Strona 1 z 1
Geometria analiza
: sob maja 07, 2011 22:58
autor: Ciastek90
Siemka
Mógłby mi ktoś z analizować wyniki gemetrii Golfika??
z góry dziękuje
Geometria analiza
: ndz maja 08, 2011 16:53
autor: sokol26
z pierwszego zdjęcia wynika że prawe koło z przodu jest wysuniete o 4 mm w przód,a tylne prawe o 2 mm do tyłu, czyli różnica miedzy rozstawami osi po prawej stronie wynosi 6 mm. Z drugiego że tylne koła są wciśniete do środka odpowiednio dla prawego i lewego - 10mm i 3mm. A na trzecim są podane
kąty poczylenia, tu masz to zobrazowane(poczylenia są wporządku):
a Tutaj, to na górze to
zbieżność(jest źle, opony będą sie szybciej zużywać):
To jest
WSZ. Dla zepszego sterowania amortyzator powinien ciągnąć koło, a nie pchać bo wtedy sam skręca, czyli powinien być wysuniety do przodu - w strone zderzaka, u Ciebie miesci sie w normie. Można to przyrównać do kółek w fotelu, mocowania je ciągną, jak ustawisz je w kierunku poruszania się to obrócą sie do tyłu, to samo dzieje się z kołami tylko że sie nieobrócą tylko będa skrecać.
Podsumuwując - musisz ustawić zbieżność we wszystkich kołach ponieważ opony nie dotykają całą powierzchnią podłoża, a to przekłada sie na szybsze ich zużywanie. Powinieneś również przesunąć prawe koła w strone ich osi, a z tyłu je troche wyciągnąć na zewznątrz, aktualne ustawienie sprawia że samochód niejedzie prosto, to też w jakimś stopniu przekłada sie na szybsze zużycie opon, co prawda są to małe wartości ale powinieneś to zrobić. Wszystko zrobią Ci na stacji diagnostycznej.
Geometria analiza
: ndz maja 08, 2011 17:28
autor: Ciastek90
więc z tego co napisałeś wnioskuje że samochód mógł być po ostrym dzwonie??
P.S. wielkie dzięki
bo dla mnie to wszystko czarna magia:)
P.S.2 Czy wogóle w MK4 jest możliwość ustawiania zbieżności/geometrii z tyłu??
Geometria analiza
: ndz maja 08, 2011 21:18
autor: sokol26
niejestem pewien czy sie da z tyłu. Czemu uważasz że po ostrym dzwonie? Te wartości są w milimetrach, a różnice kątów po przecinkach, to może wynikać z wielu rzeczy, np inny sprzęt pomiarowy którym mierzono poprzedniemu właściecielowi, lekko poluzowane śrubki, zużyte częsci zawieszenia. Zbieżnośc i geometrie ustawia sie raz na jakiś czas, niektórzy robią to co rok, niektórzy co pół a niektórzy wogóle zapominają, a potem sie dziwnią że opony sie zużywają i że samochod ściąga na boki. I zawsze po wymianie jakich kolwiek części zawieszenia powinno sie jechać na ustawienie geometrii i zbieżności, oczywiście nie trzeba ale powinno sie to zrobić z przyczyn które wcześniej wymieniłem. Obejrzyj to:
http://www.youtube.com/watch?v=FfLA7CnUJPY
A tu masz wszystko ładnie pokazane na czym to polega i o co chodzi:
http://www.youtube.com/watch?v=y7nfbnUDrAw
EDIT Chociaż rzeczywiście masz racje, zapomniałem że tam troche wiecej było tych milimetrow niz mi sie wydawalo
jednak uważam że było po dzwonie, przyjrzyj sie tyłowi jak bys szukał jakiś śladów kolizji, mowi sie że wiecej niz 6mm przusuniecia koła oznacza ze autko mialo kolizje
Geometria analiza
: pn maja 09, 2011 14:30
autor: Ciastek90
autko według wskazań miernika lakieru miało bity centralnie przód, chyba ze komuś udało się dobrać kolor tylnej maski
defakto po Tym co mi napisałeś na temat tej geometrii odpuściliśmy sobie ten konkretny egzemplarz za dużo do uzupełniania miał
ale przynajmniej się czegoś nauczyłem dzięki Tobie
Geometria analiza
: śr maja 11, 2011 15:37
autor: unn90
Kupiłem golfa mk4 bitego w lewy przód (koło). Stoi właśnie u mechanika. Do wymiany dwa wahacze, belka, podłużnica do prostowania, amortyzatory. Jak nic nie puknie przy naciąganiu to będzie fest.
Geometria analiza
: czw maja 12, 2011 17:21
autor: Jacek75
Tył da się podregulować ale jedyni których znam i to umią to ASO. koszt całej geometrii w Krakowie 300.