po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..
witam, ostatnio w moim MK4 zmieniane był tylne tuleje i jest wszystko ok
zmieniane było także kilka rzeczy z przodu, mianowicie sworznie lewa/prawa strona, tuleje lewa/prawa, końcówki drążków lewa/prawa, no i amortyzuje wszystko spoko ale jednak jeden luz pozostał z lewej strony podam objawy, jak stoje i kręcę kierownicą lewa prawa czuje luzy podczas jazdy też da się lekki luz wyczuć, następnie gdy jade tak 120km/h czuje drgania na kierownicy nie są jakieś mocne ale według mnie tak nie powinno być i czuję to z lewej strony
jak myślicie co to może być? trochę się wkurzyłem bo zbieżność już zrobiona szkoda rozwalać znowu...
amory są dobre nawet ori VW sprężynki też spoko, może drążek?
zmieniane było także kilka rzeczy z przodu, mianowicie sworznie lewa/prawa strona, tuleje lewa/prawa, końcówki drążków lewa/prawa, no i amortyzuje wszystko spoko ale jednak jeden luz pozostał z lewej strony podam objawy, jak stoje i kręcę kierownicą lewa prawa czuje luzy podczas jazdy też da się lekki luz wyczuć, następnie gdy jade tak 120km/h czuje drgania na kierownicy nie są jakieś mocne ale według mnie tak nie powinno być i czuję to z lewej strony
jak myślicie co to może być? trochę się wkurzyłem bo zbieżność już zrobiona szkoda rozwalać znowu...
amory są dobre nawet ori VW sprężynki też spoko, może drążek?
po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..
szewczi90, a koła wyważone ? poduchy amora też bym sprawdził
- sidewind76
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
- Lokalizacja: Świat :)
po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..
Podnieś koło do góry jedna osoba rusza kołem góra dół druga dotyka sworzni końcówek drążków tulejek wahaczy oraz łożyska amortyzatora i wszystko ci wyjdzie szarpaki odpuść z reguły ciężko tam małe luzy wykryć i szkoda nerwów
Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów...
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..
górne mocowanie amortyzatora .. ?
bo u siebie jak podstawiłem żabkę pod wahacz przy samym sworzniu i podniosłem to pięknie luzy się tam pokazały.
po wymianie tych łożysk ( i poduszek ) drgania zniknęły
co ciekawe gdy podstawiałem podnośnik pod belkę przednią nie było tak czuć tego luzu ... na rozciągniętych sprężynach
bo u siebie jak podstawiłem żabkę pod wahacz przy samym sworzniu i podniosłem to pięknie luzy się tam pokazały.
po wymianie tych łożysk ( i poduszek ) drgania zniknęły
co ciekawe gdy podstawiałem podnośnik pod belkę przednią nie było tak czuć tego luzu ... na rozciągniętych sprężynach
- sidewind76
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
- Lokalizacja: Świat :)
po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..
no to zależy jedno jest pewne luzy w zawiasie sprawdzamy na uniesionym przodzie zawias musi być odciążony i tylko sprawdzanie w tej pozycji ma sens inaczej na szarpakach to lipa często gęsto łożysko amora pada lub poduszka i powoduje głuche stuki w określonym momencie pracy zawieszenia często zjazd z krawężnika lub podjazd pod niego
Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów...
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
Re: po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealn
koła no wyważone jak co sezon, też o tym myślałem ale mówię że na postoju też się zdarza luz wyczuć - więc wyważenie kół akurat chyba nie ma tu nic do znaczenia.wojtas46 pisze:szewczi90, a koła wyważone ? poduchy amora też bym sprawdził
ile taka impreza kosztuje? i czy to wiąże się z ponownym ustawianiem zbieżności?art_2008_a_ pisze:po wymianie tych łożysk ( i poduszek ) drgania zniknęły
dodam jeszcze że przy hamowaniu nie bije po kierownicy
póki co sprawdzę tak jak mówicie jak będzie czas.
pozdrawiam
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..
nie trzeba zbieżności robić, nic nie powinno się zmienić w geometrii, cena za komplet łożyska + gumowe poduszki około 100 pln... na obie stronyszewczi90 pisze:ile taka impreza kosztuje? i czy to wiąże się z ponownym ustawianiem zbieżności?
ale może samo łożysko złapało luzu delikatnego, może jeszcze jakaś inna przyczyna
trzeba szukać cierpliwie tak jak koledzy wyżej opisali i wtedy wymieniać jeśli to jest to
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
Re: po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealn
kurde nie znam się nie miałem takiego problemu...Shmatan pisze:A może po prostu magiel ma luz?
przy wyższych prędkościach magiel może mieć coś do tego że drży kierownica?
po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..
raczej nie - tutaj ja bym stawiał na koła lub krzywą półoś
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..
a na postoju wył. silnik delikatnie pokręć kierownicą jednocześnie obserwując koło ... i od razu widać czy są luzy na maglu.szewczi90 pisze:kurde nie znam się nie miałem takiego problemu...
przy wyższych prędkościach magiel może mieć coś do tego że drży kierownica?
ja myślę, że może mieć to wpływ ( jeśli to jest to) ...każdy luz może coś tam od siebie dorzucić na kierowcę
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..
jeszcze zobaczyłem że na wyłączonym silniku też czuć ten luz
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..
może delikatnie dokręć śrubę regulacyjną na maglu ? chyba, że magiel skrajnie zużyty
ja u siebie dokręcałem bo też było czuć luzy pomimo wymiany końcówek drążków
dopiero wtedy zniknęły skutecznie
ja u siebie dokręcałem bo też było czuć luzy pomimo wymiany końcówek drążków
dopiero wtedy zniknęły skutecznie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości