Strona 1 z 1
stukanie
: ndz sty 15, 2012 10:55
autor: ostry
jak ruszam kołami lewo -luz- prawo to słychać stuknięcie gdzieś z układu kierowniczego. wykluczyłem łożysko w stacyjce
stukanie
: ndz sty 15, 2012 11:15
autor: Paweł Marek
Jeśli nic dokładniej nie zaobserwowałeś to mogą być końcówki drążków, luz na listwie przekładni kierowniczej, lub luz na krzyżakach kolumny. Wprawny diagnosta lub mechanik oceni ci to za dwie dychy
stukanie
: wt sty 17, 2012 16:33
autor: arek żet
moze być drązek kierowniczy ktoryś lub oydwa z luzm albo luz na maglowncy ale to skrajny przypadek ale takie tez sie zdazaja
stukanie
: wt sty 17, 2012 17:00
autor: thebeast
Może być też luz w tulejce w maglownicy którą byłoby można wymienić ale niestety nie da się takowej dokupić. Jedynie całą maglownice.
stukanie
: czw sty 19, 2012 11:46
autor: ostry
sprawdziłem dokładnie i wynika z tego że to maglownica
stukanie
: sob sty 21, 2012 21:07
autor: slawko333
masz wspomaganie? jesli tak, i stukanie jest na wylaczonym silniku to taki "normalny" objaw
stukanie
: pn sty 23, 2012 00:08
autor: Johnatan
Podepne sie do tematu. Ja mam wspomaganie i mi kierownica też wali po dziurach, czy to normalne czy mam luz gdzieś na kolumnie kierowniczej..
stukanie
: pn sty 23, 2012 11:02
autor: ostry
nie mam wspomagania. mechanik powiedział że do wymiany dolne końcówki, listwa i sprężyny
dolne końcówki to koszt 70zł
listwa ze szrotu gdzieś 100zł
sprężyny z allegro 50zł z wysyłką
+- 200 robocizna
stukanie
: pn sty 23, 2012 23:55
autor: Paweł Marek
ostry, uważam że mechanik sam nie wie co stuka i dlatego proponuje zmianę wszystkiego. A jak nie pomoże to potem na koniec zmieni ci krzyżak kolumny za 2 dychy ze szrotu, więc jak uważasz, kasa twoja, z tym że maglownica za 100 zeta: trochę mało na dobrą. Ja bym zasięgnął opini innego mechanika czy doświadczonego diagnosty na stacji - to jest koszt ze 20 zeta warto się upewnić.
Johnatan, u mnie jeszcze w starej jetce II walił ten krzyżak za parę zeta. I jeśli nie jesteś w stanie skasować tego stukania śrubą przy maglownicy - przynajmniej w położeniu środkowym bo po próbie kasowania możesz kierą nie dać rady skręcić, i drażki sa dobre to mocno podejrzany jest ten krzyżak. Ale to jest do oceny, trzeba łapnąć i ścisnąć ręką za gumę na kolumnie pod autem, kolega szarpie kierą i można się zorientować
stukanie
: wt sty 24, 2012 00:02
autor: Johnatan
Paweł Marek pisze:Johnatan, u mnie jeszcze w starej jetce II walił ten krzyżak za parę zeta. I jeśli nie jesteś w stanie skasować tego stukania śrubą przy maglownicy - przynajmniej w położeniu środkowym bo po próbie kasowania możesz kierą nie dać rady skręcić, i drażki sa dobre to mocno podejrzany jest ten krzyżak. Ale to jest do oceny, trzeba łapnąć i ścisnąć ręką za gumę na kolumnie pod autem, kolega szarpie kierą i można się zorientować
Ja mam przyjacielu luzy na samej kolumnie kierowniczej. W zawieszeni nie ma luzów, wszystko nowe, na drązkach nie wyczułem luzu. Kierka delikatnie ma luzy góra dół a po bruku jak jadę to wali mi kierownica że szok.. Krzyżak ? to ten przegubowy łaczy kolumne z maglownica ?
ostry pisze:dolne końcówki to koszt 70zł
listwa ze szrotu gdzieś 100zł
sprężyny z allegro 50zł z wysyłką
+- 200 robocizna
Dlatego nie jeźdze do machaników. Czasami nie wiem czy oni wiedzą że puka to czy strzelają na ślepo i każą po kolei wymieniać żeby troche kaski zgarnąc.. Czasmi jest tak że ty sie na to godzisz a po wymianie części albo znikają żebyś nie widział że są w dobrym stanie albo są specjalnie rozwalane żebyś widział że to naprawde było do bani i żebyś nie miał pretensji. Znam takich magików
stukanie
: wt sty 24, 2012 11:44
autor: ostry
sprężyny mam do wymiany bo nie ma jednego zwoja przy lewej, tego jestem pewien. natomiast jeżeli chodzi o sworznie i maglownice to albo rybki albo akwarium. a tak poza tym wszystko pokupowane
ten mechanik to mój wujek, jeżeli zakupy okażą sie niepotrzebne to, to mu zajebie w ten głupi łeb