Strona 1 z 1

Tuleje wahacza - przod

: wt lip 31, 2012 17:30
autor: dexter7d
Hej.

Musze wymienic tuleje z przodu z lewej strony jednak mechanik odradza wymiane tylko jednej. Mowi ze lepiej te tuleje wymienic dwie I z lewej I prawej bo padnie druga szybciej . I ze moze sciagac.
Jak to jest ?

Tuleje wahacza - przod

: wt lip 31, 2012 19:09
autor: italiano_83
Wymień komplet jak radzi mechanik, a nie łataj, komplet dobrych firmowo tulei nie jest aż tak drogi.

Tuleje wahacza - przod

: śr sie 01, 2012 13:35
autor: art_2008_a_
dexter7d pisze:Mowi ze lepiej te tuleje wymienic dwie I z lewej I prawej bo padnie druga szybciej . I ze moze sciagac
a druga w jakim jest stanie ?

bo myślę, że mechanior chce zarobić i tyle

sam wiele takich tulejek już wymieniałem i nie ma reguły, czasem z jednej strony wymieniłem a druga żyła dalej i przeżywała tą pierwszą wymienioną, czasem padnie czasem nie. I druga nic nie ma do zużycia pierwszej...

wiadomo, zawsze znajdą się eksperci aby wymienić pół auta "na wszelki wypadek"

:chytry:

Tuleje wahacza - przod

: śr sie 01, 2012 14:12
autor: Shmatan
Na pewno wymieniając jedną tuleje wymień też drugą na tym wahaczu (żeby uniknąć później rozbierania) - co do wymiany stronami to mi też mechanik tak zalecał (i tak zrobiłem), ale wszystko zależy od stanu. Bardzo prawdopodobne jest że druga jest też mocno zużyta

Tuleje wahacza - przod

: śr sie 01, 2012 19:19
autor: italiano_83
art_2008_a_ pisze:wiadomo, zawsze znajdą się eksperci aby wymienić pół auta "na wszelki wypadek"
Tu nie chodzi o wymianę na wszelki wypadek, ale o zdrowy rozsądek, amortyzatory też się wymienia parami, sprężyny, heble, drążki kierownicze, nawet żarówki w reflektorach powinno się wymieniać parami jak się jedna spali... dlaczego, a ze względu na eksploatacyjne zużycie, żarówka zużywa się w miarę pracy- świeci coraz słabiej :bajer: I potem jest mix jedna świeci lepiej od drugiej. Fakt, można łatać i tez będzie to działało.. tylko nasuwa się pytanie po co kupować auto kiedy nie stać na jego utrzymanie :bajer: Tak samo robią jak jedziesz na naprawę gwarancyjną, a przecież w tym wypadku nie mają raczej interesu w tym aby wymieniać z dwóch stron kiedy wystarczyła by jedna..

Wszystko się zużywa, a miksowanie nowego ze stary zawsze wyjedzie na gorsze temu pierwszemu...

Re: Tuleje wahacza - przod

: śr sie 01, 2012 19:39
autor: dexter7d
Shmatan pisze:Na pewno wymieniając jedną tuleje wymień też drugą na tym wahaczu (żeby uniknąć później rozbierania) - co do wymiany stronami to mi też mechanik tak zalecał (i tak zrobiłem), ale wszystko zależy od stanu. Bardzo prawdopodobne jest że druga jest też mocno zużyta
ale to sie teraz w takim razie pojawia pytanie...
mialem na mysli po jednej tulei z obu stron a tu pada sugestia zeby wymienic po dwie (na jednym wahaczu ) ??

Tuleje wahacza - przod

: śr sie 01, 2012 21:25
autor: art_2008_a_
italiano_83 pisze: amortyzatory też się wymienia parami, sprężyny, heble, drążki kierownicze, nawet żarówki w reflektorach powinno się wymieniać parami jak się jedna spali...

ok.. racja, komplet argumentów mnie przekonał, że ma to jakiś sens :D

bo latać po mechanikach kosztuje a jak już graty na wierzchu to w sumie jedna robota..

ja patrzyłem na to inaczej bo sam dłubie w aucie więc wyciągnięcie wahacza to chwila.. :pub:
dexter7d pisze:mialem na mysli po jednej tulei z obu stron a tu pada sugestia zeby wymienic po dwie (na jednym wahaczu ) ??
sam zdecyduj czy inwestujesz w auto i nie oszczędzasz $$ czy robisz to co niezbędne teraz i ryzykujesz, że nie długo ( ale nie wiadomo kiedy) znów wyciąganie wahacza i wyciskanie drugiej tulei. Zależy też od podejścia.. to jak dwie szkoły - otwocka i falenicka :D

Tuleje wahacza - przod

: czw sie 02, 2012 20:12
autor: J.B.S.
Jesli z jednej strony tuleja jest dobra to po co ja wymieniać.Jesli juz wymień kpl. na wahaczu który będziesz wyjmował i tyle.Pod warunkiem że druga strona jest dobra.
Pierwsze słysze ze by końcówki i drążki wymieniac parami.

Tuleje wahacza - przod

: czw sie 02, 2012 21:23
autor: italiano_83
J.B.S. pisze:Pierwsze słysze ze by końcówki i drążki wymieniac parami.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się parami :bajer: Tak samo ja powinno się wymieniać parami tuleje w belce tylnej, tuleje na wahaczach przednich/tylnych ...
Przecież to wszystko ma wpływ na poprawne ustawienie geometrii przedniej "osi" :bajer: W Mk4 zbieżność ustawia się na 00 ... a potem wyrastają tematy, że coś trzeszczy w zawiasie, stuka, zdziera wewnętrzną/zewnętrzną stronę opony itp/itd.
Na czym jak na czym, ale oszczędzać na elementach które decydują o bezpiecznym prowadzeniu auta :blush:

Tuleje wahacza - przod

: pt sie 03, 2012 12:29
autor: sidewind76
czasami ludzie chcą na siłę oszczędzać a potem dziwią się że za chwilkę trzeba znów coś poprawiać