Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
Witam,
chciałbym naprawić uszkodzenia takie jak na zdjęciach.
Zakupiłem nowe zaślepki, ale jak zabezpieczyć miejsca gdzie wyszła rdza. Jakieś dobre rady?
Z góry dziękuję.
nr zaślepki to : N 102 266 01 TRW
chciałbym naprawić uszkodzenia takie jak na zdjęciach.
Zakupiłem nowe zaślepki, ale jak zabezpieczyć miejsca gdzie wyszła rdza. Jakieś dobre rady?
Z góry dziękuję.
nr zaślepki to : N 102 266 01 TRW
Ostatnio zmieniony pn kwie 23, 2012 12:16 przez azq1, łącznie zmieniany 1 raz.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
Oczyścić i zabezpieczyć farba antykorozyjną, dodatkowo można użyć preparatu do konserwacji podwozia, dostępny w każdym motoryzacyjnym sklepie/markecie i gotowe.
- matthew152
- Miota mną jak szatan!!
- Posty: 276
- Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
- Lokalizacja: Kluczewsko/TLW
Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
hm wszycy maja ten sam problem ja sobie w passacie wyciolem wspawalem i bez zaslepek mam spokuj nie lapie juz korozja
Re: Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
jak te zaslepki sie nazywaja bo chcialem sobie je dokupic w ASO albo na allegro
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Re: Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
A ja odświeżę, ale z innej beczki pytanie. Spadła mi rurka od szybra i nalało mi z tyłu na podłogę, więc wyrwałem te zaślepki i golf stoi na podjeździe i wykapuje z niego woda. Macie pomysł jak wysuszyć te cholerne dywaniki bez rozbierania samochodu?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
Wystarczy zdjąć plastikowe listwy przy progach,unieść wykładzinę do góry i wsunąć jakieś listewki pod nią,żeby nie opadała na podłogę.Następnie farelka na jakimś stojaczku i suszymy.stonefree pisze:Macie pomysł jak wysuszyć te cholerne dywaniki bez rozbierania samochodu?
Widziałem gdzieś na forum fotki,jak koleś szarą mocną taśmą przykleił rurę od odkurzacza do jednego z nawiewów,resztę pozamykał,odpalił i nagrzał auto,po czym włączył gorący nadmuch i wsuną rurę pod wykładzinę....też metoda
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
Nie. Trzeba rozbierać środek, innego wyjścia nie ma. Wygłuszenie wpija wodę jak gąbka. Radzę bardzo dokładnie wszytko wysuszyć. W przeciwnym razie będą nieprzyjemne zapachy w aucie....
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
Właśnie jestem po operacji rozbierania podłogi. Woda lała mi się z tych wygłuszeń po butach jak je wyciągałem, w życiu by nie wyschły. Macie jakiś pomysł na popękaną gumę na wierzchu wygłuszenia pod dywanikiem? Może dać jakąś folię ? A może wiecie, jak w 100% zabezpieczyć się przed przyczyną powodzi - u mnie zsunął się wąż z rurki przy szyberdachu i nalało do środka przez podsufitkę. Edytuję posta i wrzucam zdjęcia winowajcy. PS. może macie pomysł, jak zamocować te wężyki żeby znowu któryś nie spadł?
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
Mozesz uzyc super gluta hmm albo zeby latwiej bylo to w przyszlosci rozlaczyc to kleju na goraco lub po prostu duct tape-a:)...kombinuj:).
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
Witam,
Podepnę się do tematu.
Ostatnio jak jechałem po wertepach dość mocno obciążonym samochodem, troszkę "zaryłem" podwoziem. Po oględzinach podwozia stwierdziłem, że oryginalnie te dwie uszczelki były jeszcze czymś "przykryte/pokryte", jakaś warstwa (tak jakby grubsza guma) zabezpieczająca (tak, że nie było tych uszczelek widać), trzymała się ledwo co, więc musiałem to oderwać (mam ten kawałek, mogę wstawić zdjęcie jak potrzeba). Po tzw. "zaryciu" zdarłem to coś z tych uszczelek i teraz mam je odkryte.
Troszkę nakręciłem, ale myślę, że jakoś zrozumiale.
Może mi ktoś napisać co zdarłem i co odkryłem ? Za co odpowiadają te uszczelki ? Są ważne ? Coś z tym trzeba robić ?
Obecnie są na swoim miejscu, ale zdarłem ww. warstwę i obecnie są odkryte.
Na zdjęciu poniżej to tak jakby to były numery 11, ale do końca nie jestem pewny. Na granicy przednich i tylnych drzwi (Golf IV).
Poszukałem po forum po tym jak napisałem tego posta (za co przepraszam)
Tak dla pewności, to o to chodzi ? LINK
Podepnę się do tematu.
Ostatnio jak jechałem po wertepach dość mocno obciążonym samochodem, troszkę "zaryłem" podwoziem. Po oględzinach podwozia stwierdziłem, że oryginalnie te dwie uszczelki były jeszcze czymś "przykryte/pokryte", jakaś warstwa (tak jakby grubsza guma) zabezpieczająca (tak, że nie było tych uszczelek widać), trzymała się ledwo co, więc musiałem to oderwać (mam ten kawałek, mogę wstawić zdjęcie jak potrzeba). Po tzw. "zaryciu" zdarłem to coś z tych uszczelek i teraz mam je odkryte.
Troszkę nakręciłem, ale myślę, że jakoś zrozumiale.
Może mi ktoś napisać co zdarłem i co odkryłem ? Za co odpowiadają te uszczelki ? Są ważne ? Coś z tym trzeba robić ?
Obecnie są na swoim miejscu, ale zdarłem ww. warstwę i obecnie są odkryte.
Na zdjęciu poniżej to tak jakby to były numery 11, ale do końca nie jestem pewny. Na granicy przednich i tylnych drzwi (Golf IV).
Poszukałem po forum po tym jak napisałem tego posta (za co przepraszam)
Tak dla pewności, to o to chodzi ? LINK
To są fabryczne otwory technologiczne. Są zaślepione gumowymi korkami i pierwotnie zarem z całą podłogą przykryte masą bitumiczną od spodu. Otwory służyły fabryce do opróżnianiu karoserii po kąpielach np przy fosforowaniu (bo przecież nie wytrząsaliby całej budy;)
Niestety auta mają tendencję do gnicia w tych miejscach. Korek kiedyś może i był szczelny ale lata na gumie robią swoje. Odrdzewij, zamaluj np Brunox Epoxy plus farba podkładowa. Zaślep z np uszczelniaczem. Od spodu to samo plus masa bitumiczna.
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2015 07:25 przez cudak11480, łącznie zmieniany 1 raz.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
Tak,to są technologiczne otwory,zaślepione gumą,bo przecież po kąpieli w podkładzie,tylko zaślepianie wchodzi w grącudak11480 pisze:Tak dla pewności, to o to chodzi ? viewtopic.php?t=342712" onclick="window.open(this.href);return false;
To są fabryczne otwory technologiczne. Są zaślepione gumowymi korkami i pierwotnie zarem z całą podłogą przykryte masą bitumiczną od spodu. Otwory służyły fabryce do opróżnianiu karoserii po kąpielach np przy fosforowaniu (bo przecież nie wytrząsaliby całej budy;)
Niestety auta mają tendencję do gnicia w tych miejscach. Korek kiedyś może i był szczelny ale lata na gumie robią swoje. Odrdzewij, zamaluj np Brunox Epoxy plus farba podkładowa. Zaślep z np uszczelniaczem. Od spodu to samo plus masa bitumiczna.
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
Coś z tym robić ? "Łatać" to czymś ? Czy zostawić ?Michał_1977 pisze:Tak,to są technologiczne otwory,zaślepione gumą,bo przecież po kąpieli w podkładzie,tylko zaślepianie wchodzi w grą
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
Do @cudak11480.
Jak zostawiłem te otwory w tak jak na zdjęciu, zamalowałem podkładem i włożyłem nowe gumy, które zakupiłem na allegro, ale po pewnym czasie wypadły. Najgorszy był problem z mokrą podłoga po deszczu.
Pozbyłem się problemu jak zaspawałem te otwory. Ranty były dosyć mocno skorodowane, ale wyczyściłem wszystko dokładnie góra/dól, wspawałem blachę, podkład+farba. Dodatkowo przejechałem to mazidłem do zabezpieczania podwozia i potem nie było już problemu, ładnie się to zlało z oryginalną powłoką zabezpieczającą podwozie.
Upierdliwe było wspawanie blachy, bo trzeba było zdemontować sporo elementów i zabezpieczyć wnętrze ale się dało.
Jak zostawiłem te otwory w tak jak na zdjęciu, zamalowałem podkładem i włożyłem nowe gumy, które zakupiłem na allegro, ale po pewnym czasie wypadły. Najgorszy był problem z mokrą podłoga po deszczu.
Pozbyłem się problemu jak zaspawałem te otwory. Ranty były dosyć mocno skorodowane, ale wyczyściłem wszystko dokładnie góra/dól, wspawałem blachę, podkład+farba. Dodatkowo przejechałem to mazidłem do zabezpieczania podwozia i potem nie było już problemu, ładnie się to zlało z oryginalną powłoką zabezpieczającą podwozie.
Upierdliwe było wspawanie blachy, bo trzeba było zdemontować sporo elementów i zabezpieczyć wnętrze ale się dało.
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Naprawa podłogi Golf IV - zaślepki
ok, dzięki za odpowiedzi.
Ja pobawię się masą bitumiczną i zrobię tak jak należy
Ja pobawię się masą bitumiczną i zrobię tak jak należy
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości