Strona 1 z 2

Nerwowy w kauży

: pt sty 13, 2012 14:54
autor: Johnatan
Witam. Mam na aucie zimówki 175. Jechałem po naszych pięknych polskich drogach a raczej rzece. W koleinach było trochę wody i gdy wjechałem kołem w tą wodę to nie odczułem delikatnego spowolnienia i plusku wody tylko fura zaczeła mi tańczyć jak baletnica na tej drodzę. Jechałem 80km/h, Opony nie są łyse. Czemu tak ?

Nerwowy w kauży

: pt sty 13, 2012 14:56
autor: Qto
Może aquaplaning ??

Nerwowy w kauży

: pt sty 13, 2012 14:59
autor: Johnatan
Nom ale płytko było i wolno.

Nerwowy w kauży

: pt sty 13, 2012 15:02
autor: Qto
no to już raczej nic nie wymyślisz...opony nie ogarniały odprowadzenia wody

Nerwowy w kauży

: pt sty 13, 2012 15:13
autor: Johnatan
Myślę troche nad tym czy zbierzność jest dobra. Auto prowadzi sie git, sam sobie ustawiłem kąty i zbierzność ale dałem z przodu auta zmierzność o 0,5cm mniejszą żeby koła szły do środka. Czy to nie za mało ?

Nerwowy w kauży

: pt sty 13, 2012 16:36
autor: jhosef
Ostatnio czytałem artyków a propos zimówek i mitów w okół niej. Jeśli chodzi o odpowadzanie wody, to według autora letnie radzą sobie z tym lepiej niż zimówki.

Nerwowy w kauży

: pt sty 13, 2012 16:38
autor: Qto
jhosef pisze:Ostatnio czytałem artyków a propos zimówek i mitów w okół niej. Jeśli chodzi o odpowadzanie wody, to według autora letnie radzą sobie z tym lepiej niż zimówki.
na pewno tak jest
co do ustawiania geometrii samemu to jestem przeciwnikiem takich akcji...no chyba że mamy odpowiedni sprzęt do tego

Nerwowy w kauży

: pt sty 13, 2012 16:41
autor: Johnatan
Qto pisze:co do ustawiania geometrii samemu to jestem przeciwnikiem takich akcji...no chyba że mamy odpowiedni sprzęt do tego
No tak. Wiem o co chodzi, lasery bajery. ale to tylko mk2 prowadzi sie dobrze i nie ściąga a opon nie zdziera. Oriętuje sie ktoś jaka jest różnica zbierzności z przodu koła i z tyłu koła ?

Nerwowy w kauży

: pt sty 13, 2012 23:33
autor: marcinek84
Zbieżność całkowita z przodu ma być na 0stopni +-10 minut tył na 20 minut. Jak zrobiłeś na 0,5cm to masz zbieżny przód!

Nerwowy w kauży

: pt sty 13, 2012 23:46
autor: Johnatan
marcinek84 pisze:0stopni +-10 minut tył na 20 minut.
troche nie rozumiem

Nerwowy w kauży

: sob sty 14, 2012 13:56
autor: marko125-90
Tył jest bardziej skierowany ku środkowi, przód jest prosto. Ty ustawiłeś że koła z przodu są ku środkowi. Zimówki nie odprowadzają zbyt dobrze wody, dlatego trzeba uważać przy kałużach

Nerwowy w kauży

: sob sty 14, 2012 15:23
autor: marcinek84
Jak dobrze myślę to przy ustawieniu o,5cm masz 1-2 stopnie. Najlepiej pojechać na sprawdzenie geometrii bo możesz mieć też kąt pochylenia koła inaczej i wszystko razem powoduje ze chodzi w kałuży. Ja jadąc po prostej w koleinie z dużą ilością najwyżej poczuję że kręci szybciej koło ale nie rzuca mnie na boki a mam 185.

Nerwowy w kauży

: sob sty 14, 2012 21:08
autor: Johnatan
przód tez musi iść lekko do środka, lekko wiec zrobiłem 0,5cm mniej niz z tyłu koła. może ma byc 1cm 1,5cm. Ja wiem że sie jexdzi na zbierzność ale puki co musze to zrobić sam. kąty mam okey bo widać okiem i na wadze. jak felga jest pionowo to jest ok.

Nerwowy w kauży

: sob sty 14, 2012 22:52
autor: marcinek84
Z tego co mnie uczyli to w klasycznym napędzie na tył ustawiana jest zbieżność a w napędzie na przód jest rozbieżny. Duża ilość samochodów z przednim napędem ma zbieżność na 0 lub bardzo blisko.
Johnatan pisze: jak felga jest pionowo to jest ok.
nie do końca bo 10 minut gołym okiem nie zauważysz chyba że masz jakiś przyrząd do tak dokładnego pomiaru.