Strona 1 z 1

Problem z układem kierowniczym, dziwne zachowanie auta

: pn gru 20, 2010 17:30
autor: Grzesiek GT
Witam koledzy. Mam dziwny problem z autem i nie mogę go zdiagnozować. Jak jeżdżę sam to wszystko jest w porządku, przynajmniej nie zauważyłem nic dziwnego natomiast jak ktoś siądzie do auta ze mną czy jako pasażer z przodu czy z tyłu to automatycznie podczas jazdy kierownica jest delikatnie skręcona w lewą stronę i ściąga auto jak ją puszczę w prawo. Byłem dziś na stacji diagnostycznej i gość stwierdził że jest wszystko ok, zbieżność jest dobra bo też sprawdził tylko zastanawia mnie fakt że dziś przednie amorki pokazały 83 procent każdy sprawności ( pomiar powtórzony dwukrotnie dla pewności i za każdym razem taki sam wynik) a miesiąc temu na przeglądzie wyszło 43 lewy i 46 prawy a nie zmieniałem amorków i moje pytanie czy to jest wina tego ściągania? Pomóżcie bo czeka mnie długa trasa i boję się tak jechać :( co może być przyczyną? Dodam jeszcze że oprócz tych problemów jest jeszcze jeden a mianowicie coś stuka w tylnym kole, stwierdziłem że to śruby od felgi więc zmieniłem na nowe krótsze z łbem kulistym bo mam ori stal więc takie mają być i dalej coś stuka. Jak jadę na wprost i dodam że sam to nie słychać nic, ale jak skręcam ostro w zakręt i tylko w prawą stronę to zaczyna stukać( w lewą stronę nic nie stuka) a najgorzej jak już jadę z pasażerami bo to bez znaczenia, stuka czy jadę prosto czy skręcam w obojętnie którą stronę i stuka i im szybciej jadę tym szybciej stuka( głośność tego stuku nie zwiększa się znacznie). Również jak jadę sam i zaciągnę ręczny wystarczy jeden ząbek i już stuk stuk stuk i czuję ten stuk aż na dzwigni ręcznego jak ją trzymam. Wiem że to dziwny problem ale może znajdzie się ktoś kto mi powie co mam robić z tym wszystkim bo święta idą a muszę mieć sprawny samochód na wyjazd:(

Problem z układem kierowniczym, dziwne zachowanie auta

: wt gru 21, 2010 16:13
autor: Paweł Marek
procentami sprawności amorka się nie sugeruj to nic nie znaczy zabujaj autem i bedziesz wiedział czy sa dobre. Uważam że źle oceniono zawieszenie, zapewne do wymiany sa jakieś elementy metalowo gumowe albo w wahaczu albo w tylnej belce - co sugeruje stukanie z tyłu. Jedź do lepszego diagnosty

Re: Problem z układem kierowniczym, dziwne zachowanie auta

: wt gru 21, 2010 17:14
autor: Grzesiek GT
tylko że dopóki nie zmieniałem kół z alusów na stalowe to nie było tego stukania, stawiam jednak że coś w bębnach albo się zepsuło albo te śruby stukają bo jeśli zaciągam hamulec ręczny nawet delikatnie to stuki się pojawiają :(