Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kafar111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob paź 23, 2010 17:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: kafar111 » czw kwie 21, 2011 16:54

Witam
Otóż mam problem. Drażni mnie to, że w Golfie mam mega wielki prześwit [przynajmniej tak mi się wydaje] 8cm. Powiedzcie mi co mam zrobić kupić żeby temu zaradzić. Obecnie mam koła 185/60/14. Boje się że jak go obniżę to będę wszędzie zahaczał. Obecnie wszelkie prześwity przedstawia obrazek. Ile można bezpiecznie zejść w dół?
Dzięki

Obrazek



Awatar użytkownika
Damian92
NEB-raska...
NEB-raska...
Posty: 1837
Rejestracja: pn gru 28, 2009 23:55
Lokalizacja: Elbląg

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: Damian92 » czw kwie 21, 2011 17:21

kafar111, -40/-40 czyli auto zejdzie 4cm do dołu :) a żeby wyglądał fajnie to -60/-40przód zejdzie 6cm a tył 4cm :) według mnie optymalne do normalnej jazdy :)



Awatar użytkownika
tobi19761
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 307
Rejestracja: czw paź 15, 2009 20:42
Lokalizacja: toporowice

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: tobi19761 » czw kwie 21, 2011 19:22

Nie dawaj więcej niż -40 przód i tył chyba że lubisz jezdzić tramwajem!


tobi

Awatar użytkownika
Damian92
NEB-raska...
NEB-raska...
Posty: 1837
Rejestracja: pn gru 28, 2009 23:55
Lokalizacja: Elbląg

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: Damian92 » czw kwie 21, 2011 20:18

tobi19761,optymalne to zawsze będzie -40/-40, gdzie będzie można normalnie jeździć nie bojąc się o nic. Ja jeżdżę na -80/-60 i nie mam odczucia jakbym jeździł tramwajem :bajer:



Awatar użytkownika
kafar111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob paź 23, 2010 17:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: kafar111 » pt kwie 22, 2011 12:24

Obawiam się właśnie ze przy -60 z przodu nie będę w stanie nawet progu zwalniającego pokonać, dlatego pytam Was jak to w praktyce wygląda. Jak to jest z krawężnikami albo jak na trasie się zdarzy taki "dołek" to czy o nadkole nie przyciera etc?

I jakiej firmy zawieszenie polecacie? MTS wydaje się w przystępnej cenie, ale do silnika 1.4 mają tylko -35/-35



Awatar użytkownika
tobi19761
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 307
Rejestracja: czw paź 15, 2009 20:42
Lokalizacja: toporowice

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: tobi19761 » pt kwie 22, 2011 14:56

Damian92, sorrki gorzej niż tramwajem i trzeba mieć żoładek zdrowy bo obiad wywala(bez urazy)kafar111, załóż sobie -40-40 i będziesz mógł w miare spokojnie jezdzić!


tobi

Awatar użytkownika
nkt29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob cze 28, 2008 02:24
Lokalizacja: skoczow

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: nkt29 » sob kwie 23, 2011 07:16

Ja jeżdżę na gwincie prawie na samym dole (zero prześwitu między kołem a błotnikiem) i jakoś daje rady na progach zwalniających. :hmm:
Chyba że u ciebie są jakieś mega wysokie.
Ale jak kolega Damian92 napisał -40/-40 będzie git. :rock:


Obrazek

Awatar użytkownika
kafar111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob paź 23, 2010 17:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: kafar111 » sob kwie 23, 2011 12:06

Dzięki chlopaki za info. Tylko jeszcze nieśmiało spytam jakieś konkretne zestawy polecacie?



Awatar użytkownika
Damian92
NEB-raska...
NEB-raska...
Posty: 1837
Rejestracja: pn gru 28, 2009 23:55
Lokalizacja: Elbląg

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: Damian92 » sob kwie 23, 2011 12:26

kafar111, na pewno szukaj dedykowanego pod 1.4 żeby auto siadło tyle ile powinno. Pod 1.4 wybór jest mały, MTS'a chyba jest.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: Shmatan » ndz kwie 24, 2011 08:44

40/40 to nie gleba - też się bałem, ale po założeniu t50/45 springów u siebie dalej jak nawet bym bardzo nie chciał nie moge przycierki złapać. Mk3 na wąskim hokeyu jest wyższe niż mk4 (w najniższym punkcie miałem 11cm przed obniżeniem, u Ciebie jak widze 13), więc ja bym ładował -60/40.

Jakie zestawy? nie ładuj się w mts'y, bo coraz wiecej ludzi na to narzeka - poszukaj używanych markowych springów z używanymi markowymi arorami (marki bilstein, koni, eibach, h&r, weitec i masa innych)



Awatar użytkownika
kafar111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob paź 23, 2010 17:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: kafar111 » ndz kwie 24, 2011 13:54

Shmatan, dzięki za porady. Ja generalnie nie chcę uzyskać gleby tylko zlikwidować ten prześwit. Może jak kółka dam większe to osiągnę to co zamierzam:) I tu też małe pytanie. Zmiana z 185/60/14 na 195/50/15 powoduje jakieś wielkie zmiany właściwości jezdnych?



Awatar użytkownika
nkt29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob cze 28, 2008 02:24
Lokalizacja: skoczow

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: nkt29 » pn kwie 25, 2011 07:13

Zmiana na 195/50/15 nic nie zmieni, po prostu zmienisz tylko profil opony a średnica koła zostanie ta sama.
Dając większą średnice koła, minimalnie zmniejszysz prześwit koło/błotnik, ale wtedy licznik będzie pokazywał mniej niż w rzeczywistości pojedziesz.


Obrazek

Awatar użytkownika
umyk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw gru 02, 2010 19:07
Lokalizacja: pomorskie

Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: umyk2 » pn kwie 25, 2011 11:59

Ja mam 195/ 50/15 i powiem Ci ze prześwit jest za duży, myślę nad 205/45 lub 50/16 i lekko jeszcze w dół.



Awatar użytkownika
nkt29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob cze 28, 2008 02:24
Lokalizacja: skoczow

Re: Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem

Post autor: nkt29 » wt kwie 26, 2011 19:14

umyk2 pisze:Ja mam 195/ 50/15 i powiem Ci ze prześwit jest za duży, myślę nad 205/45 lub 50/16 i lekko jeszcze w dół.
To też wam nic nie da :banghead: . Nieznacznie zmniejszy prześwit przy 205/50/16. Praktycznie nie widoczny, tyle że licznik będzie przekłamywał.
Ratuje was tylko zmiana sprężyn na krótsze.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 27 gości