Wymiana sprężyn - urwana górna część amortyzatora

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

stefan86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 27, 2007 13:01
Lokalizacja: Łódź

Wymiana sprężyn - urwana górna część amortyzatora

Post autor: stefan86 » wt lip 02, 2013 18:19

Witam.

Zabrałem się za wymianę tylnych sprężyn w Golfie II wzorując się poradą: http://mk2.vwgolf.pl/porada36.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety ale utknąłem na tym punkcie:
Nastepnie odkręcamy pierwszą nakrętkę kontrującą i zdejmujemy blaszke. Gdyby okazało się że nasze amortyzatory są tak leciwe że nagwintowane tłoczysko kręci się wraz z odkręcaną nakrętką niezbędne jest przytrzymanie tłoczyska. W tym celu używamy klucza typu "Francuz" lub "żabke" bądź klucz do rur. Klucze te mają dużą siłę ścisku szczęk co pozwoli złapać za górną część tłoczyska gdzie gwint jest spłaszczony.
Konkretniej to ten spłaszczony gwint jest urwany i nie ma za co przytrzymać tłoczyska aby odkręcić tę nakrętkę. Jak w takiej sytuacji ją odkręcić skoro się obraca całe tłoczysko?

Obrazek



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Wymiana sprężyn - urwana górna część amortyzatora

Post autor: marcinek84 » wt lip 02, 2013 19:04

Ja bym próbował przeciąć nakrętkę starając się nie uszkodzić bardzo gwintu potem kupić nową albo próbować przyspawać kawałek czegoś aby odkręcić nakrętkę.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Wymiana sprężyn - urwana górna część amortyzatora

Post autor: 21Golfista21 » wt lip 02, 2013 19:44

ja bym od spodu złapał żabą zaciskową za ten pręt amortyzatora i nie będzie się kręcić a amor i tak do wymiany lub ewentualnie przez papierek go ścisnąć.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wymiana sprężyn - urwana górna część amortyzatora

Post autor: Paweł Marek » pt lip 05, 2013 09:18

próbowałeś żabką czy kombinerkami przytrzymać tą podkładkę pod nakrętką? czasem to wystarczy a kluczem nie ciągnąć tylko szarpać lub postukać w niego młotkiem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Wymiana sprężyn - urwana górna część amortyzatora

Post autor: norek111 » śr lip 31, 2013 09:08

jak jest podejście to pneumatykiem szarpnij


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości