Wymiana drążka kierowniczego.

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Wymiana drążka kierowniczego.

Post autor: Zimny Chirurg » ndz lip 17, 2011 20:59

Witam

Panowie czy duzo to roboty i problemów przy wymianie dr. kier. w BORZE 1.9 TDI AJM. Padł mi lewy i jak wiadomo wymieniam 2 by nie było niedomówien razem z koncówkami. Wkładam Lemfoldera. Prosze o opis jak to wymienic i czy to duzy problem jest przy wymianie.

Pozdro i dzieki za rady.

ZC
Ostatnio zmieniony pn lip 18, 2011 12:34 przez Zimny Chirurg, łącznie zmieniany 1 raz.



konio113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lip 13, 2011 18:54
Lokalizacja: Białystok

Re: Wymiana dr. kier.

Post autor: konio113 » ndz lip 17, 2011 22:42

Dwa drążki ,jak jeden jest nie dobry wymieniasz ?Czy warto wchodzić w koszty ,a robota w sumie nie za dużo najgorzej jest go właśnie odkręcić zwykłym kluczem drążka ,są specjalne do tego , policz tylko ilość obrotów końcówki jak będziesz odkręcał .Rada sprawdz tylko póżniej czy guma dobrze siedzi na maglownicy i jest przykręcona opaską bo u mnie mechanior nie dokręcił ,spadła i maglownica poszła do regeneracji ,życzę powodzenia :smoke:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Wymiana dr. kier.

Post autor: doggie » ndz lip 17, 2011 22:44

padł ci drążek czy końcówka drążka kierowniczego?



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: Wymiana dr. kier.

Post autor: Zimny Chirurg » pn lip 18, 2011 13:01

doggie pisze:padł ci drążek czy końcówka drążka kierowniczego?
Padł własnie drążek. I to mnie martwi ze bedzie duzy problem z kluczem. Bo cały arsenał mam w garażu. Ale czy uda mi sie odkręcić drążek. To właśnie mnie przeraża. A wymieniam 2 bo pewnie jak i jeden padł to i 2 za chwile moze paść.

Pozdr

Zc



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Wymiana drążka kierowniczego.

Post autor: poolak2006 » wt lip 19, 2011 01:28

jak wymieniać to dwa razem z końcówkami (to moje zdanie) po tym konieczna jest zbieżność... skręcasz w jedna drążek wychodzi odkręcasz kluczem później w drugą odkręcasz i tyle... to nie jest nic skomplikowanego. W książce SAM NAPRAWIAM jest napisane że najpierw trzeba wymontować przekładnię jednak to nie jest prawda... Dodatkowo kup sobie te opaski nowe bo starych raczej nie uda ci się odzyskać. Uważaj też na drążki, są dwa rodzaje.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: Wymiana drążka kierowniczego.

Post autor: Zimny Chirurg » śr lip 20, 2011 11:21

poolak2006 pisze:jak wymieniać to dwa razem z końcówkami (to moje zdanie) po tym konieczna jest zbieżność... skręcasz w jedna drążek wychodzi odkręcasz kluczem później w drugą odkręcasz i tyle... to nie jest nic skomplikowanego. W książce SAM NAPRAWIAM jest napisane że najpierw trzeba wymontować przekładnię jednak to nie jest prawda... Dodatkowo kup sobie te opaski nowe bo starych raczej nie uda ci się odzyskać. Uważaj też na drążki, są dwa rodzaje.
Tak wiem ze są dwa rodzaje. Wiadomo ze bede wymianieł wszystko. Nawet wywalam wahacze i gumy na nich tez wylatują, sworznie wahacza tez. Nie wiem co jest wywalone ale jak włoze tam lamfordera to mysle ze 2 lata spokojnie posmigam do sprzedania. Robie wszystko w slepo. Wiem tylko ze gumy na wahaczu przednim te tylne juz dawno umarły bo koło jak odkręcam to ma luz. Najbardziej martwi mnie tylko to czy podejde tam płaskim do tych drążków. Ale pojawił się inny problem!!!!!
Panowie zauwazyłe ze mam dwie spręzyny z przodu pęknięte w tych samych miejscach. Ostatni zwój na dole. Obydwie tak samo uwalone. I teraz moje pytanie.
Czy to jakias wada czy poprostu zbieg okoliczności?????
I jakiej najlepiej firmy dać nowe. Wiadomo ze od razu zapodam tez łożyska nowe i te gumy na górze nowe.
Dziek i za odpowiedzi.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Wymiana drążka kierowniczego.

Post autor: Kavior » śr lip 20, 2011 12:00

Odnośnie sprężyn to najlepiej kupić nowe ori dobrane po vinie. Ja zamawiałem w getem. Fakt tanie nie są bo teraz sztuka kosztuje przeszło 300zł ale masz pewność że auto będzie stało na takiej wysokości jak wyjechało z fabryki. Kumpel zmienił na nowe zamienniki i auto pomimo nowych springów siedzi tak nisko że ciężko się jeździ. Z kolei druga osoba ma auto zadarte do góry jak suv :bigok: Trzeba uważać przy zakupie bo mogą być niespodzianki. Myślę że forumowicze dadzą CI namiar na dobry zamiennik. Ja chyba na Twoim miejscu brałbym ori używki z tego samego silnika bo sam piszesz że z autem żegnać się będziesz za 2 lata



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: Wymiana drążka kierowniczego.

Post autor: Zimny Chirurg » sob lip 23, 2011 13:58

Kavior pisze:Odnośnie sprężyn to najlepiej kupić nowe ori dobrane po vinie. Ja zamawiałem w getem. Fakt tanie nie są bo teraz sztuka kosztuje przeszło 300zł ale masz pewność że auto będzie stało na takiej wysokości jak wyjechało z fabryki. Kumpel zmienił na nowe zamienniki i auto pomimo nowych springów siedzi tak nisko że ciężko się jeździ. Z kolei druga osoba ma auto zadarte do góry jak suv :bigok: Trzeba uważać przy zakupie bo mogą być niespodzianki. Myślę że forumowicze dadzą CI namiar na dobry zamiennik. Ja chyba na Twoim miejscu brałbym ori używki z tego samego silnika bo sam piszesz że z autem żegnać się będziesz za 2 lata

Ze spręzynami pojade do ASO i zapytam jakiej firmy wkładją. Pózniej pojade do sklepu i poprosze takie same. Pewnie bedzie o połowe taniej. Tak zrobiłem z termostatem i z zawieszeniem.

Pozdro

ZC



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: Wymiana drążka kierowniczego.

Post autor: Zimny Chirurg » sob sie 06, 2011 12:25

Zimny Chirurg pisze:
Kavior pisze:Odnośnie sprężyn to najlepiej kupić nowe ori dobrane po vinie. Ja zamawiałem w getem. Fakt tanie nie są bo teraz sztuka kosztuje przeszło 300zł ale masz pewność że auto będzie stało na takiej wysokości jak wyjechało z fabryki. Kumpel zmienił na nowe zamienniki i auto pomimo nowych springów siedzi tak nisko że ciężko się jeździ. Z kolei druga osoba ma auto zadarte do góry jak suv :bigok: Trzeba uważać przy zakupie bo mogą być niespodzianki. Myślę że forumowicze dadzą CI namiar na dobry zamiennik. Ja chyba na Twoim miejscu brałbym ori używki z tego samego silnika bo sam piszesz że z autem żegnać się będziesz za 2 lata

Ze spręzynami pojade do ASO i zapytam jakiej firmy wkładją. Pózniej pojade do sklepu i poprosze takie same. Pewnie bedzie o połowe taniej. Tak zrobiłem z termostatem i z zawieszeniem.

Pozdro

ZC

A więc dla potomnych. Wymiana dr. kier. w Borze to bajka. Ale jest 1 war. Trzeba wahacz wytargać. Ja to zrobiłem bo i tak wymieniałem gumy na wahaczu i drążek mamy jak na dłoni. A więc wymiana poszła sprawnie i bez bólu. Co do sprezyn to wkładają w VW na 1 montaż Kayaba. Nie wiem czy dobrze pisze. Ale to nie wazne. W ASO oczywiście koszmarna cena a w sklepie zaladwie 110 zł za sztuke. Smieszna cena. A więc wszsytko poszło jak po masle.

Pozdro

ZC



Mechanik93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 04, 2011 12:43

Wymiana drążka kierowniczego.

Post autor: Mechanik93 » sob sie 06, 2011 17:06

policz tylko ilość obrotów końcówki jak będziesz odkręcał
ludzie czy wy juz calkiem powariowaliscie ?
i co moze nie bedzie trzeba robic geometrii kół ?
prosze....
Nara!!



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Re: Wymiana drążka kierowniczego.

Post autor: poolak2006 » sob sie 06, 2011 17:31

Mechanik93 pisze:
policz tylko ilość obrotów końcówki jak będziesz odkręcał
ludzie czy wy juz calkiem powariowaliscie ?
i co moze nie bedzie trzeba robic geometrii kół ?
prosze....
Nara!!
Będzie trzeba ale zanim dojedziesz na stację to chyba dobrze żeby było to ustawione w miarę dobrze?



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: Wymiana drążka kierowniczego.

Post autor: Zimny Chirurg » ndz sie 07, 2011 13:28

poolak2006 pisze:
Mechanik93 pisze:
policz tylko ilość obrotów końcówki jak będziesz odkręcał
ludzie czy wy juz calkiem powariowaliscie ?
i co moze nie bedzie trzeba robic geometrii kół ?
prosze....
Nara!!
Będzie trzeba ale zanim dojedziesz na stację to chyba dobrze żeby było to ustawione w miarę dobrze?
Dokładnie zawsze trzeba. Bo mimo tego ze zastosowałem taką samą dł. jak poprzednie to kiera troche uciekła i piszczy na zakrętach. Czyli lipa całkowita. O dziwo nie sciąga. Hehehe.
A chciałem dodac co do częsci. Dałem wszędzie Lemfordera. Od razu pisze ze juz w germani nie robią lemfordera. Bo kiedyś było zapytanie co do jakości. Brałem ze sklepu normalnego ale znalazlem w necie bo mieli bardzo dobre ceny i miełm zaledwie do nich 20 km i powiedzieli jasno ze jedyna firma która nie straciła na jakości po przeniesieniu do innych krajów to Lemforder. Powiedzieli ze najgorzej wyszedł na tym TRW. A inne psełdo firmy jakie jak Febi, Topran i podobne co pisze ze w niemczech klepane to wielka bzdura. Części są najprawdopodobnie klepane w Chinach z niską jakością a pakowane w Niemczech. I o to tu tylko biega. Powiedział ze nawet tym nie handlują. Dla świętego spokoju. A więc szerokom łukiem. Co do moich części Lemfordera to były z Chin, Brazyli, Słowacji, i 2 trafiły się jeszcze z Niemiec. Co do lewizny to w to nie wierze bo wszystko ori popakowane, gwarancja, faktury, emblematy powibijane no jak by było cos nie tak to by nie mieli sktepu tez normalnego stacjonarnego tylko byli by w necie. A więc śpie spokojnie. Moze i dobrze ze tak bedzie bo teraz Lemforder będzie naprawde dostępny za fajną kase. A nie jak kiedyś.

Pozdro

ZC



Mechanik93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 04, 2011 12:43

Wymiana drążka kierowniczego.

Post autor: Mechanik93 » ndz sie 07, 2011 18:08

jak sie nie jest mechanikiem to sie mechaniki przy aucie NIE DOTYKA!!
mechanik ustawi geometrie i jak sie drazek odkreci to do kogo bedziesz mial pretensje ??
do mechanika kurde . bo moze cos ci zrobil
wiec ty sobie mozesz co najwyzej zarowki powymieniac chociaz watpie czy dalbys z kazda sobie rade ;/
nara....



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: Wymiana drążka kierowniczego.

Post autor: Zimny Chirurg » pn sie 08, 2011 20:46

No i mam jeszcze 1 mały problem. Po poskładaniu wszystkiego i no wiadomo zawiecha cała nowa a niestety jak macham kierą na postaoju lewo prawo to mam delikatne skuki. I teraz moje pytanie. Czy to początek konca przekładni. Zaznaczam ze była sucha jak pieprz jak sciągałem osłony drążków. Czy moge spróbować delikatnie podciągnąć tę srube do regulacji. Czy to poprostu jest juz kwestia czasu.
Macie panowie jakieś rady?
Znalazłem jeszcze coś takiego: http://moto.allegro.pl/24-mc-nowa-maglo ... 09785.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kłamie czy mozliwe ze to prawda. Bo cena naprawde okazyjna.

Pozdro

ZC



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości