Strona 1 z 1

Piszczący układ kierowniczy

: wt wrz 18, 2012 22:02
autor: Guciu83
witam.
mam problem z układem kierowniczym ze wspomaganiem a dokładnie o to że na postoju przy skręcaniu układ piszczy, podczas jazdy tego nie słychać, sprawdzałem napięcie paska ale ugina się jak pisze książka czyli ok 10mm, poziom płynu prawie max, mam założone opony 195/50/15 ale nie wiem czy to ma wpływ na to
proszę o jakieś rady.
pozdrawiam.

Piszczący układ kierowniczy

: śr wrz 19, 2012 01:16
autor: majekMK2
sprawdz czy dobrze odpowietrzony uklad jest i czy pasek jest ok nie spękany

Re: Piszczący układ kierowniczy

: śr wrz 19, 2012 20:14
autor: Guciu83
majekMK2 pisze:sprawdz czy dobrze odpowietrzony uklad jest i czy pasek jest ok nie spękany
hmmm tylko jak sprawdzic czy jest dobrze odpowietrzony? sprawdziłem wzrokowo zbiorniczek i nie ma baniek powietrza przy włączonym silniku, teoretycznie powinien sam się automatycznie odpowietrzyć. co do paska to wygląda jak nowy także sie poddaję...

Piszczący układ kierowniczy

: śr wrz 19, 2012 23:30
autor: majekMK2
to sprawdz jak podniesiesz przód do góry czy wtedy tez
moze byc pompa tez slaba juz nie masz wycieku nigdzie??

Re: Piszczący układ kierowniczy

: czw wrz 20, 2012 06:05
autor: XV2
Guciu83 pisze:sprawdzałem napięcie paska ale ugina się jak pisze książka czyli ok 10mm,
Podciągnij pasek, jeżeli to nie da efektu trzeba szukać dalej.

Re: Piszczący układ kierowniczy

: pt wrz 21, 2012 10:34
autor: danioo
Podciągnij pasek, jeżeli to nie da efektu trzeba szukać dalej.
podmień pasek jak nie pomoże, szwagier tak miał w AAM, nic nie pomagało - wymienił pasek i po sprawie

Piszczący układ kierowniczy

: pt wrz 21, 2012 11:59
autor: marcin7x5
Czasami wymiana pska nic nie da. Wtedy to trzeba albo zmienić koło bo jest juz wytarte lub zastosować pasek trochę szerszy - jeżeli mamy do czynienia z paskiem klinowym. A czy jak skręcisz kołami na maksa to wtedy tez ci piszczy? Może tak byc, że powodem jest juz zajechana pompa.

Piszczący układ kierowniczy

: czw paź 04, 2012 21:06
autor: Scuder
Mam dokładnie taką samą sytuację z moim autem. Wymieniłem pasek i napinacz, ale niestety nic to nie dało, dalej piszczy przy skręconych kołach. Będę wdzięczny za jakieś Wasze podpowiedzi.

Piszczący układ kierowniczy

: pt paź 05, 2012 08:57
autor: marcin7x5
Scuder pisze:Mam dokładnie taką samą sytuację z moim autem. Wymieniłem pasek i napinacz, ale niestety nic to nie dało, dalej piszczy przy skręconych kołach. Będę wdzięczny za jakieś Wasze podpowiedzi.
Jeżeli piszczy z takim metalicznym pogłosem to szukaj winy w pompie od wspomagania

Piszczący układ kierowniczy

: pt paź 05, 2012 11:37
autor: kuba_p
marcin7x5 pisze:szukaj winy w pompie od wspomagania
Podepnę się pod temat .

Ile km srednio wytrzymuje pompa od wspomagania ? Jak o nią dbać aby wytrzymała dłużej ?

Piszczący układ kierowniczy

: pt paź 05, 2012 11:51
autor: marcin7x5
Jedyne co zaleca producent to nie trzymac skręconej kierownicy na max dłużej niz 7 sek. Ile wytrzymuje-tego nie wie nikt. W jednym aucie wytrzyma rok a w drugim i 20. Grunt to aby w układzie był odpowiedni czynnik/płyn.

Piszczący układ kierowniczy

: pt paź 05, 2012 12:58
autor: kuba_p
marcin7x5 pisze:Grunt to aby w układzie był odpowiedni czynnik/płyn.
Odpowiedni czyli jaki ?

Piszczący układ kierowniczy

: pt paź 05, 2012 13:08
autor: marcin7x5
Nie wiem jak jest w mk3 ale mk4 musi miec taki w kolorze zielonym. To jest tak jak z olejami. Musi miec normę/aprobatę vw lub prodecenta i juz. Jak chcesz szczegółów to wpisz w wyszukiwarce "płyn do wspomagania" to znajdziesz wszystko bo ja nie pamiętam dokładnego numeru.