Strona 1 z 1

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: ndz lip 17, 2011 10:59
autor: JacekB
Witam.
Ostatnio regenerowałem maglownicę bo moja puściła i ciekła. Wszystko było pozonaczane markerem, ale gdy dostałem regenerowaną i założyłem ją to gdy koła są proste, kierownica jest lekko skręcona w prawą stronę. Czy może mi ktoś napisać co powinno się w moim przypadku zrobić?

1. Czy odkręcić kierownicę i przełożyć ją o kilka ząbków na wielowpuście czy jechać z tym na zbieżność?

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: ndz lip 17, 2011 12:47
autor: daworz
Zbieżność swoją drogą po takim zabiegu nawet dla samej pewności pojechałbym sprawdzić i ewentualnie ustawić. A co do kierownicy to odkręć ją i przestaw o parę ząbków w lewo i będzie git.

Re: Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: ndz lip 17, 2011 22:40
autor: doggie
daworz pisze: A co do kierownicy to odkręć ją i przestaw o parę ząbków w lewo i będzie git.

jeśli dajesz takie rady to ja dziękuję wychodzę :banghead:

wpierw trzeba VAG-iem sprawdzić "wycentrowanie" układu kierowniczego

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: pn lip 18, 2011 00:13
autor: JacekB
doggie, szczerze to pierwsze słyszę o czymś takim, możesz napisać coś o tym więcej?
Jak to sprawdzić? (jaka opcja?)
Jak to regulować?

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: pn lip 18, 2011 01:18
autor: doggie
sprawdzasz to vagiem w module kierownicy bądź we wspomaganiu /dokładnie nie pamiętam bo dawno nie robiłem/, kierownica ma dwa punkty - jeden na samej kierownicy a drugi na kolumnie, punkty te muszą być zbieżne, więc kolega daworz pisząc o przestawianiu kierownicy na ząbkach delikatnie mówiąc jest w błędzie

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: pn lip 18, 2011 15:35
autor: godzik
Nie do końca. Przecież to kolumna ma swoją pozycję zero i jeśli masz kierownicę przekręconą, a koła są prosto (najprościej mówiąc, ogólnie jeśli pozycja jest odpowiednia) to rzeczywiście wystarczy przestawić samą kierownicę. Kwestia tylko, że trzeba by być pewnym czy pozycja jest dobra.
Łopatologicznie kierownica powinna mieć to samo odchylenia w prawo, co w lewo (dwa i pół obrotu).

Co do samego ustawienia kolumny to pewnie VAGiem się to sprawdza, kłócił się nie będę bo nigdy nie robiłem, ale ogólnie to tak bym to widział.

doggie, jak w rozumowaniu popełniłem błąd to mnie sprostuj, ale nie widzę powodu by pozycja samej kierownicy była sztywno ustawiona.

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: pn lip 18, 2011 15:50
autor: Qto
JacekB pisze:Czy odkręcić kierownicę i przełożyć ją o kilka ząbków na wielowpuście czy jechać z tym na zbieżność?
A zdejmowałeś kierownicę czy grzebałeś przy zawieszeniu ?? Chyba logiczne że należy jechać na ustawienie zawieszenia.
Kierownicę oczywiście można przestawić tak jak Koledzy wyżej piszą, tylko należy też wtedy pamiętać o kalibracji czujnika kąta skrętu (jeżeli takowy jest). To że kierownica po robocie zawieszenia nie jest prostu oznacza że coś jest nie tak, można iść ma łatwiznę przestawiając kierownicę...ale później przy sezonowej zmianie opon nie należy się dziwić, że są nierówno zdarte czy coś podobnego.

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: pn lip 18, 2011 15:54
autor: JacekB
Zadzwonię do warsztatu gdzie robię zawieszenie i zapytam.

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: pn lip 18, 2011 18:42
autor: Szymon Jarosz
Kierownicy na kolumnie nie mozna przestawiac !co to za jakies glupie rady?Przeciez jak sie ja przestawi o jeden lub dwa zabki ,to pozniej krecac kierownica zerwie sie tasiemka od poduszki.
Kolega, doggie ma swieta racje :popcorn:

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: pn lip 18, 2011 21:36
autor: Qto
Szymon Jarosz pisze:Przeciez jak sie ja przestawi o jeden lub dwa zabki ,to pozniej krecac kierownica zerwie sie tasiemka od poduszki
Bez przesady...taśma ma prawie jeden obrót zapasu, co nie zmienia faktu że lepiej jak jest to wszystko prawidłowo poskładane - bez "druciarstwa"

Re: Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: śr lip 20, 2011 00:56
autor: doggie
godzik pisze:Nie do końca. Przecież to kolumna ma swoją pozycję zero i jeśli masz kierownicę przekręconą, a koła są prosto (najprościej mówiąc, ogólnie jeśli pozycja jest odpowiednia) to rzeczywiście wystarczy przestawić samą kierownicę. Kwestia tylko, że trzeba by być pewnym czy pozycja jest dobra.
Łopatologicznie kierownica powinna mieć to samo odchylenia w prawo, co w lewo (dwa i pół obrotu).

Co do samego ustawienia kolumny to pewnie VAGiem się to sprawdza, kłócił się nie będę bo nigdy nie robiłem, ale ogólnie to tak bym to widział.

doggie, jak w rozumowaniu popełniłem błąd to mnie sprostuj, ale nie widzę powodu by pozycja samej kierownicy była sztywno ustawiona.
to powiedz mi po co producent w takim razie wybija punkt montażowy na kierownicy i na kolumnie?! - które to punkty muszą być zbieżne, tak dla jaj? do tego dochodzi czujnik skrętu G85 i czujnik momentu na kierownicy G269 /w przypadku Mk5/.

Jeśli kierownica jest założona prawidłowo na swoich punktach, nikt jej nie przestawił omyłkowo, to jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest regulacja zbieżności na końcówkach drążków kierowniczych!!!

Kąt odchylenia w stopniach można sprawdzić w module ABS-u w kanale 004, ustwiasz koła na wprost i sprawdzasz parametry

Przecież to kolumna ma swoją pozycję zero i jeśli masz kierownicę przekręconą, a koła są prosto
zgadza się, kolumna ma swoja pozycję "zero", kierownicę osadzasz w specjalne punkty "montażowe" które są tożsame z czujnikiem skrętu G85

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: śr lip 20, 2011 13:28
autor: godzik
Przyznaję - nie wiedziałem, że te czujniki mają bezpośredni związek z kierownicą, mea culpa.

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: śr lip 20, 2011 19:14
autor: jhosef
No niestety trzeba dokładnie wypośrodkować magiel przed montażem. Teraz musisz to poprawić. I to nie kręcąc na końcówkach ale montując ją poprawnie wypośrodkowana. Bo po regulacji na samych końcówkach będziesz miał różnice w skręcie w którąś ze stron.

W książkach typu Sam naprawiam był ładnie opisany montaż.

Regulować kierownicą czy ustawić zbieżność??

: śr lip 20, 2011 19:55
autor: JacekB
Ale gdy odebrałem magla to pytałem czy jest on wyśrodkowany i podobno był.

Kierownicę przestawiłem o 2 ząbki w lewo na wieloklinie. Jak ją samemu wyśrodkować na tip-top??