Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mru
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lut 23, 2011 21:05
Lokalizacja: Częstochowa

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: mru » śr lut 23, 2011 21:40

Parkując trafiłem na dziwnej wysokości krawężnik(ani niski, ani wysoki) a że miejsce parkingowe było płytkie to chciałem jak najbliżej podjechać :)
No i przytarłem spodnią częścią zderzaka(taki czarny plastik) o podłoże do tego stopnia że cofając prawie zostawiłem ją na trawniku :blush:
W każdym razie przymocowałem z powrotem, a dziś na kanale zauważyłem również niewielki wyciek po prawej stronie na tej części +
wilgotne "coś" znajdujące się przed przednim prawym kołem, prawie że w zderzaku(wydaje mi się że lekkie żeberka na tym widziałem na 99%
z tego był wyciek, bo miesiąc temu było suche). Co to jest, bo ja się nie znam? Coś od klimatyzacji, ale nie wydaje mi się bo działa.
Mam nadzieję że mój nieco chaotyczny opis komuś pomoże w odpowiedzi.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: italiano_83 » śr lut 23, 2011 22:25

Intercooler - chłodnica powietrza doładowującego, podnieś auto na lewarku i zajrzyj czy nie uszkodziłeś spodu tej chłodnicy, ewentualnie połączeń.
Jak kapie olej to masz nieszczelność w dolocie a to nie jest dobre.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

mru
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lut 23, 2011 21:05
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: mru » czw lut 24, 2011 00:26

italiano_83 pisze:Intercooler - chłodnica powietrza doładowującego, podnieś auto na lewarku i zajrzyj czy nie uszkodziłeś spodu tej chłodnicy, ewentualnie połączeń.
Jak kapie olej to masz nieszczelność w dolocie a to nie jest dobre.
Organoleptycznie nie stwierdzilem uszkodzen i nic tez nie kapie - mam nadzieje ze to nie oznacza ze wykapalo juz wszystko, no nic dzieki.
Na sobote jestem umowiony do mechanika zobaczymy co powie...
A jakie moga byc zauwazalne objawy tego co sie stalo i ewentualne nastepstwa dla reszty podzespolow?
Widze ze sam Intercooler to jakies 200zl



rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: rafxxx » czw mar 03, 2011 01:02

brak intercoolera = brak chlodzenia dla turbiny= smierc turbiny w szybkim czasie, poprostu sie przegrzeje, wiec czym predzej do mechanika



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: italiano_83 » czw mar 03, 2011 01:20

rafxxx pisze:brak intercoolera = brak chlodzenia dla turbiny= smierc turbiny
Heeeee :blush: :chytry:
IC jest za turbosprężarką :bajer: filtr powietrza =>turbo- IC=> silnik :bajer:
mru pisze:A jakie moga byc zauwazalne objawy tego co sie stalo i ewentualne nastepstwa dla reszty podzespolow?
Pytanie co się stało :grin: Wygląda, na to że nic wielkiego skoro nie ma wycieków, jeśli IC się rozszczelni, to może być problem z utrzymaniem stabilnego ciśnienia doładowania, turbo będzie dmuchać w "nieszczelność" zamiast do silnika, zacznie się pocić IC w przypadku większej nieszczelności a co za tym idzie spadku ciśnienia doładowania auto będzie kopcić na czarno szczególnie podczas przyspieszania, odbije się to negatywnie na turbo bo będzie musiało więcej pompować (szybciej się kręcić) aby wyrównać stratę ciśnienia które ucieka przez nieszczelność.
Ale skoro nie masz wycieku a sam rdzeń IC nie jest uszkodzony - zgnieciony, pęknięty - a jedynie przytarłeś obudowę to nie widzę problemu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

grzesiek86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr mar 16, 2011 18:51

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: grzesiek86 » pt wrz 02, 2011 20:40

Witam Panowie dzis zwrucilem uwage ze kapie mi olej z intercoolera.w ciagu 1,5 godz nakapalo na wielkosc paznokcia.a dwa dni temu zaswiecila mi sie kontrolka oleju na pomaranczowo co mnie zdziwilo.dolalem 0,5l i zgasla.co to moze byc?czy to cos groznego dla mego golfa 1.9 tdi 115km?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: italiano_83 » sob wrz 03, 2011 09:18

Jak kapie olej z IC to jest nieszczelność i trzeba ją usunąć :bajer: Kontrolka paląca się na pomarańczowo sygnalizuje niski poziom oleju, dolałeś i jest ok.
Sprawdź z którego miejsca masz wyciek, czy z połączenia czy jest uszkodzony IC i usuń usterkę.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

grzesiek86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr mar 16, 2011 18:51

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: grzesiek86 » ndz wrz 04, 2011 13:59

a czy to ma cos wspolnego z utrata mocy bo wydaje mi sie ze ostatnio jakos stracil kopniecie i jakby zacza kopcic lekko przy daniu ostro gazu?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: italiano_83 » ndz wrz 04, 2011 15:53

grzesiek86 pisze:a czy to ma cos wspolnego z utrata mocy bo wydaje mi sie ze ostatnio jakos stracil kopniecie i jakby zacza kopcic lekko przy daniu ostro gazu?
Jak jest duża dziura to jest problem z utrzymaniem zadanego ciśnienia doładowania w układzie i auto zaczyna dymić na czarno - za mało powietrza za dużo ON, wynika to też z tego, że wskazania przepływomierza są w przypadku dziurawego dolotu zawyżone.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

grzesiek86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr mar 16, 2011 18:51

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: grzesiek86 » ndz wrz 04, 2011 19:15

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/788 ... 476e8.html" onclick="window.open(this.href);return false;]Obrazek[/URL] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a8 ... 02a18.html" onclick="window.open(this.href);return false;]Obrazek[/URL] Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



grzesiek86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr mar 16, 2011 18:51

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: grzesiek86 » ndz wrz 04, 2011 19:17

moze mi ktos powiedziec z czego mi cieknie na 4 i5 zdjeciu? bo na 3 ostatnich to intercooler jesli dobrze mysle



grzesiek86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr mar 16, 2011 18:51

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: grzesiek86 » ndz wrz 11, 2011 15:27

Panowie czy przewody do IC w silniku 115km beda pasowac od 110km?i czy musza byc orginaly czy moge zamontowac zamienniki?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: italiano_83 » ndz wrz 11, 2011 15:55

O jezusieniku ale zapaćkane, fotki od 1 do 5 masz na pewno nieszczelność w obudowie EGR/klapa gasząca - pomiędzy EGR a kolektorem ssącym jest uszczelnienie w postaci oringu, trzeba go wymienić, sprawdź czy nie wali olejem z odmy, wystarczy ściągnąć osłonę górną silnika. Ja bym na Twoim miejscy zdemontował cały kolektor dolotowy i EGR i wyczyścił go, bo patrząc na ilość plam oleju to pewnie cały kolektor jest w nagarze.
Opaska zaciskowa przy połączeniu IC jest nie oryginalna i do tego badziewna - wymień na nową skręcana, taką jakich używa się przy budowie FMIC, Intercooler zdemontuj wypłucz i wysusz, pewnie w nim też od diabła oleju. Jeśli chodzi o rury i różnicę pomiędzy 110 i 115 to nie mam pojęcia czy występują jakieś, ale dla pewności szukaj tych od 115, a "nóż" będzie jakaś minimalna różnica i będziesz miał dodatkowy kłopot.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

grzesiek86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr mar 16, 2011 18:51

Bora - prawy przód w zderzaku, co tam jest?

Post autor: grzesiek86 » ndz wrz 11, 2011 18:16

a mechanik za przeczyszczenie wszystkiego i zlikwidowanie nieszczelnosci to ile moze wziac?mial ktos cos takiego?w 200zl sie zmieszcze?opczywiscie nie licząc przewodow



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości