Strona 1 z 1

Geometria analiza

: sob maja 07, 2011 22:58
autor: Ciastek90
Siemka
Mógłby mi ktoś z analizować wyniki gemetrii Golfika??

Obrazek

Obrazek

Obrazek

z góry dziękuje :)

Geometria analiza

: ndz maja 08, 2011 16:53
autor: sokol26
z pierwszego zdjęcia wynika że prawe koło z przodu jest wysuniete o 4 mm w przód,a tylne prawe o 2 mm do tyłu, czyli różnica miedzy rozstawami osi po prawej stronie wynosi 6 mm. Z drugiego że tylne koła są wciśniete do środka odpowiednio dla prawego i lewego - 10mm i 3mm. A na trzecim są podane kąty poczylenia, tu masz to zobrazowane(poczylenia są wporządku):
Obrazek

a Tutaj, to na górze to zbieżność(jest źle, opony będą sie szybciej zużywać):
Obrazek

To jest WSZ. Dla zepszego sterowania amortyzator powinien ciągnąć koło, a nie pchać bo wtedy sam skręca, czyli powinien być wysuniety do przodu - w strone zderzaka, u Ciebie miesci sie w normie. Można to przyrównać do kółek w fotelu, mocowania je ciągną, jak ustawisz je w kierunku poruszania się to obrócą sie do tyłu, to samo dzieje się z kołami tylko że sie nieobrócą tylko będa skrecać.
Obrazek

Podsumuwując - musisz ustawić zbieżność we wszystkich kołach ponieważ opony nie dotykają całą powierzchnią podłoża, a to przekłada sie na szybsze ich zużywanie. Powinieneś również przesunąć prawe koła w strone ich osi, a z tyłu je troche wyciągnąć na zewznątrz, aktualne ustawienie sprawia że samochód niejedzie prosto, to też w jakimś stopniu przekłada sie na szybsze zużycie opon, co prawda są to małe wartości ale powinieneś to zrobić. Wszystko zrobią Ci na stacji diagnostycznej.

Geometria analiza

: ndz maja 08, 2011 17:28
autor: Ciastek90
więc z tego co napisałeś wnioskuje że samochód mógł być po ostrym dzwonie??
P.S. wielkie dzięki ;) bo dla mnie to wszystko czarna magia:)

P.S.2 Czy wogóle w MK4 jest możliwość ustawiania zbieżności/geometrii z tyłu??

Geometria analiza

: ndz maja 08, 2011 21:18
autor: sokol26
niejestem pewien czy sie da z tyłu. Czemu uważasz że po ostrym dzwonie? Te wartości są w milimetrach, a różnice kątów po przecinkach, to może wynikać z wielu rzeczy, np inny sprzęt pomiarowy którym mierzono poprzedniemu właściecielowi, lekko poluzowane śrubki, zużyte częsci zawieszenia. Zbieżnośc i geometrie ustawia sie raz na jakiś czas, niektórzy robią to co rok, niektórzy co pół a niektórzy wogóle zapominają, a potem sie dziwnią że opony sie zużywają i że samochod ściąga na boki. I zawsze po wymianie jakich kolwiek części zawieszenia powinno sie jechać na ustawienie geometrii i zbieżności, oczywiście nie trzeba ale powinno sie to zrobić z przyczyn które wcześniej wymieniłem. Obejrzyj to:
http://www.youtube.com/watch?v=FfLA7CnUJPY

A tu masz wszystko ładnie pokazane na czym to polega i o co chodzi:
http://www.youtube.com/watch?v=y7nfbnUDrAw

EDIT Chociaż rzeczywiście masz racje, zapomniałem że tam troche wiecej było tych milimetrow niz mi sie wydawalo :) jednak uważam że było po dzwonie, przyjrzyj sie tyłowi jak bys szukał jakiś śladów kolizji, mowi sie że wiecej niz 6mm przusuniecia koła oznacza ze autko mialo kolizje

Geometria analiza

: pn maja 09, 2011 14:30
autor: Ciastek90
autko według wskazań miernika lakieru miało bity centralnie przód, chyba ze komuś udało się dobrać kolor tylnej maski ;) defakto po Tym co mi napisałeś na temat tej geometrii odpuściliśmy sobie ten konkretny egzemplarz za dużo do uzupełniania miał ;) ale przynajmniej się czegoś nauczyłem dzięki Tobie :) :okej:

Geometria analiza

: śr maja 11, 2011 15:37
autor: unn90
Kupiłem golfa mk4 bitego w lewy przód (koło). Stoi właśnie u mechanika. Do wymiany dwa wahacze, belka, podłużnica do prostowania, amortyzatory. Jak nic nie puknie przy naciąganiu to będzie fest.

Geometria analiza

: czw maja 12, 2011 17:21
autor: Jacek75
Tył da się podregulować ale jedyni których znam i to umią to ASO. koszt całej geometrii w Krakowie 300.