Strona 1 z 1

Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)

: ndz kwie 01, 2012 13:10
autor: damian88120
Bardzo często słyszę i czytam posty na forach na temat ustawienia zbieżności i geometrii kół w Golfie IV. Nie zawsze się to udaje zrobić prawidłowo i często nie jesteśmy zadowoleni z takiej usługi. Wygląda to na ogół tak że warsztat po zleceniu zadania ustawia koła przednie wg. wskazań i jest niby ładnie pieknie ale po wyjeździe czujemy na drodze, że auto zachowuje się nie tak jak byśmy chcieli. Po powrocie do warsztatu tłumaczymy, że auto sie nie prowadzi a mechanik twierdzi, że wszystko jest jak należy- czy aby na pewno? Nie koniecznie! Pamiętajmy o tym, że tylna belka w Golfie 4-gen jest belką scaloną i jeśli nie jest ona skrzywiona teoretycznie nie ma w niej nic do roboty. Wykonując laserowy pomiar geometrii zawieszenia przednie koła ustawiane są względem tylnych kół. Jednak czasami to nie wystarcza i trzeba przyjżeć się bliżej jednemu istotnemu elementowi naszej 4-czki jakim jest przedni wózek zawieszenia! Prawda taka, że wiekszość 4-ek ma za sobą incydenty blacharsko-lakiernicze, drobne i większe dzwony na skutek których przedni wózek mógł zostać przestawiony.. dlatego przed kontrolą geometrii radzę wam sprawdzić jego położenie, pozdrawiam was koledzy :pub:

Reg forum punkt 9 - tym razem edytowałem, następnym będzie zsyp - moderator

Re: Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)

: wt kwie 03, 2012 15:58
autor: piotrusss89
damian88120 pisze:Pamiętajmy o tym, że tylna belka w Golfie 4-gen jest belką scaloną i jeśli nie jest ona skrzywiona teoretycznie nie ma w niej nic do roboty. Wykonując laserowy pomiar geometrii zawieszenia przednie koła ustawiane są względem tylnych kół. Jednak czasami to nie wystarcza i trzeba przyjżeć się bliżej jednemu istotnemu elementowi naszej 4-czki jakim jest przedni wózek zawieszenia! Prawda taka, że wiekszość 4-ek ma za sobą incydenty blacharsko-lakiernicze, drobne i większe dzwony na skutek których przedni wózek mógł zostać przestawiony.. dlatego przed kontrolą geometrii radzę wam sprawdzić jego położenie, pozdrawiam was koledzy :pub:
Ale zbieżność nie jest ustawiana względem tylnej osi..przecież w autodacie sa podane kąty wychylenia itp. i według nich się ustawia - gdy by ustawiano według tyłu to większość peugeotów stało by z rozjechanymi kołami ku dołowi.

Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)

: czw sie 22, 2013 09:23
autor: FrankiS
Są chyba różne metody ustawiania zbieżności zobacz http://geometriakol.katowice.pl/gallery1/010.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; tu np widac tą podziałkę na która najeżdża laser przy laserowej geometrii to jest hyba ogólnie szybsze i dokładniejsze ale mozna chyba tez pojedyczno koła ustawiac

Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)

: sob sie 31, 2013 19:00
autor: XV2
Wystarczy ze masz krzywe koła i nie ustawisz idealnie.