Strona 1 z 1

zmiana tarcz went--> lite

: pt lis 16, 2012 22:24
autor: papaj
Witam obecnie mam tarcze 256mm wentylowane i nie hamuje to zbyt rewelacyjnie, powiedzcie czy na 280mm litych byłoby lepiej, czy raczej nie warto

zmiana tarcz went--> lite

: sob lis 17, 2012 11:30
autor: wojtas46
papaj, większe heble większa skuteczność hamowania choć nie zawsze , liczy się również jakość tarczy i klocka .Jeśli założysz 280mm ale jakieś chinole to wątpię czy będzie to lepiej hamować , pozatym tarcza wentylowana powinna się mniej grzać przy częstym hamowaniu , co też ma wpływ na skuteczność . Tak więc jeśli zmieniać to na jakiś dobry firmowy zestaw

zmiana tarcz went--> lite

: sob lis 17, 2012 13:17
autor: michoswwy
ja mam u siebie zamienione właśnie z 256mm na 280mm w mk4 i tarcze mam wentylowane ale nie nawiercane ani nacinane i hamuje bardzo dobrze zaciski mam FS III tarcze i klocki ATE i w porównaniu do 256mm jest znaczna różnica w hamowaniu w 280mm jest znacznie większy klocek hamulcowy także większa jest powierzchnia tarcia klocka o tarczę.

zmiana tarcz went--> lite

: sob lis 17, 2012 14:14
autor: papaj
to wiem tylko te 256 sa wentylowane a te 280 nie stąd moje wachania

zmiana tarcz went--> lite

: sob lis 17, 2012 16:06
autor: Shmatan
Rozmawianie o skuteczności działania hamulców w zależności od ich wielkości nie ma sensu - każde hamulce mają zapas w stosunku do maksymalnej przyczepności opony do asfaltu (zwłaszcza jak ktoś naciąga 165 nankang) więc w hamulcach chodzi głównie o to żeby przy agresywnej jeździe się nie przegrzewały

zmiana tarcz went--> lite

: sob lis 17, 2012 16:15
autor: michoswwy
Shmatan pisze: każde hamulce mają zapas w stosunku do maksymalnej przyczepności opony do asfaltu
ja mam letnie opony 225 i tarcze 280mm także opona ma dobrą przyczepność

zmiana tarcz went--> lite

: sob lis 17, 2012 17:37
autor: Shmatan
michoswwy, gwarantuje Ci że nawet na idealnej nawierzchnii przy pełnym depnięciu jesteś w stanie zmusić abs do działania - jeżeli nie, to szukałbym problemu w układzie

zmiana tarcz went--> lite

: sob lis 17, 2012 20:08
autor: michoswwy
zgadam się z tobą Shmatan bez dyskusji oczywiście że tak jest przy depnięciu abs się włącza na każdych dobrych hamulcach koło może się zablokować jak by abs nie było

zmiana tarcz went--> lite

: wt lis 20, 2012 13:27
autor: Lewian-hamulce
Bezsensowna byłaby zmiana tarcz wentylowanych na lite. Tak jak wojtas lepiej kup porządny zestaw w tym rozmiarze w jakim masz obecnie i będziesz zadowolony ;)


Pozdrawiam

zmiana tarcz went--> lite

: wt lis 20, 2012 21:03
autor: art_2008_a_
papaj pisze:Witam obecnie mam tarcze 256mm wentylowane i nie hamuje to zbyt rewelacyjnie,
ja też mam 256 i powiem tak... na stalowych wąskich oponach jest dobrze ale mogło by być jeszcze lepiej..

na letnich szerokich boję się, że mi ktoś w kufer wiedzie przy mocniejszym wdepnięciu hebla...

może trzeba kupić porządniejsze tarcze i klocki ? tak jak kolega wyżej napisał ..

zmiana tarcz went--> lite

: wt lis 20, 2012 21:33
autor: michoswwy
można jeszcze pierw zmienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć wszystko i zobaczyć czy będzie dalej tak samo czy może będzie jakaś poprawa być może płyn stracił już swoje właściwości kiedyś słyszałem niewiem czy to do końca prawda że jak w płynie jest ok 2%wody to już hamulce tracą na skuteczności a taki płyn też ma swoją ważność czas w którym utrzymuje swoje właściwości koszta nieduże a warto spróbować.

zmiana tarcz went--> lite

: wt lis 20, 2012 22:21
autor: papaj
to prawdza co słyszałeś.

płyn nowy co dwa lata wymieniam tarcze i klocki maja ok 5 tyś, czasem myślę ze coś z serwem nie tak, w sumie auto z roku 1991

zmiana tarcz went--> lite

: wt lis 20, 2012 22:30
autor: michoswwy
serwo sprawdź tzn podpompuj pedałem i wciśnij pedał hamulca i odpal samochód i pedał powinien siąść lekko jeśli tak się nie dzieje to może być wina serwa,przewodów cisnieniowych