Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.
: czw wrz 13, 2012 12:45
Witam.
Wymieniałem w aucie amortyzatory, łożyska, itp w zawieszeniu. Zmuszony byłem również do wymiany: silentblock'a wahacza, piasty gdyż był problem z wyciągnięciem przegubu więc poszły młoty i palnik (robił to mechanik). Problem ten wystąpił w lewym kole. Mechanik po oddania mi auta powiedział że na pewno muszę zrobić pełną geometrię wspomniał coś o kącie pochylenia. Pojechałem więc do stacji w której wykonali mi geometrię na urządzeniu o nazwie Visualiner 3D coś w tym stylu :![Obrazek](http://www.autoprogress.cz/sites/autoprogress.cz/f/img/product/visualiner501_0.jpg)
Badanie zaczął od podniesienia auta i rozruszania (palnikiem) śrub jakiś tam drążków na lewym i prawym przednim zawieszeniu. Następnie wjechaliśmy na Visualiner wyglądało to mniej więcej tak :
Zablokował kierownice i hamulec i dokonał pomiarów ale według mnie tylko zbieżności. Regulował prawdopodobnie tylko tym wcześniej poluzowanym drążkiem coś takiego tylko z regulacją![Obrazek](http://srvimg08.tablica.pl/images_tablicapl/12711677_2_644x461_lacznik-stabilizatora-audi-a3-a4-a6-seat-leon-toledo-skoda-octavia-fabia-vw-bora-golf-iv-passat-zdjecia.jpg)
Czy możliwe jest ustawienie kątów pochylenia tylko tym elementem?
Dodam jeszcze że auto zachowuje się dobrze i nie ściąga go w żadną stronę. Wydaje mi się że mechanik ustawił mi tylko zbieżność a nie o to mi chodziło. Dodam jeszcze że te nakładki na koła nałożył nie do końca równo (były one na jakiś zatrzaskach na oponie). Proszę o jakieś porady bo nie wiem czy mam do niego wracać czy jechać i płacić do kogoś innego. Nie chcę aby zdarło mi roczne opony :/
Wymieniałem w aucie amortyzatory, łożyska, itp w zawieszeniu. Zmuszony byłem również do wymiany: silentblock'a wahacza, piasty gdyż był problem z wyciągnięciem przegubu więc poszły młoty i palnik (robił to mechanik). Problem ten wystąpił w lewym kole. Mechanik po oddania mi auta powiedział że na pewno muszę zrobić pełną geometrię wspomniał coś o kącie pochylenia. Pojechałem więc do stacji w której wykonali mi geometrię na urządzeniu o nazwie Visualiner 3D coś w tym stylu :
![Obrazek](http://www.autoprogress.cz/sites/autoprogress.cz/f/img/product/visualiner501_0.jpg)
Badanie zaczął od podniesienia auta i rozruszania (palnikiem) śrub jakiś tam drążków na lewym i prawym przednim zawieszeniu. Następnie wjechaliśmy na Visualiner wyglądało to mniej więcej tak :
![Obrazek](http://www.carservo.pl/zbieznosc/pomiargeometriikol-Carsevo572.jpg)
Zablokował kierownice i hamulec i dokonał pomiarów ale według mnie tylko zbieżności. Regulował prawdopodobnie tylko tym wcześniej poluzowanym drążkiem coś takiego tylko z regulacją
![Obrazek](http://srvimg08.tablica.pl/images_tablicapl/12711677_2_644x461_lacznik-stabilizatora-audi-a3-a4-a6-seat-leon-toledo-skoda-octavia-fabia-vw-bora-golf-iv-passat-zdjecia.jpg)
Czy możliwe jest ustawienie kątów pochylenia tylko tym elementem?
Dodam jeszcze że auto zachowuje się dobrze i nie ściąga go w żadną stronę. Wydaje mi się że mechanik ustawił mi tylko zbieżność a nie o to mi chodziło. Dodam jeszcze że te nakładki na koła nałożył nie do końca równo (były one na jakiś zatrzaskach na oponie). Proszę o jakieś porady bo nie wiem czy mam do niego wracać czy jechać i płacić do kogoś innego. Nie chcę aby zdarło mi roczne opony :/