Siadający tył przy 2 osobach z tyłu
: czw sty 13, 2011 21:43
Witam.
Jestem posiadaczem Mk3 GTi Edition w wersji 5 drzwiowej
Mam problem z siadającym tyłem przy 4 os ( 2 przód i 2 tył ), a nawet 2 przód i 1 średnio cięższa z tyłu już przyciera . Przy 5 osobach koła chowają się w nadkola.
Tył siada już od jakiegoś czasu, jak nie od początku odkąd go mam ( ponad 1.5 roku ).
Sprężyny są całe, amortyzatory tylne jakoś 52% i 50% sprawności ( Amortyzatory Monroe ) - sprawdzane w listopadzie na przeglądzie.
Gościowi na maszynie wyszła twardość tyłu: Lewa strona - 1.02 , Prawa strona - 1.03 , gdzie skala zaczyna się od 1, a przodu wogóle nie pokazało, bo nie mieścił się w skali ( gwint ). Nie ma ta skala jakiegoś odniesienia zrobionego przez producenta, ale facet mówi że jakiś tam komfortowy, z wyższej półki Peugeot ma 1.4 ( albo 1.5 , bo już nie pamiętam dokładnie ).
Czyli patrząc na same amortyzatory według schematu:
# 0 - 20% - mamy niedostateczną skuteczność tłumienia. Amortyzator do wymiany.
# 21 - 40% - mamy średnią skuteczność tłumienia
# 41 - 60% - mamy dobrą skuteczność tłumienia
# powyżej 60% - mamy bardzo dobrą skuteczność tłumienia
i w przypadku osie tylnej zależnej, albo :pół zależnej" są one trochę zaniżone względem rzeczywistego stanu.
( mały artykuł do przejrzenia http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... atory.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
W listopadzie jak jechałem na objazdówkę po cmentarzach ( jakoś 300-320km w sumie jednego dnia ), to kupiłem gumy między sprężyny, bo wiedziałem że będę jeździł w 5 os i coś tam w bagażniku. Raczej jestem przeciwnikiem montowania gumy w sprężyny, ale jak mus to mus. Jakoś się jechało, ale i tak dobijało, czy obierało na dziurach, nierównościach.
Czym może być to spowodowane ?
Jestem posiadaczem Mk3 GTi Edition w wersji 5 drzwiowej
Mam problem z siadającym tyłem przy 4 os ( 2 przód i 2 tył ), a nawet 2 przód i 1 średnio cięższa z tyłu już przyciera . Przy 5 osobach koła chowają się w nadkola.
Tył siada już od jakiegoś czasu, jak nie od początku odkąd go mam ( ponad 1.5 roku ).
Sprężyny są całe, amortyzatory tylne jakoś 52% i 50% sprawności ( Amortyzatory Monroe ) - sprawdzane w listopadzie na przeglądzie.
Gościowi na maszynie wyszła twardość tyłu: Lewa strona - 1.02 , Prawa strona - 1.03 , gdzie skala zaczyna się od 1, a przodu wogóle nie pokazało, bo nie mieścił się w skali ( gwint ). Nie ma ta skala jakiegoś odniesienia zrobionego przez producenta, ale facet mówi że jakiś tam komfortowy, z wyższej półki Peugeot ma 1.4 ( albo 1.5 , bo już nie pamiętam dokładnie ).
Czyli patrząc na same amortyzatory według schematu:
# 0 - 20% - mamy niedostateczną skuteczność tłumienia. Amortyzator do wymiany.
# 21 - 40% - mamy średnią skuteczność tłumienia
# 41 - 60% - mamy dobrą skuteczność tłumienia
# powyżej 60% - mamy bardzo dobrą skuteczność tłumienia
i w przypadku osie tylnej zależnej, albo :pół zależnej" są one trochę zaniżone względem rzeczywistego stanu.
( mały artykuł do przejrzenia http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... atory.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
W listopadzie jak jechałem na objazdówkę po cmentarzach ( jakoś 300-320km w sumie jednego dnia ), to kupiłem gumy między sprężyny, bo wiedziałem że będę jeździł w 5 os i coś tam w bagażniku. Raczej jestem przeciwnikiem montowania gumy w sprężyny, ale jak mus to mus. Jakoś się jechało, ale i tak dobijało, czy obierało na dziurach, nierównościach.
Czym może być to spowodowane ?