Stukanie podczas skręcania na garbie
: pn lis 29, 2010 08:40
Witam,przejrzałem te forum lecz nie znalazłem podobnej usterki co w moim samochodziku. IV 1,9 tdi 90KM
Otóż,podczas skrętu w prawo w poprzeczną,pod kątem 90 st,ulicę,na której jest coś w rodzaju garbu spowalniającego,z lewego przedniego koła wydobywa się pojedynczy metaliczny stuk.Najazd na przeszkodę z prędkością ok20km/h,drugi bieg.Dźwięk możliwy jest do usłyszenia tylko przy skręconych w prawo kołach i najechaniu w tym momencie na garb.Podczas jazdy prosto wszystkie nierówności,garby dziury wybiera idealnie,bezszmerowo.Nie potrzebny jest wielki garb,wystarczy krawężnik przy parkingu o wys 5 cm.
Mechanik zmienił drążki stabilizatora,łożyska pod amortyzatorami i jakieś poduchy.Zawieszenie ponoć w stanie dobrym,bez luzów.Tak samo końcówki drążków kierowniczych.
Nie chcę stawiać kolejny raz auta bo tą metodą wymienimy niedługo połowę zawieszenia,a on dalej będzie się skrobał w łepetynę.Opony zmienione,felgi stalowe pozostały.
Macie jakieś pomysły?
Otóż,podczas skrętu w prawo w poprzeczną,pod kątem 90 st,ulicę,na której jest coś w rodzaju garbu spowalniającego,z lewego przedniego koła wydobywa się pojedynczy metaliczny stuk.Najazd na przeszkodę z prędkością ok20km/h,drugi bieg.Dźwięk możliwy jest do usłyszenia tylko przy skręconych w prawo kołach i najechaniu w tym momencie na garb.Podczas jazdy prosto wszystkie nierówności,garby dziury wybiera idealnie,bezszmerowo.Nie potrzebny jest wielki garb,wystarczy krawężnik przy parkingu o wys 5 cm.
Mechanik zmienił drążki stabilizatora,łożyska pod amortyzatorami i jakieś poduchy.Zawieszenie ponoć w stanie dobrym,bez luzów.Tak samo końcówki drążków kierowniczych.
Nie chcę stawiać kolejny raz auta bo tą metodą wymienimy niedługo połowę zawieszenia,a on dalej będzie się skrobał w łepetynę.Opony zmienione,felgi stalowe pozostały.
Macie jakieś pomysły?