Strona 1 z 1

Problem z lewarkiem skrzyni biegów

: wt lut 07, 2012 14:49
autor: Dubik
Witam zakupiłem jakiś czas temu golfa 3 1.8 ABS 90km i mam problem ze skrzynią biegów mianowicie jak ustawie drązek zmiany biegów na luz to jest pochylony tak jak by był wrzucony 5 bieg czy to się jakoś reguluje z tego co mówił poprzedni własciciel stało się tak po wymianie skrzyni biegów.Ma ktos jakiś pomysł jak to wyrególować czy jest w ogóle taka możliwość.pozdrawiam i czekam na sensowne odp.

Problem z lewarkiem skrzyni biegów

: wt lut 07, 2012 17:03
autor: stonefree
Na wysokości ściany grodziowej nad wydechem masz drążek zmieny biegów idacy od wajchy do skrzyni. Na tym drążku jest taka obejma skręcona śrubą na klucz 13. Wrzuć luz, poluzuj tę obejmę, następnie każ komuś trzymać wajchę w położeniu środkowym i skręć tę obejmę. To jedyna sensowna odpowiedź.

Problem z lewarkiem skrzyni biegów

: wt lut 07, 2012 23:18
autor: Dubik
Dzięki za odp spróbuję na pewno oby to pomogło.pozdro :okej:

Problem z lewarkiem skrzyni biegów

: wt lut 07, 2012 23:23
autor: KamilP
A jak się tak zrobi to blokada biegu wstecznego nie "wejdzie" na jedynkę? U mnie też tak jest, u sąsiadki tak samo.. Sam myślałem że może u mnie jest przestawione ale u sąsiadki też silniczek 1.8 ABS i jest dokładnie tak samo, przechylony drążek w prawo.. Myślałem kiedyś regulacji ale coś mi się nie widzi ze względu na tą blokadę R. Mieszek wystarczy zdjąć i sie przypatrzeć.

Problem z lewarkiem skrzyni biegów

: wt lut 07, 2012 23:44
autor: stonefree
KamilP,
Dubik pisze:ak ustawie drązek zmiany biegów na luz to jest pochylony tak jak by był wrzucony 5 bieg
Oczywiscie , że po takim ustawieniu trzeba sprawdzić na sucho, jak biegi wchodzą i ewentualnie skorygować.Chodziło mi o samą zasadę. Możesz wrzucić wsteczny i dźwignię ustawiać tak, żeby była za blokadą i do przodu.

Problem z lewarkiem skrzyni biegów

: śr lut 08, 2012 00:01
autor: KamilP
Aaa no to teraz się zgodzę :) Moim zdaniem tak powinno być. jak wspomniałem sam miałem to kiedyś robić ale zobaczyłem że u innych jest podobnie to sobie odpuściłem. Tym bardziej że mi to nie przeszkadza.

Problem z lewarkiem skrzyni biegów

: pt lut 10, 2012 22:48
autor: Paweł Marek
Grubsze poprawki robi się jak wyżej opisano na obejmie z przodu, ale mniejsze już na lewarku, ma on plastykową tuleję mimośrodową mocowaną wkrętem na imbus, luzujesz tą śrubę i trochę możesz przestawiać kręcąc ta tuleją w prawo lub lewo. Wszystko to zadziała o ile niema luzów szczególnie w pomarańczowej tulejce wałka która jest mocowana na maglownicy, oraz jeśli nie jest rozwalona plastykowa kulka na wałku zwrotnym. Luzy mogą być w wielu innych miejscach ale nie mają takiego znaczenia jak te dwa miejsca. Tyczy się ABS i innych podobnych siników ze skrzynią 020