Strona 1 z 1
Wymiana przegubu zewnętrznego
: śr maja 04, 2011 23:22
autor: domino19140291
Tak jak w temacie czeka mnie wymiana przegubu zewnętrznego bo terkocze na zakrętach szczególnie w prawo (więc lewy). Czy żeby wymienić przegub zewnętrzny wystarczy odkręcić: śrubę od piasty, śrubę od sworznia wahacza, łącznik stabilizatora i końcówkę drążka kierowniczego ? Teoretycznie wtedy dałoby się na tyle odchylić całość z McPersonem żeby wyszedł przegub, może się mylę (czy trzeba ściągać też tarcze ?). Nie wiem czy brać się samemu za wymianę. Czeka mnie przy okazji wymiana wszystkich osłon gumowych od przegubów bo po oględzinach okazało się że są spękane i się pocą.
Wymiana przegubu zewnętrznego
: czw maja 05, 2011 08:06
autor: Matt_GT
Końcówki nie musisz wyjmować.
1. Odkręć śrubę centralną.
2. Odkręć łącznik stabilizatora.
3. Wybij sworzeń, też musisz wykręcić śrubę.
4 wyjmujesz półoś, tak jak pisałeś odchylając mcpersona.
Teraz masz półoś na wierzchu, zbijasz przegub po wcześniejszym ściągnięciu osłonki.
Smarujesz nowy, nabijasz, zakładasz osłonkę i resztę składasz do "kupy"

Wymiana przegubu zewnętrznego
: czw maja 05, 2011 21:21
autor: domino19140291
Właściwie to mógłbym to zrobić sam tylko że musze wymienić jeszcze te osłony przegubów wszystkie. Takie pytanie czy jak wykręce te 5-6 śrub które trzymają przeguby wewnętrzne to czy cała oś wyjdzie bez problemu (oczywiście zewnętrzne zdjęte wcześniej). Nie za bardzo wiem jak to jest skonstruowane. Jak wyjmę półosie obydwie to wycieknie pewnie troche oleju ze skrzyni. No i żeby wymienić osłony przegubów wewnętrznych to trzeba je ściągnąć z półośki też

I takie pytanko jeszcze z jaką siłą trzeba później dokręcić kluczem dynamometrycznym tą dużą śrubę od piasty ?
Wymiana przegubu zewnętrznego
: pt maja 06, 2011 08:03
autor: Matt_GT
domino19140291 pisze:Takie pytanie czy jak wykręce te 5-6 śrub które trzymają przeguby wewnętrzne to czy cała oś wyjdzie bez problemu (oczywiście zewnętrzne zdjęte wcześniej)
Tak
domino19140291 pisze:Jak wyjmę półosie obydwie to wycieknie pewnie troche oleju ze skrzyni.
Możesz być spokojny nic nie wycieknie.
domino19140291 pisze: I takie pytanko jeszcze z jaką siłą trzeba później dokręcić kluczem dynamometrycznym tą dużą śrubę od piasty ?
Zakładasz porządną nasadkę, dobry klucz( nie koniecznie dynamometrycznym) i dociskasz ile masz siły w rękach. W przypadku jak nie będziesz wiedział czy nie za słabo to załóż jeszcze rurę na klucz.
Pozdrawiam i powodzenia

Wymiana przegubu zewnętrznego
: pt maja 06, 2011 23:54
autor: Warren.
Przed odkręcaniem śrub od przegubów wewnętrznych radzę Ci, żebyś wyskrobał syf co się nazbierał w tych śrubach.Bo inaczej klucz nie wejdzie do końca i najprawdopodobniej przy próbie odkręcenia obróci się w śrubie. Wtedy będziesz się gimnastykował, żeby je odkręcić.