Wysokość zawieszenia po wymianie sprężyn
: czw mar 21, 2013 12:13
Witam
Ostatnio strzeliła mi sprężyna na amortyzatorze i niby nic nadzwyczajnego ale okazało się ze mam "sportowe zawieszenie" (wersja Sport Edition). Niestety zamienniki nie są dostępne po sklepach/hurtowniach i takie sprężyny można kupić od ręki tylko w ASO (400 zł za sztukę wiec odpada). Na szybko zdecydowałem się na standardowe sprężyny do Golfa IV TDI - Kayaba RC1695. Dodatkowo wymieniłem łożyska i poduszki nad amortyzatorem to be grzybki nad kielichem sterczały z 1cm w górze.
Po całej akcji autko niestety poszło mocno w górę, o ok 3cm liczone przy środku przedniego koła, zderzak wyskoczył jeszcze wyżej (z ok 5cm) i wygląda to bardzo nieciekawie. Liczyłem się z tym wstawiając standardowe sprężyny ale nie wiedziałem że aż o tyle się podniesie. Same nowe poduszki pewnie go podniosły z 1cm.
Przy standardowych sprężynach do tego modelu liczyłem że będzie miał "seryjną" wysokość a tu jest dużo wyżej. Jak to możliwe że tak wysoko teraz stoi? Amortyzatory "sportowe" są przystosowane do krótszych sprężyn? Wcześniej na oryginalnych sprężynach był niższy niż seria z 1cm a może tylko mi się tak wydawało.
Słyszałem że po jakimś czasie nowe sprężyny trochę siądą tylko pytanie o ile? 0,5 cm czy 2cm?
Jedyny plus jest taki że teraz się dużo lepiej prowadzi, mimo wysokości zrobił się dużo sztywniejszy.
Autko to Golf IV TDI ASZ
Ostatnio strzeliła mi sprężyna na amortyzatorze i niby nic nadzwyczajnego ale okazało się ze mam "sportowe zawieszenie" (wersja Sport Edition). Niestety zamienniki nie są dostępne po sklepach/hurtowniach i takie sprężyny można kupić od ręki tylko w ASO (400 zł za sztukę wiec odpada). Na szybko zdecydowałem się na standardowe sprężyny do Golfa IV TDI - Kayaba RC1695. Dodatkowo wymieniłem łożyska i poduszki nad amortyzatorem to be grzybki nad kielichem sterczały z 1cm w górze.
Po całej akcji autko niestety poszło mocno w górę, o ok 3cm liczone przy środku przedniego koła, zderzak wyskoczył jeszcze wyżej (z ok 5cm) i wygląda to bardzo nieciekawie. Liczyłem się z tym wstawiając standardowe sprężyny ale nie wiedziałem że aż o tyle się podniesie. Same nowe poduszki pewnie go podniosły z 1cm.
Przy standardowych sprężynach do tego modelu liczyłem że będzie miał "seryjną" wysokość a tu jest dużo wyżej. Jak to możliwe że tak wysoko teraz stoi? Amortyzatory "sportowe" są przystosowane do krótszych sprężyn? Wcześniej na oryginalnych sprężynach był niższy niż seria z 1cm a może tylko mi się tak wydawało.
Słyszałem że po jakimś czasie nowe sprężyny trochę siądą tylko pytanie o ile? 0,5 cm czy 2cm?
Jedyny plus jest taki że teraz się dużo lepiej prowadzi, mimo wysokości zrobił się dużo sztywniejszy.
Autko to Golf IV TDI ASZ