Nerwowy w kauży

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: Johnatan » pt sty 13, 2012 14:54

Witam. Mam na aucie zimówki 175. Jechałem po naszych pięknych polskich drogach a raczej rzece. W koleinach było trochę wody i gdy wjechałem kołem w tą wodę to nie odczułem delikatnego spowolnienia i plusku wody tylko fura zaczeła mi tańczyć jak baletnica na tej drodzę. Jechałem 80km/h, Opony nie są łyse. Czemu tak ?


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: Qto » pt sty 13, 2012 14:56

Może aquaplaning ??



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: Johnatan » pt sty 13, 2012 14:59

Nom ale płytko było i wolno.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: Qto » pt sty 13, 2012 15:02

no to już raczej nic nie wymyślisz...opony nie ogarniały odprowadzenia wody



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: Johnatan » pt sty 13, 2012 15:13

Myślę troche nad tym czy zbierzność jest dobra. Auto prowadzi sie git, sam sobie ustawiłem kąty i zbierzność ale dałem z przodu auta zmierzność o 0,5cm mniejszą żeby koła szły do środka. Czy to nie za mało ?


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: jhosef » pt sty 13, 2012 16:36

Ostatnio czytałem artyków a propos zimówek i mitów w okół niej. Jeśli chodzi o odpowadzanie wody, to według autora letnie radzą sobie z tym lepiej niż zimówki.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: Qto » pt sty 13, 2012 16:38

jhosef pisze:Ostatnio czytałem artyków a propos zimówek i mitów w okół niej. Jeśli chodzi o odpowadzanie wody, to według autora letnie radzą sobie z tym lepiej niż zimówki.
na pewno tak jest
co do ustawiania geometrii samemu to jestem przeciwnikiem takich akcji...no chyba że mamy odpowiedni sprzęt do tego



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: Johnatan » pt sty 13, 2012 16:41

Qto pisze:co do ustawiania geometrii samemu to jestem przeciwnikiem takich akcji...no chyba że mamy odpowiedni sprzęt do tego
No tak. Wiem o co chodzi, lasery bajery. ale to tylko mk2 prowadzi sie dobrze i nie ściąga a opon nie zdziera. Oriętuje sie ktoś jaka jest różnica zbierzności z przodu koła i z tyłu koła ?


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: marcinek84 » pt sty 13, 2012 23:33

Zbieżność całkowita z przodu ma być na 0stopni +-10 minut tył na 20 minut. Jak zrobiłeś na 0,5cm to masz zbieżny przód!


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: Johnatan » pt sty 13, 2012 23:46

marcinek84 pisze:0stopni +-10 minut tył na 20 minut.
troche nie rozumiem


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Nerwowy w kauży

Post autor: marko125-90 » sob sty 14, 2012 13:56

Tył jest bardziej skierowany ku środkowi, przód jest prosto. Ty ustawiłeś że koła z przodu są ku środkowi. Zimówki nie odprowadzają zbyt dobrze wody, dlatego trzeba uważać przy kałużach



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: marcinek84 » sob sty 14, 2012 15:23

Jak dobrze myślę to przy ustawieniu o,5cm masz 1-2 stopnie. Najlepiej pojechać na sprawdzenie geometrii bo możesz mieć też kąt pochylenia koła inaczej i wszystko razem powoduje ze chodzi w kałuży. Ja jadąc po prostej w koleinie z dużą ilością najwyżej poczuję że kręci szybciej koło ale nie rzuca mnie na boki a mam 185.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: Johnatan » sob sty 14, 2012 21:08

przód tez musi iść lekko do środka, lekko wiec zrobiłem 0,5cm mniej niz z tyłu koła. może ma byc 1cm 1,5cm. Ja wiem że sie jexdzi na zbierzność ale puki co musze to zrobić sam. kąty mam okey bo widać okiem i na wadze. jak felga jest pionowo to jest ok.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Nerwowy w kauży

Post autor: marcinek84 » sob sty 14, 2012 22:52

Z tego co mnie uczyli to w klasycznym napędzie na tył ustawiana jest zbieżność a w napędzie na przód jest rozbieżny. Duża ilość samochodów z przednim napędem ma zbieżność na 0 lub bardzo blisko.
Johnatan pisze: jak felga jest pionowo to jest ok.
nie do końca bo 10 minut gołym okiem nie zauważysz chyba że masz jakiś przyrząd do tak dokładnego pomiaru.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości