Strona 1 z 2

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: pn lis 22, 2010 22:30
autor: alex1919
No wlasnie. Mam u siebie gwinta, chce podniesc zawieszke na zime (w tej chwili mam rowno na polowe) i teraz pojawia sie kluczowe pytanie... w ktora strone krecic?

Na logike nalezy rozkrecic calkowicie i auto sie podniesie, bo wydluzy sie sprzezyna, ale czy na pewno?

Pytam, bo krecenia troche jest, a nie chce robic tego dwa razy :helm:

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: wt lis 23, 2010 13:43
autor: Stalu
alex1919 pisze:Na logike nalezy rozkrecic calkowicie i auto sie podniesie, bo wydluzy sie sprzezyna

żeby podnieść auto, kręcisz w górę, a jak chcesz obniżyć to w dół . Tyle w temacie.

Pamiętaj o zakonserwowaniu gwintu na zimę, np. smarem miedzianym.Żeby nie bylo problemu z regulacją po zimie.

tu masz łopatologicznie przedstawione :jezor:

Obrazek

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: śr mar 06, 2013 22:30
autor: Zatox
Witam

Temat stary ale nie chcę zakładać nowego a temat pasuje do mojego pytania.



A więc am Passata B5 3B kombi 1.9TDI

obecnie mam zawieszenie Sachs-a jakieś ~3cm niższe od standardowego (auto nisko stoi- od osłony aluminiowej pod silnikiem i skrzynią do ziemi jest ~7-8cm)

i czy jeśli zmienię na gwintowane (MTS) to ile W GÓRĘ Maksymalnie mogę podnieść auto? (chodzi mi o setup zimowy)

czyli jeśli teraz mam -3cm od standardowego to czy na gwintowanym po podniesieniu uzyskam wyżej niż zawieszenie seryjne a więc np +5cm? (-3 + 5 = 2cm wyżej od serii)

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: czw mar 07, 2013 21:25
autor: jasiek21
ja mam PAssata na Eibachu który usiadł - 3cm i ja nie wiem co ty chcesz podnosić, bo do ziemi to ja mam tyle, że spokojnie wszędzie przejeżdzam. Zmierz może odległość od środka nadkola do ziemi. Teraz mam 66/66cm, przedtem miałem na serii 69/70.

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: śr kwie 17, 2013 22:37
autor: Młodyy
Odswieze troche.... no wlasnie chcialem spuscic moja golfinke i nie idzie ruszyc..;p
Mam co prawda 1klucz... ale i nawet tym 1 powinno puscic...
Nie widzialem o tym zeby konserwowac to na zime.. tak kupilem...

Jak ruszyc?;) wd40 mi jakos spcjalnie nie ulatwialo... nie chce mi w ogole puscic... jak pusci to juz pojdzie... musze zobaczyc jak z przodem... jakiegos dnia... bo przed zima szlo jako tako... tylu nie ruszalem nigdy.. wczoraj probowalem.. a chcialem calego o jakies. 3cm dac

Re: Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: ndz cze 02, 2013 02:43
autor: alpen
Też odgrzeje temat. Która z zaznaczonych jest od regulacji wysokości? Wg znajomego ta na samym dole, kręcąc do góry powinno się auto podnieść i obniżyć kręcąc na dół, dwie pozostałe są od ustawienia twardości sprężyn. Mocowanie górne nakrętka + imbus nie ma nic do regulacji wysokości? Dobrze myśli? Wg mnie na logike to te dwie górne są od wysokości, kręcone w góre podnoszą auto, regulacji twardości sprężyn nie ma, a od czego ta dolna? Czy tak?
Obrazek

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: ndz cze 02, 2013 20:44
autor: RobstonKoro
z tego co wiem to jest ten nowy model ta technix w którym można jeszcze regulować "wysunięcie" amortyzatora(taka dodatkowa regulacja)

Ventolf zanurz amora w płynie hamulcowym na dobę i pójdzie jak z płatka :bigok:

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: ndz cze 02, 2013 21:34
autor: alpen
Chyba już rozkminiłem, na dole gdzie jest mocowanie można to jeszcze rozkręcić, dolna nakrętka jest do ustabilizowania tej wysokości, wysokość reguluje się imbusem od góry, a dwie górne nakrętki są jednak od regulacji twardości. Tak mi to teraz wygląda, zobaczę jeszcze jak założe, szkoda, że instrukcja jest po niemiecku :smoke:

Re: Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: wt cze 11, 2013 23:16
autor: Młodyy
robert19kor pisze:Ventolf zanurz amora w płynie hamulcowym na dobę i pójdzie jak z płatka :bigok:
No to spoko bedzie z 4 amorami po kolei.... ;D latwiejszy szybszy sposob ???? :bigok:

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: śr cze 12, 2013 13:46
autor: RobstonKoro
rozpierda... nakrętki a potem sobie dorabiasz nowe :D tak czy siak musisz wyjąć amora z budy :bigok:

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: ndz paź 20, 2013 17:35
autor: DamianBorek
Odświeże, mogę wrzucić amorka do płynu/ropy wraz z wkładem, ale bez spręzyny, czy to jakoś uszkodzi wkład?

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: wt paź 22, 2013 19:04
autor: tom33k
Możesz. Podobno najlepiej w płyn hamulcowy

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: wt paź 22, 2013 19:42
autor: DamianBorek
Okej, spróbuje, dam znać jaki efekt;P

Re: Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

: śr paź 23, 2013 23:15
autor: Młodyy
DamianBorek pisze:Okej, spróbuje, dam znać jaki efekt;P
Cisnij bo ciekaw jestem ;D