Strona 1 z 1

Kłopoty z przekładnią kierowniczą vw t4

: wt maja 17, 2011 09:12
autor: Pablos 23
Witam. Zrwacam się o pomoc z nietypowym problemem. Poza Golfem posiadam również VW Transportera t4. W nim zaczeła przeciekać maglownica. Wymieniłem ją na dobrą używaną. Po wymianie wspomaganie kierownicy zaczeło bardzo ciężko działać. Jak się doda gazu i silnik jest na obrotach, to wspomaganie działa dość lekko. Gdy obroty silnika spadną to znów wspomaganie działa z oporami. Podejrzenie padło na pompę wspomagania. Wymymieniłem ją inną, używaną. Jednak sytuacja jest bez zmian. I teraz pytanie czy winna jest pompa wspomagania, czy może wymieniona maglownica. Mechanicy stawiają na pompę wspomagania. Pomóżcie pilnie, gdyż auto stoi u mechanika. Może ktoś miał podobny przypadek?

Kłopoty z przekładnią kierowniczą vw t4

: wt maja 17, 2011 12:11
autor: marcin7x5
Pytanie czy wymieniona maglownica ma taki sam nr jak ta stara.

Re: Kłopoty z przekładnią kierowniczą vw t4

: wt maja 17, 2011 14:40
autor: Pablos 23
Ma inny numer

Re: Kłopoty z przekładnią kierowniczą vw t4

: wt maja 17, 2011 21:31
autor: Pablos 23
Jeśli jest inny numer przekładni to czy to oznacza, że ta maglownica ma inne parametry techniczne ? Na przykład wydajność oraz siłę wspomagania? Na pewno przekładnie w t4 różniły się wielkością otworów na śruby mocujące maglownicę. U mnie oryginalna i zmieniona przekładnia idealnie pasuje.

Re: Kłopoty z przekładnią kierowniczą vw t4

: śr maja 18, 2011 12:51
autor: marcin7x5
Pablos 23 pisze:Jeśli jest inny numer przekładni to czy to oznacza, że ta maglownica ma inne parametry techniczne ? Na przykład wydajność oraz siłę wspomagania?
Może tak byc że mają inne parametry.
Pablos 23 pisze:Jak się doda gazu i silnik jest na obrotach, to wspomaganie działa dość lekko. Gdy obroty silnika spadną to znów wspomaganie działa z oporami.
Sam widzisz, że obroty silnika a tym samym obroty pompy maja wpływ na siłę wspomagania. Pozostaje albo poszukac mniejszego koła na pompę od wspomagania aby zwiększyc jej prękosć obrotową przy biegu jałowym silnika lub szukac innej pompy pasującej do tej przekładni. Ten pierwszy sposób może nieśc za soba również zmianę paska napedzającego pompę.

Re: Kłopoty z przekładnią kierowniczą vw t4

: śr maja 18, 2011 13:06
autor: Pablos 23
Ja również zastanawiałem się nad założeniem mniejszego koła pasowego. Co gorsza kilku sprzedawców części używanych twierdzi, że ten typ pompy wspomagania który jest zastosowany w moim t4 jest bardzo awaryjny i te pompy są poszukiwanym towatem na szrotach... Chyba będę musiał kupić nową pompę w sklepie (465 zł podróba ), ale pytanie ile ona wytrzyma. A na pewno jak kupię nówkę pompę to okaże się że winna jest maglownica. Dlatego ważne jest dla mnie aby jednoznacznie stwierdzić czy obie maglownice mają jednakowe parametry. Jeśli możecie to proszę jednoznacznie określić te parametry.

Kłopoty z przekładnią kierowniczą vw t4

: śr maja 18, 2011 13:42
autor: marcin7x5
O to to juz musisz popytać najlepiej w Aso lub w firmach, które specjalizuja się w naprawach maglownic. Przy odpowiednim podejściu masz szansę, że uzyskasz takie informację. Ew. możesz dowiedziec się jaką maglownicą możesz zastapić tą swoją popsutą (ta co była w aucie)

Re: Kłopoty z przekładnią kierowniczą vw t4

: pt maja 20, 2011 08:45
autor: Pablos 23
Witam. Temat do zamknięcia. Jak trochę pojeździłem autem, to układ kierowniczy "rozruszał się" i pracuje dość lekko. Po ustawieniu zbieżności powinno być jeszcze lepiej (będą mniejsze opory na układzie). Dziękuję z pomoc i pozdrawiam.

Re: Kłopoty z przekładnią kierowniczą vw t4

: pt maja 20, 2011 14:41
autor: marcin7x5
Tzw odpowietrzenie układu wspomagania przyjałem w ciemno, że zostało wykonane po zamianie przekładni.

Re: Kłopoty z przekładnią kierowniczą vw t4

: pn maja 23, 2011 09:37
autor: Pablos 23
Odpowietrzenie układu było przeprowadzone, aczkolwiek układ z czasem sam się odpowietrza (trzeba kilkakrotnie pokręcić kierownicą od oporu do oporu).