Strona 1 z 1

Problem z nowymi amortyzatorami 20 Jahre 16V są za długie!

: sob paź 08, 2011 10:21
autor: Artur Gaska
Witam
Prosze o pomoc, mam problem z zakupem nowych amortyzatorów do mojego 20 Jahre 16V ABF. Miałem oryginalne amorki tył VW i po numerze fabrycznym dobrano mi amoki tył Bilsten B4, niestety jak wyjełm i porównałem stare z nowymi okazało sie, że tłok amortyzatora bilstein jest dłuższy o 2cm. No i w tym jest problem! Nastepnego dnia zamówwiono mi Sachsa niestety był ten sam problem!!! Jestem w kropce i nie iem co robić, czy zakładać te dłuższe? zapewne auto podniesie sie o te 2 cm.?

Problem z nowymi amortyzatorami 20 Jahre 16V są za długie!

: sob paź 08, 2011 10:34
autor: biercok mkII
Czemu ma sie podniesc o te 2 cm? Przeciesz wysokosc jest zalezna od sprezyn.

Problem z nowymi amortyzatorami 20 Jahre 16V są za długie!

: sob paź 08, 2011 10:56
autor: Paweł Marek
Artur Gaska, wszystkie GTI nie tylko ABF miały fabrycznie z tyłu krótsze amortyzatory o ok 2 cm (rury nie tłoczyska - tłok się chowa od niego nie zależy na jakiej wysokości siedzi auto) . W zamiennikach raczej będziesz miał problem z tym, ja w każdym razie odpuściłem z szukaniem i założyłem o standardowej długości. Te dwa cm jakoś mi różnicy nie robi, ale jeśli koniecznie nie chcesz mieć dłuższych to nie wiem co ci poradzić bo nie idzie znaleźć w katalogach rozmiarów podanych w centymetrach i trzeba by latać z miarką po sklepach. Zajrzyj na stronę Bilsteina zobaczysz że są dwie odmiany B4 do mk3 może ta druga (droższa niestety) ma wymiar typowy dla GTi, bo ta tańsze to są zwykłe w rozmiarze amorki - najmiększe gazowe, poniżej sa już tylko olejowe B2

biercok mkII przecież jest oczywiste że wysokość na jakiej "stoi" auto zależy i od długości rury amorka jak i od sprężyny - ale od jej długości pod obciążeniem autem (czyli od twardości i długości bez obciążenia.)

Problem z nowymi amortyzatorami 20 Jahre 16V są za długie!

: sob paź 08, 2011 11:14
autor: biercok mkII
Pawel Marek a co nazywasz rura a co tlokiem? Piszesz ze GTI mialy krotsze amortyzatory, a nie czasem sprezyny? Po drugie wysokosc jest zalezna od miejsca wspawania talezyka pod sprezyne i sprezyn. Co ma dlugosc tloka do wysokosci? U mnie nie mialo NIC.

Problem z nowymi amortyzatorami 20 Jahre 16V są za długie!

: wt paź 11, 2011 13:42
autor: Paweł Marek
biercok mkII, rura to rura, gruba część amrtyzatora, istotna jest ( owszem masz tu rację) nie długośc rury jak napisałem tylko długość od dolnego mocowania amorka do talerzyka - i ta jest krótsza w GT i GTI o wartości jakie podałeś. Jak kiedyś dorwiesz jeszcze oryginalne amrtyzatory z GTI to sobie zmierz, ja zmierzyłem porównywałem ze zwykłymi od CL i wiem że ta długośc jest krótsza. A od długości tłoka nie pisałem że ma znaczenie
Paweł Marek pisze:tłok się chowa od niego nie zależy na jakiej wysokości siedzi auto

Problem z nowymi amortyzatorami 20 Jahre 16V są za długie!

: wt paź 11, 2011 17:44
autor: biercok mkII
Spoko Pawel Marek juz wszystko rozumie, poprostu nie wiedzialem ze w gti ten talerzyk jest nizej myslalem ze springi sa krotsze o te 2cm. Respect :-)