Wymiana silentblocków przód

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PawełekK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 22:06
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Wymiana silentblocków przód

Post autor: PawełekK » pn paź 31, 2011 21:51

Witam!

Będąc na przeglądzie rejestracyjnym gostek powiedział mi, że należy wymienić tuleje. Więc dzisiaj zakupiłem tuleje jak i gumy Lemfordera. Nawiasem mówiąc jakość metalu użyta do produkcji tych tulei wg mnie pozostawia wiele do życzenia. Przed chwilą oglądałem przednie zawieszenie golfa i doszedłem do wniosku, że nie pójdzie łatwo, ponieważ silentblock przykręcony jest do auta śrubą która nakrętkę ma u góry i nie idzie podejść pod nią kluczem. Drugi kłopot utrudnione dojście pod śrubę od gum. Nakrętka jest chyba w środku wahacza bo nie ma jej nigdzie. Mam do was prośbę: może ktoś wymieniał silentblocki w golfie i może mi podać jakieś wskazówki dotyczące wyjęcia wahacza. Czy idzie zrobić to bez kanału i odkręcania bocznych osłon silnika? Z góry dzięki za odpowiedzi!



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Wymiana silentblocków przód

Post autor: wojtas46 » wt lis 01, 2011 09:20

Kolego jest dużo o tym na forum , wystarczy poszukać
http://www.google.pl/custom?q=Wymiana%2 ... .vwgolf.pl" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
PawełekK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 22:06
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Re: Wymiana silentblocków przód

Post autor: PawełekK » wt lis 01, 2011 18:50

Tak jest trochę napisane na temat zawieszenia przedniego ale nie ma jak to wymienić. Może ktoś napisać czy trzeba zdejmować osłonę boczną silnika by wykręcić śrubę od tulei gumowej i jak dojść kluczem do śruby silentblocka. Jest tak tam ciasno. że trzeba chyba odkręcać grzechotką pneumatyczną którą nie posiadam.



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Wymiana silentblocków przód

Post autor: przemlin » wt lis 01, 2011 22:20

Trzeba zdjąć osłonę pod silnikiem zęby odkręcić śrubę poziomą wahacza , sruba ta jest wkręcana w wózek, nie ma nakrętki, do pionowej śruby czyli tej która trzyma tylną tuleje wahacza wystarczy standardowy klucz wygięty na końcu, lub grzechotka, nakrętkę górna blokujemy, a grzechotka kręcimy z dołu ,pneumat jest niepotrzebny, nie trzeba zdejmować osłon bocznych.Ja robiłem z kanału ale podejrzewam że da sie zrobić bez, gorzej z włożeniem wahacza z powrotem, sworzeń który odkręcisz od wahacza będzie przeszkadzał zarówno w wyjęciu jak i włożeniu wahacza, ale da sei to zrobić odpowiednio manewrując zwrotnicą .Nie zapomnij o ustawieniu geometrii .Pozdro



Awatar użytkownika
PawełekK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 22:06
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Wymiana silentblocków przód

Post autor: PawełekK » pt lis 04, 2011 12:06

Będę z tym walczył ale nie w tym tygodniu, ponieważ mam uszkodzoną nogę... Jak zrobię to podzielę się doświadczeniami z Wami.



Awatar użytkownika
PawełekK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 22:06
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Re: Wymiana silentblocków przód

Post autor: PawełekK » sob lis 12, 2011 21:22

Dzisiaj wymieniałem silentblocki więc podzielę się z Wami moim doświadczeniem.

Zepsuł mi się aparat bo tak to bym zamieścił fotki:/

Wymianę można przeprowadzić bez kanału na lewarku. Popuszczamy koło, podnosimy samochód na standardowym lewaku maksymalnie jak to możliwe i podkładamy klocek drewniany. Ściągamy koło.Odkręcamy osłonę pod silnikiem.Odkręcamy końcówkę stabilizatora (klucz 16 albo 18 nie pamiętam). Skręcamy teraz kierownicą aby mieć lepszy dostęp do śruby od sworznia. Psikamy go WD-40 i odkręcamy śrubę kluczem 18. Gdy nakrętka zaprze się o półośkę trzeba zbić sworzeń w dół. Bierzemy młotek i pręt i walimy w (nie wiem czy dobrze nazwałem) zwrotnice od boku tak gdzie wchodzi sworzeń. Gdy nam wyskoczy bierzemy klucz i odkręcamy nakrętkę. W tym momencie mogą wystąpić "jaja" w postaci kręcącego się sworznia razem z nakrętką. I trzeba albo wyciągnąć półośkę (półośkę odkręcamy kluczem 12-kątnym o rozmiarze 30 i sworzeń blokujemy torxem chyba 30) albo kombinerkami przytrzymać sworzeń (trzeba mieć wąskie kombinerki). Można też odkręcić te trzy małe śruby kluczem 13 co mocują sworzeń do wahacza ale na nich jest regulacja. Ja z lewym sworzniem walczyłem 3h. Jeśli już mamy zdjęty sworzeń czas odkręcić śruby od silentblocków kluczem nasadowym 18. Będzie też potrzebna druga 18 aby przytrzymać nakrętkę od tylnego silentblocku. Gdy odkręcimy i wyjmiemy śruby wyciągamy wahacz. Trzeba nim ruszać na boki, dół i górę aby wyszedł. Gdy mamy go już w rękach idziemy do imadła. Teraz przyda nam się pomoc drugiej osoby. Rozkręcamy imadło troszkę więcej niż wynosi zewnętrzna średnica tulei w wahaczu na siletblock. Spieramy poziomo wahacz o imadło i druga osoba bierze płaskownik i uderza młotkiem przez płaskownik w brzeg silentblocku raz po lewej raz po prawej stronie. Gdy wyskoczy tuleja met-gumowa czyścimy miejsce gdzie ona była i smarujemy albo smarem albo mydłem technicznym . I teraz czeka nas wprasowanie silentblocku. Wbić go się nie da bo brzegi się pozaginają. Trzeba wziąć kawałek rury 2". Robimy z imadła prasę i między "prasę" wkładamy rurę, silentblock i wahacz. Skręcamy imadło. Trzeba uważać bo przy końcu wprasowywania trzeba będzie dołożyć jakiś dystans między wahacz a imadło bo silentblock zaprze się o imadło. Gdy wprasujemy to jesteśmy już w domu. Teraz trzeba to w odwrotnej kolejności zamontować wszystko do kupy. Przy montażu silentblocka trzeba zwracać uwagę na strzałki i wgłębienie na wahaczu aby były w jednej linii. Nie trzeba się też bać przy odkręcaniu łącznika stabilizatora - nic nam nie wystrzeli. Przy wkręcaniu śruby przy sworzniu może znowu nam się kręcić on razem z nakrętką w takim przypadku należy podnieść wahacz do góry i wtedy sworzeń się nam przyblokuje.

Przewidywalny czas wymiany 2h na stronę gdy się nie spieszymy i gdy sworzeń nie robi jaj. Koszt to 90zł gdy kupujemy silentblocki Lemfordera.

Powodzenia w wymianie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości