek111
jak jest podejście to pneumatykiem szarpnij