Problem z "miękkim" hamulcem

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamis1516
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 17, 2011 21:02

Problem z "miękkim" hamulcem

Post autor: kamis1516 » wt paź 18, 2011 10:18

Witam. Mam problem dotyczący hamulca. Samochód stał około tygodnia nie używany przed blokiem. Ostatnim razem gdy nim jechałem było wszystko w najlepszym porządku, a gdy chciałem nim jechac po tym tygodniu czasu nagle zauważyłem że pedał hamulca idzie do samej prawie ziemi, a kontrolka od ręcznego cały czas się pali. Nie znam się kompletnie na samochodach więc jako amator sprawdziłęm płyn hamulcowy, ale wszystko było OK, więc to chyba coś mechanicznego.dodam że gdy dolalem plynu do maksimum (bylo ciut mniej niz maksium ale w normie) to pedał nadal był tak samo dziwnie miękki ale kontrolka ręcznego na chwilkę zgasła. Teraz jednak ogolnie jest tak ze samochod chamuje w miare dobrze, mam nad nim pełna kontrole, po porstu troche mocniej musze dusic hamulec do podlogi mam nawet jeszcze sporo miejsca jak go przyduszam, jednak podczas wciskania hamulca mruga mi kontrolka od recznego ( nieraz sie zapala na 2-3sec, nie raz tylko zamruga, lub mruga przerywanie) Dodam tez że hamulec odpowietrzalem juz kilkanascie razy i nic to nie dalo - wprawdzie na chwile podczas pompowania robi sie twardszy to potem znow mozna go docisnac prawie do podlogi. Ojciec który się zna trochę na tym lepiej ode mnie kazał mi sprawdzić kontrolke ABS-u i rzeczywiscie po uruchomieniu silnika na chwile sie ona zapala co sie wczesniej nie zdarzało a po ok 2sec gaśnie i potem juz sie nie zapala. Ponad to gdy go wyprobowywalem i chamowalem awaryjnie to przy cisnieciu hamulca do maksiumum czulem dziwne wibracje na pedale. Ta ostatnia wskazówka doprowadzila ojca do wniosku ze poszly tylne klocki albo tarcze. Ja sie na tym nie znam a ojciec tez pasjonatem nie jest wiec wolalem sie spyt