Strona 1 z 2

Problem z kierowaniem

: pt maja 04, 2012 22:17
autor: kurczaczek1989
Witam serdecznie
Posiadam VW Golf 3 1.6 GT 1996 roku.
Mój problem polega na tym że zaczeła cięzej chodzić kierownica jak i na postoju i w trakcie jazdy. Pod koniec zeszłego roku wymieniłem maglownice , tuleje wahacza , końcowki stabilizatora a w tym gumy od drażka stabilizującego. Niestety samochód dalej się tłucze o podwozie i znosi go przy dodawaniu gazu. Nie raz jest tak że w czasie jazdy potrafi zmienić sie połozenie kierownicy np. tak o 1cm w prawo i potem wraca w poprzednia pozycje oczywiscie na prostej drodze bez kolein i dziur. Bardzo prosze o pomoc bo niestety nie komfortowo sie jezdzi
Pozdrawiam

Problem z kierowaniem

: sob maja 05, 2012 10:03
autor: XV2
Maglownica death

Sprawdź całe zawieszenie przednie ( np końcówki drążków kierowniczych?. )Na ta chwile ciężko coś powiedzieć.

Problem z kierowaniem

: sob maja 05, 2012 11:59
autor: piotrusss89
A może się łożyska zatarły na mocowaniu górnym amortyzatora i blokują?

Re: Problem z kierowaniem

: sob maja 05, 2012 20:07
autor: XV2
piotrusss89 pisze:A może się łożyska zatarły na mocowaniu górnym amortyzatora i blokują?
Łożysko jak się zatrze to słychać jak przeskakuje sprężyna a co ma do oporu kiery :grin: :grin: :grin: :grin:

Re: Problem z kierowaniem

: ndz maja 06, 2012 08:13
autor: piotrusss89
XV2 pisze:Łożysko jak się zatrze to słychać jak przeskakuje sprężyna a co ma do oporu kiery :grin: :grin: :grin: :grin:
Tak w sumie to ja wiem, czy wtedy sprężyna przeskakuje?

Forum Fiata:
Objawy są takie że jak skręcasz koło przy małej prędkości lub w miejscu to słyszysz trzeszczenie.

Forum Ford:
Głównym objawem zatartego łożyska amortyzatora, są charakterystyczne głuche uderzenia (takie pum pum :D ) podczas skręcania kół na postoju, zwykle najlepiej się to objawia gdy samochód trochę postoi.

Forum Renault:
1. Bujaj samochodem jedną ręką od strony przodu
2. Drugą ręką trzymaj za mocowanie armotyzatora> chodzi o to czy masz tam luz.
U mnie jak by są wyczuwalne i według mnie to chyba właśnie to stuka.Po za tym jakoś ciężko chodzi mi kierownica.

Wniosek taki że to nie tylko to co sugerujesz..

Problem z kierowaniem

: ndz maja 06, 2012 11:32
autor: XV2
Tylko tobie się tak wydaje bo gdzieś tam znalazłeś/wyczytałeś ja wiem jak to przechodzi w praktyce. Pierwszy raz słyszę żeby kierownica od tego ciężko chodziła bajka jakich mało :grin:

Pompa dobiega swojego żywota słabo już pompuje pewnie.
Może być pęknięta sprężyna.
Brak zbieżności.

Problem z kierowaniem

: ndz maja 06, 2012 11:49
autor: piotrusss89
A jak w aucie niema wspomagania i cięzko chodzi kierownica to czego to wina?

Problem z kierowaniem

: ndz maja 06, 2012 12:10
autor: XV2
krzyżak kierownicy

Problem z kierowaniem

: ndz maja 06, 2012 14:21
autor: piotrusss89
ale co krzyżak? zatarty złamany?

Problem z kierowaniem

: ndz maja 06, 2012 15:18
autor: XV2
piotrusss89 pisze:ale co krzyżak? zatarty złamany?
zatarty krzyżak na dolnym wałku kolumny przy połączeniu z przekładnią

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Drogi kolego widzę szukasz zaczepki bo strzeliłeś gapę nie mam zamiaru cie uświadamiać jak nie masz zielonego pojęcia.

Jak masz wiedzę to zamiast się wygłupiać pomóż koledze w danym temacie.

Napisałem możliwe przyczyny autor tematu sprawdzi to można będzie myśleć dalej.

Problem z kierowaniem

: ndz maja 06, 2012 17:28
autor: Paweł Marek
Może maglownice zakręciłeś tak że się przesuwa cała w boki

Problem z kierowaniem

: ndz maja 06, 2012 19:46
autor: kurczaczek1989
Jak wymieniałem opony na letnie to mechanik powiedział mi ze słychać pompe wspomagania ale płyn nieucieka .
Maglownica dobrze jest dokręcona :)
Sprawidzłem i nie widze pękniecia spręzyny amortyzatora .
Przy kręceniu kierownica są dziwne udezenia w podwozie.
Końcówki drążka wymieniłem razem z maglownicą

Może znacie jakiegoś mechanika co by to ogarnoł .

Problem z kierowaniem

: ndz maja 06, 2012 20:41
autor: anakonda134
podepnę sie pod temat mam od niedawna ten sam problem wiem ze maglownica jest ok a co do końcówek i reszty nie jestem pewien ale pewnie nie są w najlepszym stanie jutro zabieram sie nad wymiana przedniego zawieszenia, koncówki tuleje itp. zobaczymy po wymianie jaki bedzie efekt a nie pomyslalem o krzyżaku jak napisał kolega XV2 tez to przy okazji sprawdzę...

Re: Problem z kierowaniem

: ndz maja 06, 2012 20:49
autor: XV2
kurczaczek1989 pisze: mechanik powiedział mi ze słychać pompe wspomagania ale płyn nieucieka .
XV2 pisze:
Pompa dobiega swojego żywota słabo już pompuje pewnie.