Strona 1 z 1

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

: czw wrz 13, 2012 12:45
autor: SvR
Witam.
Wymieniałem w aucie amortyzatory, łożyska, itp w zawieszeniu. Zmuszony byłem również do wymiany: silentblock'a wahacza, piasty gdyż był problem z wyciągnięciem przegubu więc poszły młoty i palnik (robił to mechanik). Problem ten wystąpił w lewym kole. Mechanik po oddania mi auta powiedział że na pewno muszę zrobić pełną geometrię wspomniał coś o kącie pochylenia. Pojechałem więc do stacji w której wykonali mi geometrię na urządzeniu o nazwie Visualiner 3D coś w tym stylu : Obrazek

Badanie zaczął od podniesienia auta i rozruszania (palnikiem) śrub jakiś tam drążków na lewym i prawym przednim zawieszeniu. Następnie wjechaliśmy na Visualiner wyglądało to mniej więcej tak : Obrazek
Zablokował kierownice i hamulec i dokonał pomiarów ale według mnie tylko zbieżności. Regulował prawdopodobnie tylko tym wcześniej poluzowanym drążkiem coś takiego tylko z regulacją Obrazek
Czy możliwe jest ustawienie kątów pochylenia tylko tym elementem?

Dodam jeszcze że auto zachowuje się dobrze i nie ściąga go w żadną stronę. Wydaje mi się że mechanik ustawił mi tylko zbieżność a nie o to mi chodziło. Dodam jeszcze że te nakładki na koła nałożył nie do końca równo (były one na jakiś zatrzaskach na oponie). Proszę o jakieś porady bo nie wiem czy mam do niego wracać czy jechać i płacić do kogoś innego. Nie chcę aby zdarło mi roczne opony :/

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

: czw wrz 13, 2012 13:08
autor: stonefree
SvR pisze:młoty i palnik
:panna:
Zmien mechanika i podjedź do innego speca od zawieszenia. Teoretycznie kątów pochylenia sie nie reguluje. Powinieneś dostać wydruk z pomiaru geometrii, wszystko jest na nim napisane.

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

: czw wrz 13, 2012 13:16
autor: SvR
Więc jeżeli teoretycznie się nie reguluje to być może nie powinienem nawet do nich wracać? Fakt wydruku nie dostałem nawet nie wiedziałem że mam taką możliwość. Sam nie wiem co robić może niepotrzebnie się czepiam skoro auto zachowuje się w porządku. Martwi mnie tylko to że mechanik powiedział że muszę zrobić pełną geometrię a wydaje mi się że ustawiono mi tylko zbieżność. Można jakoś sprawdzić na oko/ poziomicą czy wszystko jest ok (chodzi mi o kąt pochylenia)?

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

: czw wrz 13, 2012 13:52
autor: marcin7x5
Kąt pochylenia można delikatnie skorygowac na sworzniu wahacza. Czasami przy demontazu wahacza mechanicy odkręcają wahacz od sworznia bo jest tak latwiej. Dlatego potem należałoby sprawdzic tez i kat pochylenia koła.

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

: czw wrz 13, 2012 15:53
autor: wojtas46
SvR, może kąty pochylenia koła nie uległy zmianie , u mnie podczas geometrii kąty były oki więc nic nie regulował , ale jak koledzy wyżej piszą powinieneś dostać wydruk

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

: czw wrz 13, 2012 19:36
autor: Michał_1977
marcin7x5 pisze:Kąt pochylenia można delikatnie skorygowac na sworzniu wahacza
Tylko,że jak ruszysz pochyleniem na sworzniu,to zbieżność ulegnie zmianie :chytry:

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

: pt wrz 14, 2012 11:30
autor: Paweł Marek
SvR, skoro nie jestes pewien podjedź do innego zakładu, 6 dych opłaca sie wydać żeby mieć pewność dobrego prowadzenia i braku przyspieszonego zużycia opon. Kąty pochylenia koła się przeciez reguluje zakres na sworzniu wachacza jest duzy a i połaczenie zwrotnicy z amortyzatorem też ma mozliwość przesuniecia, nie reguluje się wyprzedzenia zwrotnicy.
Natomiast z tym palnikiem przy śrubach drazków- trochę to mnie przeraża

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

: pt wrz 14, 2012 18:14
autor: Shmatan
Paweł Marek pisze:połaczenie zwrotnicy z amortyzatorem też ma mozliwość przesuniecia
Jak zmieniałem u siebie amory, to nie widziałem takiej możliwości w mk4

Re: Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

: pt wrz 14, 2012 23:29
autor: maciejhan
Shmatan pisze:
Paweł Marek pisze:połaczenie zwrotnicy z amortyzatorem też ma mozliwość przesuniecia
Jak zmieniałem u siebie amory, to nie widziałem takiej możliwości w mk4
ale to że co? finansowych, czy jakich?
wystarczy, że na śrubach łączących piastę i amora masz z milimetr luzu, bo przecież na wcisk się tego nie składa to 150mm dalej i na promieniu koła 192mm ( 15" ) to masz od skraj do skraju z 15mm.
SvR zawsze idzie ustawić kąty w zawieszeniu( zbieżność i pochylenie ), nie można jednak liczyć ( jak nie ustawiasz samemu ), że będzie to ustawione co do setnej stopnia.

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

: sob wrz 15, 2012 12:00
autor: Shmatan
maciejhan, możliwości przesunięcia - zapomniałem że niektórym trzeba pisać dokładniej.

Amortyzatora z piastą w żaden sposób nie łączysz, łączysz go JEDNĄ śrubą ze zwrotnicą, i na tej jednej śrubie wszystko składasz na ścisk i nie masz możliwości zrobienia 1mm luzu w żadną stronę.

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

: ndz wrz 16, 2012 20:49
autor: Paweł Marek
ok racja pomyliło się z mk3 mi.