Strona 1 z 1

wymiana końcowki drązka kierowniczego

: wt sie 02, 2011 11:48
autor: danielson10
Problem polega na tym iz przy jezdzie po nie duzych wybojach uskokach, dziurach na drodze czasami slychac lekkie zgrzytanie z okolic lewego kola, najprawdopodobniej przyczyna tego jest koncowka drazka kierowniczego poniewaz wczesniej mialem problem: przy skrecaniu kierownica bylo z podobnej okolicy bylo slychac podobne skrzypienie, bylem na diagnostyce, nasmarowali mi te koncowki i zgrzyt przy skrecaniu zniknal, zostal tylko ten zgrzyt przy jedzie po nierownosciach.
Dlatego mam prosbe, jak wymienic taka koncowke? bardzo prosze mi wytlumaczyc jak to zrobic, bo wyminilbym sobie to sam. z gory dziekuje :)

wymiana końcowki drązka kierowniczego

: czw sie 04, 2011 21:21
autor: stonefree
Opcja 1 : Podnosisz auto, zdejmujesz koło, I zlewadz wszystkie połączenia ,które masz rozkręcić WD40.O dkręcasz nakrętkę końcówki drążka, luzujesz nakrętkę kontrę na drążku kierowniczym. Aby wyjąć końcówkę ze zwrotnicy podpierasz czymś gwint z którego zdjąłeś nakrętkę, opuszczasz lekko auo, aby się naprężyła, a jeżeli sama nie wyskoczy dajesz strzała w miejsce ,gdzie jest włożona, młotkiem przez tępy narzędź. Mierrzysz suwmiarką odległość od nakrętki kontrującej i na tę samą odległość wkręcasz nową końcówkę. Składasz w odwrotnej kolejności, lub : Opcja 2: dajesz na flachę kolesiom z diagnostyki, i robią to w 5 minut :P

Re: wymiana końcowki drązka kierowniczego

: pt sie 05, 2011 15:08
autor: Damian.M
Witam,
to "zgrzytanie" to może wyrobione górne mocowanie amortyzatora?
Przy wymianie końcówki drążka skontroluj zbieżność, a podczas ściągania nie wal młotem-użyj ściągacza.

wymiana końcowki drązka kierowniczego

: czw sie 11, 2011 11:35
autor: fiszerman
http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-kon ... owniczych/" onclick="window.open(this.href);return false;

wymiana końcowki drązka kierowniczego

: ndz sie 14, 2011 00:32
autor: Tomasz Bis
Damian.M pisze: a podczas ściągania nie wal młotem-użyj ściągacza.
A mnie w szkole uczyli // panowie są ściągacze ale można użyć dwóch młotków ... // oczywiście sposób ten nie dotyczy końcówek umieszczonych w elementach zawieszenia wykonanych z blach tłoczonych , tam jest konieczne zastosowanie ściągacza .