Strona 1 z 1

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

: pt paź 14, 2011 09:12
autor: krolik84
Czy po wymianie tulei wahacza należy ustawiać zbieżność?

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

: pt paź 14, 2011 10:44
autor: marcin7x5
Nie. Ale nie zaszkodzi jak sprawdzisz. No chyba, że wymienisz też sworzeń wachacza.

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

: pt paź 14, 2011 12:11
autor: przemlin
Zbierznosci nie ustawiasz ale kąty ci sie zmienią , ustawiane sa na sworzniach.

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

: pt paź 14, 2011 18:04
autor: krolik84
Dzieki za pomoc.

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

: wt paź 18, 2011 18:26
autor: Dan0031
Ja wymieniłem dziś tuleje tylne wahacza i nie wiem dlaczego ale kierownica jest teraz "krzywa", do jazdy wprost jest lekko skręcona. Jak to możliwe skoro nie odkręcałem żadnych regulacji a wszystko przykręciłem tak jak było?

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

: śr paź 19, 2011 14:11
autor: marcin7x5
Widocznie jest cos nie tak z tulejami lub miałeś ustawianą zbieżność na luźnych/wybitych tulejach.

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

: śr paź 19, 2011 20:55
autor: Dan0031
Powiem tak, koło kierownicy było minimalnie krzywo przed wymiana tulei a teraz jest mocniej. Koło mam przekręcone w prawą stronę a tuleja lewa byłą wybita. Może wahacz na tej tulei opadł i kiera była prosto a teraz jak wahacze leżą równo na nowych tulejach to faktycznie zbieżność byłą ustawiona na wybitych tulejach? Golfika mam od rok wiec możliwe.

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

: śr paź 19, 2011 22:12
autor: przemlin
Fuck... napieałem wczesnej ze jesli wstawiałeś nowe tulejki to MUSIALES wyciągnąc wahacz a zeby to zrobić MUSIAŁES odkrećic 3 śruby sworznia wahacza. teraz przyjrzyj sie budowie wahacza , ma on podłuzne otwory pod śruby sworznia, dzieki temu zę sa podłużne mozesz koło regulować "do przodu i do tyłu" dlatego masz kiere skreconą.Przerabiałem to u siebie.Nie ustawisz idealnie sworznia wzgledem wahacza tak jak było, chyba ze sie trafi...

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

: czw paź 20, 2011 14:52
autor: marcin7x5
Wcale nie wysiał wyjmować wahacza bez sworznia. Mógł to zrobic wyjmując wahacz razem ze sworzniem przecież. Łatwiej jest przeciez odkręcic jedną nakrętkę niz 3 śruby i jeszcze potem koniecznie regulować zawiechę.

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

: czw paź 20, 2011 19:13
autor: Dan0031
Nie wiedziałem, że jest regulacja na tych otworach przy sworzniu.. Może jednak uda mi się to jakoś podprostować? A czy jest konieczna regulacja geometrii kół?

Re: Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

: czw paź 20, 2011 20:38
autor: przemlin
marcin7x5 pisze:Wcale nie wysiał wyjmować wahacza bez sworznia. Mógł to zrobic wyjmując wahacz razem ze sworzniem przecież. Łatwiej jest przeciez odkręcic jedną nakrętkę niz 3 śruby i jeszcze potem koniecznie regulować zawiechę.
Taa... jasne ... odkręć stara śrubę sworznia która się w końcu oprze o półoś następnie musisz wybić sworzeń w dół żeby móc dalej tą śrubą kręćić, wiec gdy już ten sworzen wybijesz to jest MAŁY problem żeby móc dalej tą śrubą kręcić gdyż ona kręci się razem z resztą sworznia..,nie ma jak zablokować sworznia żeby sie nie kręcił i zeby sruba dalej kręcić, chyba ze jest jakiś patent.Fakt, swozen ma na górze miejsce ze można zablokować imbusem, ale jak tam dojdziesz?

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

: pt paź 21, 2011 11:46
autor: marcin7x5
Wszystko zależy od tego jakim sprzetem się dysponuje. Ja zawsze odkręcam ta własnie nakrętke na sworzniu. Robie to na opuszczonym lub lekko uniesionym aucie tak aby własnie sworzen mi sie nie obracał. Każdy robi jak mu jest łatwiej i wygodniej.