Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

Post autor: SvR » czw wrz 13, 2012 12:45

Witam.
Wymieniałem w aucie amortyzatory, łożyska, itp w zawieszeniu. Zmuszony byłem również do wymiany: silentblock'a wahacza, piasty gdyż był problem z wyciągnięciem przegubu więc poszły młoty i palnik (robił to mechanik). Problem ten wystąpił w lewym kole. Mechanik po oddania mi auta powiedział że na pewno muszę zrobić pełną geometrię wspomniał coś o kącie pochylenia. Pojechałem więc do stacji w której wykonali mi geometrię na urządzeniu o nazwie Visualiner 3D coś w tym stylu : Obrazek

Badanie zaczął od podniesienia auta i rozruszania (palnikiem) śrub jakiś tam drążków na lewym i prawym przednim zawieszeniu. Następnie wjechaliśmy na Visualiner wyglądało to mniej więcej tak : Obrazek
Zablokował kierownice i hamulec i dokonał pomiarów ale według mnie tylko zbieżności. Regulował prawdopodobnie tylko tym wcześniej poluzowanym drążkiem coś takiego tylko z regulacją Obrazek
Czy możliwe jest ustawienie kątów pochylenia tylko tym elementem?

Dodam jeszcze że auto zachowuje się dobrze i nie ściąga go w żadną stronę. Wydaje mi się że mechanik ustawił mi tylko zbieżność a nie o to mi chodziło. Dodam jeszcze że te nakładki na koła nałożył nie do końca równo (były one na jakiś zatrzaskach na oponie). Proszę o jakieś porady bo nie wiem czy mam do niego wracać czy jechać i płacić do kogoś innego. Nie chcę aby zdarło mi roczne opony :/
Ostatnio zmieniony czw wrz 13, 2012 13:21 przez SvR, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

Post autor: stonefree » czw wrz 13, 2012 13:08

SvR pisze:młoty i palnik
:panna:
Zmien mechanika i podjedź do innego speca od zawieszenia. Teoretycznie kątów pochylenia sie nie reguluje. Powinieneś dostać wydruk z pomiaru geometrii, wszystko jest na nim napisane.



Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

Post autor: SvR » czw wrz 13, 2012 13:16

Więc jeżeli teoretycznie się nie reguluje to być może nie powinienem nawet do nich wracać? Fakt wydruku nie dostałem nawet nie wiedziałem że mam taką możliwość. Sam nie wiem co robić może niepotrzebnie się czepiam skoro auto zachowuje się w porządku. Martwi mnie tylko to że mechanik powiedział że muszę zrobić pełną geometrię a wydaje mi się że ustawiono mi tylko zbieżność. Można jakoś sprawdzić na oko/ poziomicą czy wszystko jest ok (chodzi mi o kąt pochylenia)?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

Post autor: marcin7x5 » czw wrz 13, 2012 13:52

Kąt pochylenia można delikatnie skorygowac na sworzniu wahacza. Czasami przy demontazu wahacza mechanicy odkręcają wahacz od sworznia bo jest tak latwiej. Dlatego potem należałoby sprawdzic tez i kat pochylenia koła.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

Post autor: wojtas46 » czw wrz 13, 2012 15:53

SvR, może kąty pochylenia koła nie uległy zmianie , u mnie podczas geometrii kąty były oki więc nic nie regulował , ale jak koledzy wyżej piszą powinieneś dostać wydruk



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

Post autor: Michał_1977 » czw wrz 13, 2012 19:36

marcin7x5 pisze:Kąt pochylenia można delikatnie skorygowac na sworzniu wahacza
Tylko,że jak ruszysz pochyleniem na sworzniu,to zbieżność ulegnie zmianie :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 14, 2012 11:30

SvR, skoro nie jestes pewien podjedź do innego zakładu, 6 dych opłaca sie wydać żeby mieć pewność dobrego prowadzenia i braku przyspieszonego zużycia opon. Kąty pochylenia koła się przeciez reguluje zakres na sworzniu wachacza jest duzy a i połaczenie zwrotnicy z amortyzatorem też ma mozliwość przesuniecia, nie reguluje się wyprzedzenia zwrotnicy.
Natomiast z tym palnikiem przy śrubach drazków- trochę to mnie przeraża


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

Post autor: Shmatan » pt wrz 14, 2012 18:14

Paweł Marek pisze:połaczenie zwrotnicy z amortyzatorem też ma mozliwość przesuniecia
Jak zmieniałem u siebie amory, to nie widziałem takiej możliwości w mk4



Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Re: Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

Post autor: maciejhan » pt wrz 14, 2012 23:29

Shmatan pisze:
Paweł Marek pisze:połaczenie zwrotnicy z amortyzatorem też ma mozliwość przesuniecia
Jak zmieniałem u siebie amory, to nie widziałem takiej możliwości w mk4
ale to że co? finansowych, czy jakich?
wystarczy, że na śrubach łączących piastę i amora masz z milimetr luzu, bo przecież na wcisk się tego nie składa to 150mm dalej i na promieniu koła 192mm ( 15" ) to masz od skraj do skraju z 15mm.
SvR zawsze idzie ustawić kąty w zawieszeniu( zbieżność i pochylenie ), nie można jednak liczyć ( jak nie ustawiasz samemu ), że będzie to ustawione co do setnej stopnia.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

Post autor: Shmatan » sob wrz 15, 2012 12:00

maciejhan, możliwości przesunięcia - zapomniałem że niektórym trzeba pisać dokładniej.

Amortyzatora z piastą w żaden sposób nie łączysz, łączysz go JEDNĄ śrubą ze zwrotnicą, i na tej jednej śrubie wszystko składasz na ścisk i nie masz możliwości zrobienia 1mm luzu w żadną stronę.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Ustawienie kąta pochylenia czy tylko zbieżność.

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 16, 2012 20:49

ok racja pomyliło się z mk3 mi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości