Zbiezność czy zła zmiana drążka?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Luki89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt lis 30, 2010 16:01

Zbiezność czy zła zmiana drążka?

Post autor: Luki89 » wt mar 29, 2011 19:12

Problem jest następujący: koła bardzo nierównomiernie skręcają, w lewo skręcaja tyle o ile(mniej wiecej kąt 30 a w prawo wychylają sie tak bardzo że ocierają o nadkole... Wszystko to zaczęło się po wymianie drążka kierowniczego lewego, gum wachacza (prawy,lewy) i stabilizatorów(prawy,lewy). Przy okazji wymiany kierownica zmieniła położenie, gdy koła są prosto kierownica jest niemalze na odwrót. Wymianę przeprowadziłem u mechanika, twierdzi on ze po zrobieniu zbieżności wszystko wróci do normy, problem w tym ze on zbiezności nie robi.. I teraz pytanie czy warto robic zbieznośc czy tez kolega mechanik zle zamontował drązek kierowniczy? Nie chce dwa razy płacić za zbiezność...



pasiu66
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 19:52
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Zbiezność czy zła zmiana drążka?

Post autor: pasiu66 » wt mar 29, 2011 19:18

Pewnie, że musisz zrobić zbieżność to podstawa przy remoncie zawieszenia tym bardziej przy wymianie końcówek drążków :bajer:



Luki89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt lis 30, 2010 16:01

Zbiezność czy zła zmiana drążka?

Post autor: Luki89 » wt mar 29, 2011 21:36

To, że zbierznośc musze zrobic to wiem, zastanawiam sie tylko czy mozliwe ze od zbiznosci tak bardzo mi kierownice sciagnelo w lewo? Nie chce dwa razy robic zbieznosci, bo moze sie okazac ze drazek zle zamontowany czy cos?;>



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zbiezność czy zła zmiana drążka?

Post autor: Paweł Marek » wt mar 29, 2011 21:48

Luki89, mechanik spieprzył. Przed wymianą drażków zanim je zakręci ma ustawić maglownice w pozycji środkowej i mu się nie chciało. Końce listwy maja wystawać po obu stronach rury maglownicy tyle samo, a takze długość drążka łącznie z końcówka ma być wstepnie ustawiona na określoną ilość milimetrów dane sa w każdej serwisówce. NIe jedź juz do niego. Zapytaj tam gdzie ustawiają zbieżność czy ci to poprawią ale to właściwie nie jest ich obowiązek w zakresie samej regulacji zbieżnosci, jak sie nie zgodza jedź do innego mechanika a na regulacje potem po poprawce.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Luki89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt lis 30, 2010 16:01

Zbiezność czy zła zmiana drążka?

Post autor: Luki89 » czw mar 31, 2011 16:12

I już wiadomo, okazało sie że mechanik wstawil zły drążek.. jakiś krótszy, przez co kierownica sie skrecila a auto zachowywalo sie tak a nie inaczej... Pozatym mechanik nie wymienil także jednej z gum na wachaczu (wymienil 2, 3-cia zostala stara) i ma luzy.. wyjac wachacz i nie zmienic wszystich gum.. eh, dzis o profesjonalistę ciężko, robią tak żeby za miesiąc znowu pojawić sie w warsztacie:D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zbiezność czy zła zmiana drążka?

Post autor: Paweł Marek » czw mar 31, 2011 20:05

Luki89 pisze:wstawil zły drążek.. jakiś krótszy
na to już bym nie wpadł


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości