Strona 1 z 1

charakterystyka amortyzatorów

: ndz wrz 25, 2011 20:24
autor: kwach89
Witam wszystkich użytkowników i użytkowniczki :grin:
Mam takie pytanie bo wymieniłem z przodu zawieszenie na sportowe amorki dostałem od znajomego i oznajmił ze są sportowe więc wstawiłem sprężyny - 60mm przód MTS i po opuszczeniu auta na ziemię okazało się za auto siadło na maksa sprężyny zgięły się prawie do końca dziwi mnie tylko to że składając zawieszenie sprężyna latała w amortyzatorze luzem przed wsadzeniem do auta a po dokładnym złożeniu ( czy tak ma być czy amorki były nie takie jak powinny)
a moję kolejne pytanie brzmi czym sie różni amorek sportowy od seryjnego czy miska na której opiera sie amortyzator jest wyżej w spotrowym czy co prosze od szybką odpowiedz i poradę jakie kupić amortyzatory

charakterystyka amortyzatorów

: wt wrz 27, 2011 17:26
autor: Matt_GT
kwach89 pisze:składając zawieszenie sprężyna latała w amortyzatorze luzem przed wsadzeniem do auta
tak się dzieje po założeniu obniżających sprężyn
kwach89 pisze:zgięły się prawie do końca
zależy co przez to rozumieć, może straciła już swoje właściwości i stała się miękka.
kwach89 pisze:czym sie różni amorek sportowy od seryjnego
twardością i jest bardziej odporny na twarde sprężyny
kwach89 pisze: czy miska na której opiera sie amortyzator jest wyżej w spotrowym
niczym się nie różnią
kwach89 pisze:jakie kupić amortyzatory
masz ich taki wybór że to tylko zależy od kasy jaka chcesz na to przeznaczyć.
Kupisz od 50zł do 150 za sztukę

charakterystyka amortyzatorów

: śr wrz 28, 2011 09:14
autor: kwach89
co do sprężyn to mam nowe niedawno kupiłem u Mapeta MTS są dość miękkie same w sobie. własnie to mnie dziwi z tymi sprężynami bo z tyłu nie było tego że sprężyna latała luzem tylko z przodu ale jak dzwignę auto do góry to musze zaraz ponownie je ustawiać żeby były w odpowiednich miejscach i to mnie irytuje.Gadałem z mechanikiem to powiedział że sprężyna powinna być zablokowana w i nie powinna się ruszać ani na boki ani w pionie
co do amorka to zastanawiałem się albo nad MTS albo WEITEC

charakterystyka amortyzatorów

: śr wrz 28, 2011 16:13
autor: monterr07
Żeby nie tworzyć nowych tematów, pozwolę zapytać tutaj.
Planujemy w naszym Fajerze zmienić zawieszenie. Prawdopodobnie będą to amortyzatory firmy Bilstein. Teraz chcemy się dowiedzieć jakie kupić.
Bratu ktoś polecił, aby założyć gazowe z przodu i olejowe na tył. Czy to jest dobra kombinacja ? Dodam, że na zakup amortyzatorów brat chce zapłacić max. 800 zł.

Re: charakterystyka amortyzatorów

: śr wrz 28, 2011 21:27
autor: biercok mkII
Matt_GT pisze:
kwach89 pisze:składając zawieszenie sprężyna latała w amortyzatorze luzem przed wsadzeniem do auta
tak się dzieje po założeniu obniżających sprężyn
hmm ciekaaawe, chyba na zwykly amor i te sprezyny chyba musza byc min -60mm.

charakterystyka amortyzatorów

: śr wrz 28, 2011 22:58
autor: kwach89
tak sprężyna ma -60 a co do amorka to była na nim naklejka alko top road gas nic więcej czyli amortyzator może być seryjny ten który posiadam. to jak bym kupił sportowy amorek to sprężyna także będzie tak latała czy będzie ciasno siedział

charakterystyka amortyzatorów

: czw wrz 29, 2011 05:31
autor: biercok mkII
Sprezyna bedzie ciasno siedziala bo sportowy amor jest krotszy od zwyklego. Obudowy sa takie same ale w sportowym amorku to tloczysko ktore wychodzi i wchodzi jest krotsze. Wiec jak bedziesz chcial zalozyc sprezyne na amor z przodu to musisz miec sciagacz do sprezyn zeby ja skrecic by zalozyc poduche a z tylu to wystarczy ze Ci ktos sprezyne docisnie. Bynajmniej ja tak mialem ale zakladalem -40mm i naprawde fest musialem skrecic z przodu zeby poduche zalozyc. Wczesniej mialem sportowe sprezyny -40mm na zwyklych amorach i nie mialem tak ze mi sprezyna luzno latala na amorku.

charakterystyka amortyzatorów

: czw wrz 29, 2011 07:26
autor: Matt_GT
biercok mkII pisze:hmm ciekaaawe, chyba na zwykly amor i te sprezyny chyba musza byc min -60mm.
No tak. kurcze czytanie ze zrozumieniem mi się kłania, bo autor postu pisze o sportowych amorach<głupi>
biercok mkII pisze:sportowy amor jest krotszy od zwyklego
jesteś tego pewien bo jak mierzyłem serię a sportowy -40 to niczym się nie różniły :bajer:

charakterystyka amortyzatorów

: czw wrz 29, 2011 08:45
autor: kwach89
Ok dzięki Chłopaki za informację bardzo mi się przydały wasze wypowiedzi. to cóż teraz tylko mi zostało kupić amorek i ogień na trasę. Szerokości

Re: charakterystyka amortyzatorów

: czw wrz 29, 2011 10:39
autor: biercok mkII
Matt_GT pisze:
biercok mkII pisze: sportowy amor jest krotszy od zwyklego
jesteś tego pewien bo jak mierzyłem serię a sportowy -40 to niczym się nie różniły :bajer:
no tak niczym sie nie roznily ale w sportowym amorku tloczysko ta rurka co wchodzi i wychodzi jest krotsza, mniej w wychodzi z obudowy niz w zwyklym bynajmniej u mnie tak bylo. A Ty jak mierzyles? Pewnie same obudowy. Jak znajde fotke to wrzuce zebys wiedzial o co mi chodzi.

charakterystyka amortyzatorów

: czw wrz 29, 2011 20:16
autor: kwach89
A mam jeszcze teki pytanie czy odboje spasują z amortyzatorów seryjnych do sportowych czy muszę także mieć sportowe??

charakterystyka amortyzatorów

: czw wrz 29, 2011 22:17
autor: biercok mkII
Pasuja, jak masz dobre to źakladaj te.