Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Post autor: michallodz » pn lis 22, 2010 23:20

Siema
Mam u siebie gwint tuning art czyli ta tech i zastanawia mnie czy zmienia sie twardosc zawieszeniw zaleznosci od tego jak nisko jest ustawione? Bo jak jest na prawde nisko to sprezyny sa dosyc scisniete wiec zastanawiam sie co ebdzie jak podniose go do gory na zime. Czy jest roznica w tlumieniu itd?
Pozdr



lecky
GTD Polo
GTD Polo
Posty: 413
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:33
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Post autor: lecky » wt lis 23, 2010 22:17

kręcisz w górę mocniej wstępnie napinasz sprężynę wiec robi sie twardziej. wiem ze powinno być odwrotnie niestety w tanich gwintach tak to dział. jak chcesz latać wysoko i komfortowo zima to tylko wyższa półka z regulacja wysokości i twardości.


Turbo Klekot TDI/AMF+ 104hp/238nm - Polo 6n2 / sprzedane :(
Turbo Klekot HDI/RHS+ 138hp/320nm - Peugeot 307sw / rodzino-wóz.

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Post autor: michallodz » śr lis 24, 2010 01:39

nie chce komfortowo tylko w tamtyk roku oberwalem sobie wystarczajaco plastikow a nie siedzial wcale tak nisk jak teraz :)



lecky
GTD Polo
GTD Polo
Posty: 413
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:33
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Post autor: lecky » śr lis 24, 2010 09:45

ja osobiście na zimę kręcę w górę ile się da... na polskich cudownych "autostradach" zimą można wszystko znaleźć a i opady nie sprzyjają wypatrywaniu dziur w nawierzchni. :panna:


Turbo Klekot TDI/AMF+ 104hp/238nm - Polo 6n2 / sprzedane :(
Turbo Klekot HDI/RHS+ 138hp/320nm - Peugeot 307sw / rodzino-wóz.

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Post autor: michallodz » śr lis 24, 2010 17:17

no ja bylem dzisiaj podniesc troche to ale trzeba uzyc duzo sily na to wiec bede musial jeszcze raz sie za to wziac ale to jak bedzie garaz dopiero bo aura nie sprzyja :)
Swoja droga troche dziwne ze im wyzej tym twardziej bo teoretycznie sprzezyna powinna zostac zawsze w takim samym polozeniu bo rzeciez masa auta sie nei zmienia a skok tloka jest wiekszy wiec i jakis komfort powinien tez byc wiekszy ale to sie okaze jak zrobie jakies testy drogowe :)



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Post autor: Gawior » czw lis 25, 2010 10:07

W pewnym zakresie wysokości w tym gwincie powinna być mniej, więcej ta sama twardość. Sprężyna główna powinna zostać bez zmian ( regulując wysokość i w pewnym zakresie tak jest ), bo obniżając bądź podnosząc odpowiada za to ta mniejsza, płaska sprężyna ( ona może dobijać zwojami do siebie, dla tego też jest płaska ).

Osobiście mając auto wyżej ( teraz nowy gwint Tuning Art ), czy niżej ( wcześniejszy gwint TA-Techniks - te dwa to to samo ) nie zauważyłem różnicy w twardości.
Ale faktem jest że na zimę lepiej jest mieć te 2-3cm wyżej. W zeszłą zimę nie hokejem ( nie ori od gti, tylko ten krótszy ) zbierałem śnieg z kolein, tylko wahaczami ryłem i podłogą, wydechem.
Teraz mam deczko wyżej po wymianie wszystkiego z zawieszenia z przodu i na razie niech tak zostanie.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Post autor: michallodz » pt lis 26, 2010 01:58

Kurdemoze misie wydaje ale podnioslem gwint o jakies 4cm i przejechalem sie kawalek i wydaje mi sie ze przy pokonywaniu kraweznikow nie dobija tak jak wczesniej:)



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Post autor: Gawior » pt lis 26, 2010 09:13

Jeżeli chodzi o dobijanie amorków, to może przy mocniejszym obniżeniu dobijać ta płaska sprężyna o siebie. Jak się auto podniesie, to i odstępy na tej sprężynie się zwiększą i nie będą zwoje dobijały o siebie.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Post autor: michallodz » pt lis 26, 2010 18:16

Własnie! apropo tej sprzezyny myslicie ze mozna by ja wywalic? zwlaszcza kiedy auto siedzi na glebie?



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Post autor: Gawior » pt lis 26, 2010 19:02

Przy dużej glebie jak poskłada się ta płaska sprężyna, to ona robi bardziej za grubą podkładkę, ale z drugiej strony po wjechaniu w dziurę to ona na pewno się rozpręża i przy wyjeździe koła z dziury, kiedy koło jest podbijane, to pewnie też amortyzuje uderzenie.

Ja bym nie kombinował. Skoro producent to obmyślił i nie jest to tylko wymysł TA-Techniks, tylko i dużo lepszych firm, to bym to zostawił, aczkolwiek absorbuje ona regulacje zawieszenia i mniej lub więcej się ona ściska, ale czy tylko takie jest przeznaczenie tej płaskiej sprężyny to nie wiem.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Post autor: michallodz » śr maja 11, 2011 22:29

Odkopię kotleta :D
Tak z czystej ciekawości myślicie że ma jakiekolwiek znaczenie czy założę małe sprężynki na górze czy na dole czy to bez różnicy? :)



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Wysokosc gwintu a twardosc/tlumienie?

Post autor: Gawior » czw maja 12, 2011 16:08

Czy ma to jakieś większe znaczenie czy zamontujemy to u góry, czy na dole to do końca nie wiem, ale wszędzie gdzie widziałem ( w tym 2x gwint u mnie ), to małe sprężyny ( o płaskich zwojach ) były u góry amortyzatora. One mają za zadanie ściskać się im bardziej skręcimy gwint ( one pracują przy regulacji gwintu ).
Płaskie są dla tego, bo są miększe od tych drugich ( o okrągłym zwoju ) i mogą do siebie dobijać, a jak jest plaska to nić się wtedy nie dziej.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości