Strona 1 z 1

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

: pn lip 30, 2012 23:09
autor: szewczi90
witam, ostatnio w moim MK4 zmieniane był tylne tuleje i jest wszystko ok
zmieniane było także kilka rzeczy z przodu, mianowicie sworznie lewa/prawa strona, tuleje lewa/prawa, końcówki drążków lewa/prawa, no i amortyzuje wszystko spoko ale jednak jeden luz pozostał z lewej strony podam objawy, jak stoje i kręcę kierownicą lewa prawa czuje luzy podczas jazdy też da się lekki luz wyczuć, następnie gdy jade tak 120km/h czuje drgania na kierownicy nie są jakieś mocne ale według mnie tak nie powinno być i czuję to z lewej strony
jak myślicie co to może być? trochę się wkurzyłem bo zbieżność już zrobiona szkoda rozwalać znowu...
amory są dobre nawet ori VW sprężynki też spoko, może drążek?

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

: wt lip 31, 2012 06:19
autor: wojtas46
szewczi90, a koła wyważone ? poduchy amora też bym sprawdził

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

: wt lip 31, 2012 07:16
autor: sidewind76
Podnieś koło do góry jedna osoba rusza kołem góra dół druga dotyka sworzni końcówek drążków tulejek wahaczy oraz łożyska amortyzatora i wszystko ci wyjdzie szarpaki odpuść z reguły ciężko tam małe luzy wykryć i szkoda nerwów

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

: wt lip 31, 2012 07:52
autor: art_2008_a_
górne mocowanie amortyzatora .. ?

bo u siebie jak podstawiłem żabkę pod wahacz przy samym sworzniu i podniosłem to pięknie luzy się tam pokazały. :D

po wymianie tych łożysk ( i poduszek ) drgania zniknęły


co ciekawe gdy podstawiałem podnośnik pod belkę przednią nie było tak czuć tego luzu ... na rozciągniętych sprężynach :hmm:

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

: wt lip 31, 2012 11:35
autor: sidewind76
no to zależy jedno jest pewne luzy w zawiasie sprawdzamy na uniesionym przodzie zawias musi być odciążony i tylko sprawdzanie w tej pozycji ma sens inaczej na szarpakach to lipa często gęsto łożysko amora pada lub poduszka i powoduje głuche stuki w określonym momencie pracy zawieszenia często zjazd z krawężnika lub podjazd pod niego

Re: po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealn

: wt lip 31, 2012 12:36
autor: szewczi90
wojtas46 pisze:szewczi90, a koła wyważone ? poduchy amora też bym sprawdził
koła no wyważone jak co sezon, też o tym myślałem ale mówię że na postoju też się zdarza luz wyczuć - więc wyważenie kół akurat chyba nie ma tu nic do znaczenia.
art_2008_a_ pisze:po wymianie tych łożysk ( i poduszek ) drgania zniknęły
ile taka impreza kosztuje? i czy to wiąże się z ponownym ustawianiem zbieżności?
dodam jeszcze że przy hamowaniu nie bije po kierownicy

póki co sprawdzę tak jak mówicie jak będzie czas.

pozdrawiam

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

: wt lip 31, 2012 13:03
autor: art_2008_a_
szewczi90 pisze:ile taka impreza kosztuje? i czy to wiąże się z ponownym ustawianiem zbieżności?
nie trzeba zbieżności robić, nic nie powinno się zmienić w geometrii, cena za komplet łożyska + gumowe poduszki około 100 pln... na obie strony

ale może samo łożysko złapało luzu delikatnego, może jeszcze jakaś inna przyczyna

trzeba szukać cierpliwie tak jak koledzy wyżej opisali i wtedy wymieniać jeśli to jest to

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

: śr sie 01, 2012 14:15
autor: Shmatan
A może po prostu magiel ma luz?

Re: po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealn

: śr sie 01, 2012 16:02
autor: szewczi90
Shmatan pisze:A może po prostu magiel ma luz?
kurde nie znam się nie miałem takiego problemu...
przy wyższych prędkościach magiel może mieć coś do tego że drży kierownica?

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

: śr sie 01, 2012 17:38
autor: Shmatan
raczej nie - tutaj ja bym stawiał na koła lub krzywą półoś

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

: śr sie 01, 2012 21:37
autor: art_2008_a_
szewczi90 pisze:kurde nie znam się nie miałem takiego problemu...
przy wyższych prędkościach magiel może mieć coś do tego że drży kierownica?
a na postoju wył. silnik delikatnie pokręć kierownicą jednocześnie obserwując koło ... i od razu widać czy są luzy na maglu.

ja myślę, że może mieć to wpływ ( jeśli to jest to) ...każdy luz może coś tam od siebie dorzucić na kierowcę

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

: śr sie 01, 2012 22:29
autor: szewczi90
jeszcze zobaczyłem że na wyłączonym silniku też czuć ten luz

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

: czw sie 02, 2012 10:49
autor: art_2008_a_
może delikatnie dokręć śrubę regulacyjną na maglu ? chyba, że magiel skrajnie zużyty

ja u siebie dokręcałem bo też było czuć luzy pomimo wymiany końcówek drążków
dopiero wtedy zniknęły skutecznie :hmm: