po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 663
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

Post autor: szewczi90 » pn lip 30, 2012 23:09

witam, ostatnio w moim MK4 zmieniane był tylne tuleje i jest wszystko ok
zmieniane było także kilka rzeczy z przodu, mianowicie sworznie lewa/prawa strona, tuleje lewa/prawa, końcówki drążków lewa/prawa, no i amortyzuje wszystko spoko ale jednak jeden luz pozostał z lewej strony podam objawy, jak stoje i kręcę kierownicą lewa prawa czuje luzy podczas jazdy też da się lekki luz wyczuć, następnie gdy jade tak 120km/h czuje drgania na kierownicy nie są jakieś mocne ale według mnie tak nie powinno być i czuję to z lewej strony
jak myślicie co to może być? trochę się wkurzyłem bo zbieżność już zrobiona szkoda rozwalać znowu...
amory są dobre nawet ori VW sprężynki też spoko, może drążek?


Obrazek

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

Post autor: wojtas46 » wt lip 31, 2012 06:19

szewczi90, a koła wyważone ? poduchy amora też bym sprawdził



Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

Post autor: sidewind76 » wt lip 31, 2012 07:16

Podnieś koło do góry jedna osoba rusza kołem góra dół druga dotyka sworzni końcówek drążków tulejek wahaczy oraz łożyska amortyzatora i wszystko ci wyjdzie szarpaki odpuść z reguły ciężko tam małe luzy wykryć i szkoda nerwów


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

art_2008_a_
VW Baron
VW Baron
Posty: 3269
Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
Lokalizacja: WOT
Kontakt:

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

Post autor: art_2008_a_ » wt lip 31, 2012 07:52

górne mocowanie amortyzatora .. ?

bo u siebie jak podstawiłem żabkę pod wahacz przy samym sworzniu i podniosłem to pięknie luzy się tam pokazały. :D

po wymianie tych łożysk ( i poduszek ) drgania zniknęły


co ciekawe gdy podstawiałem podnośnik pod belkę przednią nie było tak czuć tego luzu ... na rozciągniętych sprężynach :hmm:



Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

Post autor: sidewind76 » wt lip 31, 2012 11:35

no to zależy jedno jest pewne luzy w zawiasie sprawdzamy na uniesionym przodzie zawias musi być odciążony i tylko sprawdzanie w tej pozycji ma sens inaczej na szarpakach to lipa często gęsto łożysko amora pada lub poduszka i powoduje głuche stuki w określonym momencie pracy zawieszenia często zjazd z krawężnika lub podjazd pod niego


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 663
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Re: po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealn

Post autor: szewczi90 » wt lip 31, 2012 12:36

wojtas46 pisze:szewczi90, a koła wyważone ? poduchy amora też bym sprawdził
koła no wyważone jak co sezon, też o tym myślałem ale mówię że na postoju też się zdarza luz wyczuć - więc wyważenie kół akurat chyba nie ma tu nic do znaczenia.
art_2008_a_ pisze:po wymianie tych łożysk ( i poduszek ) drgania zniknęły
ile taka impreza kosztuje? i czy to wiąże się z ponownym ustawianiem zbieżności?
dodam jeszcze że przy hamowaniu nie bije po kierownicy

póki co sprawdzę tak jak mówicie jak będzie czas.

pozdrawiam


Obrazek

art_2008_a_
VW Baron
VW Baron
Posty: 3269
Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
Lokalizacja: WOT
Kontakt:

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

Post autor: art_2008_a_ » wt lip 31, 2012 13:03

szewczi90 pisze:ile taka impreza kosztuje? i czy to wiąże się z ponownym ustawianiem zbieżności?
nie trzeba zbieżności robić, nic nie powinno się zmienić w geometrii, cena za komplet łożyska + gumowe poduszki około 100 pln... na obie strony

ale może samo łożysko złapało luzu delikatnego, może jeszcze jakaś inna przyczyna

trzeba szukać cierpliwie tak jak koledzy wyżej opisali i wtedy wymieniać jeśli to jest to



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

Post autor: Shmatan » śr sie 01, 2012 14:15

A może po prostu magiel ma luz?



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 663
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Re: po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealn

Post autor: szewczi90 » śr sie 01, 2012 16:02

Shmatan pisze:A może po prostu magiel ma luz?
kurde nie znam się nie miałem takiego problemu...
przy wyższych prędkościach magiel może mieć coś do tego że drży kierownica?


Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

Post autor: Shmatan » śr sie 01, 2012 17:38

raczej nie - tutaj ja bym stawiał na koła lub krzywą półoś



art_2008_a_
VW Baron
VW Baron
Posty: 3269
Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
Lokalizacja: WOT
Kontakt:

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

Post autor: art_2008_a_ » śr sie 01, 2012 21:37

szewczi90 pisze:kurde nie znam się nie miałem takiego problemu...
przy wyższych prędkościach magiel może mieć coś do tego że drży kierownica?
a na postoju wył. silnik delikatnie pokręć kierownicą jednocześnie obserwując koło ... i od razu widać czy są luzy na maglu.

ja myślę, że może mieć to wpływ ( jeśli to jest to) ...każdy luz może coś tam od siebie dorzucić na kierowcę



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 663
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

Post autor: szewczi90 » śr sie 01, 2012 22:29

jeszcze zobaczyłem że na wyłączonym silniku też czuć ten luz


Obrazek

art_2008_a_
VW Baron
VW Baron
Posty: 3269
Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
Lokalizacja: WOT
Kontakt:

po wymianie elementów zawieszenia, dalej nie jest idealnie..

Post autor: art_2008_a_ » czw sie 02, 2012 10:49

może delikatnie dokręć śrubę regulacyjną na maglu ? chyba, że magiel skrajnie zużyty

ja u siebie dokręcałem bo też było czuć luzy pomimo wymiany końcówek drążków
dopiero wtedy zniknęły skutecznie :hmm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości