Strona 1 z 1

Zawieszenie, wszystko stuka.

: pn kwie 29, 2013 19:27
autor: Hołek
Witam. Przeszukałem forum ale nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi. Więc pytam osobiście. U mnie w golfie wszystko tak stuka, skrzypi że szkliwo na zębach pęka. Jak bym jechał zamiast na amortyzatorach to na sztywnych prętach przyspawanych zamiast amorów. Jak wpadam w jakąś dziurę to tragedia. Czy są do kupienia jakieś miękkie amortyzatory i sprężyny żeby zrobić zawieszenie bardziej komfortowym? Nie dysponuje nie ograniczoną liczbą gotówki, ale tak się nie da jeździć. Nie mam porównania jak pracuje zawieszenie z nowymi podzespołami. Mam na myśli amorki, sprężyny, jakieś tam gumy, końcówki, tulejki. Nie chcę też wydać pieniędzy na darmo jeśli miało by się to nie poprawić. Mam w tej chwili założone koła letnie 195/50/15 troszkę dopompowane. Ale koła swoją drogą a zawieszenie swoją. Chyba nie powinno tak wszystko na........ć. Jak się to ma u szanownych kolegów?

Zawieszenie, wszystko stuka.

: pn kwie 29, 2013 20:52
autor: Micjusz
Nic nie napisałeś jakie masz zawieszenie, czy standard czy sportowe?

Zawieszenie, wszystko stuka.

: pn kwie 29, 2013 21:04
autor: Hołek
Zawieszenie mam standardowe. Byly chyba amorki wymieniane ale pewnie dawno temu. Pisze na nich bilstein.

Zawieszenie, wszystko stuka.

: pn kwie 29, 2013 23:09
autor: Crayzol
Jeśli masz wylane amortyzatory to kup nowe ale tylko same wkłady przełóż obecne sprężyny a zaoszczędzisz podnieś jedno koło do góry i poruszaj energicznie za oponę chwytając ją raz górą raz pon bokach i mocno szarpiąc dowiesz się czy masz luzy na układzie kierowniczym/ lub wahaczu jeśli takich nie wyczujesz to już masz oszczędność sprawdź tak prawą i lewą stronę

Zawieszenie, wszystko stuka.

: pt maja 03, 2013 08:17
autor: Hołek
Nie mam na razie jak za bardzo sprawdzić tego wszystkiego bo cały czas pada a garażu nie mam. Ale szarpałem tak trochę za koła to nie wyczułem jakiegoś tam nadmiernego luzu. Jak się trochę ociepli to zmienie wszystko w zawieszeniu z przodu. Znalazłem na allegro zestaw do przodu za 100 zł. Końcówki drążków, wahaczy, gumy stabilizatora i wahaczy. Pozmieniam i zobaczę. Jakaś przyczyna musi być takiego stukania.

Zawieszenie, wszystko stuka.

: pt maja 03, 2013 10:03
autor: damian_piaski
Pojedź na diagnostykę aby sprawdzili Ci zawieszkę i amortyzatory i przekładnie kierowniczą, po co chcesz ładować kasę na ślepo w częsci które są sprawne? A kolejna rzecz to profil opony masz niski, powinieneś założyć seryjne koła 14stki z wyższym profilem.

Zawieszenie, wszystko stuka.

: pt maja 03, 2013 12:44
autor: Hołek
No właśnie nie mam takich 14stek na lato. Jak przestanie padać to założę 14stki z zimy bo innych nie mam. Zresztą i tak chcę wymienić parę rzeczy bo czuję stuki w zawieszeniu z przodu pod nogami, zdaje mi się że to mogą być te tuleje metalowo gumowe w wahaczu. Pewnie przydało by się już amorki wymienić bo ja nie wierzę coś w to sprawdzanie sprawności na stacji diagnostycznej. Miałem przypadek że stary dwudziestoletni amortyzator miał lepszą sprawność od nowego ze sklepu. Tyle że to już większe koszty i trzeba doskładać kasy.

Zawieszenie, wszystko stuka.

: sob maja 04, 2013 12:09
autor: Hołek
Panowie zmieniłem teraz opony z powrotem na zimowe i powiem ze jest o niebo lepiej. Jednak takie koła jak miałem poprzednio nie nadają się do tego zawieszenia. Założyłem 175/70/13, takie miałem. Trochę straciło to na wyglądzie ale przynajmniej jazda jest przyjemniejsza. Jeszcze podjadę w któryś dzień na stacje niech mi przeleci zawieszenie na trzepakach czy wszystkie końcówki dobre jeszcze.

Re: Zawieszenie, wszystko stuka.

: pn maja 06, 2013 22:54
autor: inż. Mk2_marcin
Hołek pisze:Panowie zmieniłem teraz opony z powrotem na zimowe i powiem ze jest o niebo lepiej. Jednak takie koła jak miałem poprzednio nie nadają się do tego zawieszenia. Założyłem 175/70/13, takie miałem. Trochę straciło to na wyglądzie ale przynajmniej jazda jest przyjemniejsza. Jeszcze podjadę w któryś dzień na stacje niech mi przeleci zawieszenie na trzepakach czy wszystkie końcówki dobre jeszcze.
możesz spróbować zakładać 185/60/R14 (też to jest seryjne wymiary do golfa) i powinieneś mieć na klapce od wlewu paliwa jakie możesz mieć wymiary opon na jaką felgę i ciśnienie w nich.

ja mam obecnie 185/60/R14 i ciśnienie 2,0 przód i tył 2,2

Zawieszenie, wszystko stuka.

: wt maja 07, 2013 12:26
autor: Hołek
Napompowałem dzisiaj koła tak jak maja być tyle ze to są zimowe. Teraz czuję ze jakieś końcówki stukają lekko wiec wymienię. Z tulejami w belce z tyłu dam sobie spokój bo to trzeba mieć zaplecze a ja nawet garażu nie mam porządnego.

Zawieszenie, wszystko stuka.

: wt maja 07, 2013 13:03
autor: marcinek84
195/50/15 co masz na lato to dobry rozmiar są o 2mm mniejsze (0,3% przekłamania na liczniku) na średnicy niż 185/60/14 czyli standard.
Hołek pisze:troszkę dopompowane
może za dużo napompowałeś, ja mam 195/45/16 i nie jest źle żebym narzekał.
Jeśli chodzi o tył to ja miałem stuki z tyłu, rozkręciłem wszystko złożyłem nie zakręcając do końca bujałem samochodem i dopiero skręciłem jak się ułożyło tak przestało stukać z tyłu.
A tu masz foto relację wymiany tulei tylnej belki :) http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3242686