Strona 1 z 2

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: pn kwie 11, 2011 11:31
autor: szymko2000
witam jestem w miare zadowolonym posiadaczem vw vento 1.8aam ze wspomaganiem 1995.
czy rególował ktoś z was luzy na przekładni kierowniczej ?
proszę o dokładny opis , porady , sugestie .
pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: pn kwie 11, 2011 12:08
autor: marcinek84
W przekładni ze wspomaganiem raczej nie ma regulacji luzu. Bez wspomagania jest regulacja w mkII na przyklad. Tu raczej tylko regeneracja jesli sie da, lub zakup innej maglownicy.

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: pn kwie 11, 2011 20:06
autor: szymko2000
jakie moga byc powody lekko plywajacej kierownicy tak +- 2mm prawo-lewo przy predkosci od 90km/h
wystepuja one na letnich i na zimowych oponach bez roznicy

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: pn kwie 11, 2011 20:37
autor: mmagikk
kazdy powie CI ze przekładnia do wymiany maglownica. Jak nie masz luzów na koncówkach drążków. Sprawdz same połączenie drążka z przekładnią kierowniczą. masz tam luz na 100 % wyjechały ci sie gruchy. Strzelam lewa strona bo z tego co widze najwiecej osób ma problem z tymi z lewej strony.

Jak to nie luz na całym drążku idącym od przekłądni to nie mam pomysłow

pozdraiwam

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: pn kwie 11, 2011 21:12
autor: marcinek84
Po drążkach do sprawdzenia końcówki i sworznie wahaczy. Chyba że wiesz że to na pewno maglownica.

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: wt kwie 12, 2011 12:56
autor: szymko2000
lewa strona : wymieniony drążek + sworzeń wachacza ( sworzeń kaplica , drążek słabiutki, końcówka ok)
po wymianie drżenie zminimalizowane musze teraz prawą stone sprawdzić

Re: regulacja luzów przekładni kierowniczej

: pt kwie 15, 2011 13:44
autor: szymko2000
marcinek84 pisze:W przekładni ze wspomaganiem raczej nie ma regulacji luzu. Bez wspomagania jest regulacja w mkII na przyklad. Tu raczej tylko regeneracja jesli sie da, lub zakup innej maglownicy.
a więc doczytałem się w w sam naprawiam iż istnieje regulacja luzu przekładni na dodatek regulację tą przeprowadza się wg autora w ten sam sposób .
a mianowicie należy unieść auto tak aby przednia oś była w powietrzu
ustawić kierownice na wprost
następnie ruszać kołem kierownicy w prawo i w lewo o ok 30 stopni od pozycji na wprost i jednocześnie dokręcać śrubę regulacyjną popychacza zębatki
aż do momentu zlikwidowania stuków .
w ramach testu robimy jazdę próbną która to ma zweryfikować czy koło kierownicy w trakcie jazdy po skręcie wraca w pozycje na wprost
wszystko extra ale teraz pytanie gdzie jest ta śruba regulacyjna ?
i tu pytanie do praktykujących mechaników

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: pt kwie 15, 2011 19:29
autor: marcinek84
Ta sruba jest od tylu patrząc na maglownice po lewej stronie. W maglownicy bez wspomagania jest ta sruba ale ze wspomaganiem nie jestem pewien. Do maglownicy ze wspomaganiem powinien byc dostępny zestaw naprawczy w serwisie do mkII jest za 150zl mniej wiecej tyle samo podobno zamiennik (moze oryginał). Do mkIII musial bym sprawdzic.

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: sob kwie 16, 2011 09:38
autor: szymko2000
no ja tez nie wiem czy jest bo nie szukałem jeszcze ale w 'sam naprawiam...' piszą że jest
mam foty moze ktos wskaże tą śrubę Obrazek Obrazek Obrazek

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: sob kwie 16, 2011 14:50
autor: piotreldiablo
Miałem identyczny problem i przerabiałem przez to wszystkie warianty. Śruba na maglu ze wspomaganiem oczywiście że jest. Jest po stronie kierowcy od strony katalizatora. Niestety regulacja tą śruba niewiele daje, jedynie przy niewielkich luzach. Ja musiałem wymienić na nową. Ja przy luzach tylko na maglu miałem tak ze po 85km/h trzęsło kierownica, przy opadach i w kałużach wody po wjechania mnie ściągało n którąś ze stron i zawieszenie było miękkie tzw czułem każdą nawet najmniejszą dziurkę. Jedz na stacje diagnoz i ci powie gdzie jest luz. Nie szukaj sam przyczyn bo to szkoda czasu, wiem po sobie. Jak ci powie że maglownica nie zastanawiaj sie tylko kupuj po regeneracji albo inna używkę ze sprawdzonego źródła a potem to tylko zbierzność. Tą śrube masz na pierwszym foto na samej górze , przypomina taki duży imbus albo łepek od śruby 22 :)

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: sob kwie 16, 2011 17:53
autor: szymko2000
no to ja mam podobnie z tym trzensieniem ale reszta zawieszenia jest ok sprawdzone.
postaram sie jednak poregąulować tą śrubą. bo generalnie to u mnie zawieszenie nie puka tylko np. przy postoju przy nieznacznym kreceniu kierownicu raz w prawo raz w lewo słychać puknięcia.
teraz pytanie za 100 pkt. jaki imbus tam podejdzie?

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: czw kwie 21, 2011 23:06
autor: piotreldiablo
Nie mam pojęcia bo nie posiadam takich dużych :( ja dopasowałem śrubę i na nią dużo podkładek i z drugiej strony nakrętkę normalnie, nakrętka do klucza a łepek do magla i poszło ale dużo to nie dało . . . zbyt duże luzy były

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: pt kwie 22, 2011 11:45
autor: lider.dh
witam
panowie chce nadmienic ze tam jest tez nakretka kontrująca na tej srubie regulacyjnej trzeba ją poluzowac wczesniej przed regulacją a pozniej dokrecic
jedyny problem to to ze ona ma grubosc zaledwie 3 mm chyba i jest na klucz 47
chyba ze pojdzie bez odkrecania

szymko2000,
teraz pytanie za 100 pkt. jaki imbus tam podejdzie?
tak jak koledzy pisali 22mm imbus
albo nawet lepiej krotka sruba m14 i kilka nakretek (są na klucz 22mm) skręcone razem i zaspawane na koncu a do tego grzechotka
lub klucz oczkowy giety tym narzedziem dojscie jest najlepsze

regulacja luzów przekładni kierowniczej

: pt maja 13, 2011 12:45
autor: szymko2000
no i wychodzi na to że ja tej kontry nie zauważyłem bo nie mogłem ruszyć tej regulacji.
teraz planuje kolejne podejście może dziś jak czas pozwoli.
dam znać o efektach regulacji.


udało się w razie czego pamiętajcie o kontrze cienka aluminiowa ok 3mm grubości.
po regulacji jest znacznie lepiej aczkolwiek nie idealnie.