Strona 1 z 1

Zawieszenie Weitec Ultra GT - problem

: wt kwie 17, 2012 20:00
autor: Darek Madejczyk
Witam. Bardzo proszę o poradę. Jeżdżę na zestawie zawieszenia (amory i żółte sprężyny) Weitec Ultra GT (23280025) -30/-30. Wszystko jest ok,: przyczepność, prowadzenie, wygląd, ale jest za twardo i to nie tylko na naszych polskich drogach. Najbardziej denerwuje mnie to, że na autostradzie jadąc przepisowo musze zwalniać, bo samochód po prostu podskakuje na każdej małej nierówności - jeżeli załaduje bagażnik na full to jest o niebo lepiej. Dodam, że na tyle zwoje miękkiej strony sprężyn progresywnych są całkowicie ściśnięte i zawieszenie pracuje tylko na twardej części sprężyny – przód wygląda normalnie, czyli sprężyna pracuje na całej swej długości.
Czy wymieniając sprężyny na Eibach Pro Kit -30/-30 (z tego co wiem należą do miękkich - Part Number: E10-85-001-14-22) zyskam na komforcie, czy nic się nie zmieni???
Bardzo proszę o Wasze opinie.

Zawieszenie Weitec Ultra GT - problem

: wt kwie 17, 2012 23:17
autor: Winni
Witam
również jestem posiadaczem tego kitu i wcześniej jak jeździłem na zimowych 15stkach w trasie nic nie skakalo a auto trzymało się wiele lepiej jak na serii. Teraz zmieniłem na alu 17 z opona 215/45 i w mieście skacze ale to jest znośne. W trasie nie mialem jeszcze styczności na takim zestawie. Ja jestem bardzo z tego zestawu zadowolony bo jak dla mnie wystarczająco tłumi, usiadł równo, a trzymanie w zakrętach to bajka :) Mogę jutro zrobić zdjęcie jak z tylu sprezyna wygląda u mnie i sobie porównasz. Jak będzie to samo to tak ma być widocznie a jeśli inaczej to jeden problem rozwiązany. A patrzyleś odboje czy nie są za duże? niby to -3cm ale może wsadzone masz jakieś większe od standardowych?

Zawieszenie Weitec Ultra GT - problem

: śr kwie 18, 2012 01:43
autor: Darek Madejczyk
Winni pisze:Teraz zmieniłem na alu 17 z opona 215/45 i w mieście skacze ale to jest znośne
Też mam 17 stki i taki rozmiar opon i oczywiście da się jeżdzić, ale na długiej trasie wg. mnie to lipa :hmm: Ostatnio moja żona to musiała sobie poduszke pod dupe wsadzić żeby wytrzymać 1900 km w aucie.
Winni pisze:A patrzyleś odboje czy nie są za duże?
Odboje standardowe, ale raczej auto na nich nie siedzi bo przy obciążeniu idzie jeszcze w dół i tak jak wspominałem wcześniej, obciążone w miare dobrze już radzi sobie z nierównościami. Tak że ja dopatrywałbym się winy w twardych progresywnych sprężynach. Tylne nie pracują w całym zakresie gdyż miękkie zwoje są całkowicie "zlepione" do siebie a zarazem bezużyteczne w tłumieniu drobnych nierównośi jak nakazywałaby idea ich działania. Z tąd moje pytanie o zamiane tych sprężyn na liniowe Eibacha.
Winni pisze:Mogę jutro zrobić zdjęcie jak z tylu sprezyna wygląda u mnie i sobie porównasz
Bardzo bym Cię o to prosił :bigok:

Zawieszenie Weitec Ultra GT - problem

: śr kwie 18, 2012 15:50
autor: Winni
Tu zdjęcie:
http://imageshack.us/f/269/zdjcie0016v.jpg/

U mnie wcześniej nie zwracałem uwagi ale też jest ściśnięty ale dół. U Ciebie pisałeś, że miękka część czyli środek?

Zawieszenie Weitec Ultra GT - problem

: śr kwie 18, 2012 16:45
autor: Darek Madejczyk
Dzięki za fotke :pub: U mnie to wygląda identycznie.
Winni pisze:U Ciebie pisałeś, że miękka część czyli środek?
Te ściśnięte zwoje to właśnie miękka strona która jak widać na zdjęciu nie ma prawa nic amortyzować, a mim zdaniem powinna. Wygląda to tak jakby te zwoje służyły tylko do obniżenia zawieszenia o te 30 mm.
A nie wiesz przypadkiem czy ma to znaczenie którą stroną powinno się ją montować ? - miękką stroną do dołu ( tak jak jest u nas) czy do góry? Teoretycznie nie powinno mieć to znaczenia bo jak naciskasz sprężynę z dwóch końców to powinna ona oddziaływać tak samo. Wiem że przednie sprężyny zamontowane były miękką stroną do dołu - bo nie ma możliwości inaczej jej zamontować. Tak samo mechanik założył tylne, ale napisy na nich są teraz "do góry nogami"- a czytałem gdzieś że tymi napisami powinno się kierować przy montażu :kac:

Re: Zawieszenie Weitec Ultra GT - problem

: śr kwie 18, 2012 17:59
autor: Winni
Darek Madejczyk pisze:A nie wiesz przypadkiem czy ma to znaczenie którą stroną powinno się ją montować ? - miękką stroną do dołu ( tak jak jest u nas) czy do góry? Teoretycznie nie powinno mieć to znaczenia bo jak naciskasz sprężynę z dwóch końców to powinna ona oddziaływać tak samo. Wiem że przednie sprężyny zamontowane były miękką stroną do dołu - bo nie ma możliwości inaczej jej zamontować. Tak samo mechanik założył tylne, ale napisy na nich są teraz "do góry nogami"- a czytałem gdzieś że tymi napisami powinno się kierować przy montażu :kac:
Powiem szczerze, że nie wiem ja sam montowałem i uważam że to nie robi różnicy :-) Mi to nie przeszkadza, jedynie co zauwazyłem jak robiłem fotki to jeden amorek się zaczyna pocić :otepienie: Jeślli jednak zamierzasz zmieniać na te eibachy to zagadaj do kogoś kto je ma i niech tez zrobi fotkę jak siedzi na nich. Ogólnie jak robisz tyle km to na Twoim miejscu bym nie brał takiego zawiasu tylko zwykłe amorki dobrej marki+ jakies 16calowe alu dla konfortu :pub: Pozdrawiam

Zawieszenie Weitec Ultra GT - problem

: śr kwie 18, 2012 20:42
autor: Darek Madejczyk
Winni pisze:Jeślli jednak zamierzasz zmieniać na te eibachy to zagadaj do kogoś kto je ma
No tak właśnie myśle zrobić ale jak widać nikt narazie poza Tobą nic mi nie poradził, a wiem z forum że masa ludzi jeżdzi na Eibachach.
Dzieki Winni :kwiat: Pozdrawiam.

Zawieszenie Weitec Ultra GT - problem

: śr kwie 18, 2012 20:52
autor: Yaro1981
nikt nie poradził bo piszesz nie w tym dziale co trzeba :helm:

Zawieszenie Weitec Ultra GT - problem

: śr kwie 18, 2012 21:20
autor: Darek Madejczyk
Yaro1981 pisze:nikt nie poradził bo piszesz nie w tym dziale co trzeba
Zdawało mi się że to otpowiedni dział jeżeli chodzi o zawiszenie :blush:

Zawieszenie Weitec Ultra GT - problem

: śr kwie 18, 2012 21:34
autor: Yaro1981
taaa ale seryjne takie tematy to w modyfikacjach

Zawieszenie Weitec Ultra GT - problem

: śr kwie 18, 2012 21:41
autor: Darek Madejczyk
Dzięki Yaro1981. Będe tam pytał.