Strona 1 z 2

Wymiana tuleji, swożni, gum...

: śr lis 10, 2010 20:37
autor: katerpi
Cześć Chłopaki :bigok:

Kłania mi się remont zawieszenia w moim padle (Mk4 1999, 1.9 tdi, AHF). Chce to zrobić raz, a porządnie więc mam kilka pytań..
Do wymiany mają pójść wszystkie elementy gumowo-metalowe tzn. łączniki, gumy, tuleje itp. itd.
Calutki przód i tył (w belce chyba też są jakieś tuleje :D )

Ponieważ za bardzo nie orientuje się co jest do wymiany to będę miał do was pytanie..

Ile jest tych tulejek, sworzni, gum, łączników, itd? Jakiej firmy kupić?

Tak przy okazji. Ciężko to wymienić?

Pozdro :pub:

Wymiana tuleji, swożni, gum...

: śr lis 10, 2010 22:02
autor: wojtas46
Trochę tego jest , najlepiej gdybyś podjechal do diagnosty na sprawdzenie zawieszenia , bo byc może nie wszystko jest do wymiany. Tylko należy podjechać do sprawdzonego warsztatu , u mnie w jednym warsztacie bylo pół zawieszenia do wymiany , natomiast w drugim tylna tuleja lewego wachacza , pozatym wszystko oki . Trudności trochę jest , przede wszystkim tuleje tylniej belki , i tuleje wachaczy

Re: Wymiana tuleji, swożni, gum...

: pt lis 12, 2010 17:22
autor: ryszkens
katerpi pisze: Ile jest tych tulejek, sworzni, gum, łączników, itd? Jakiej firmy kupić?

Tak przy okazji. Ciężko to wymienić?
Na przedni wahacz potrzebujesz taki zestaw:
http://moto.allegro.pl/tuleje-sworzen-w ... 28127.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Z tym, ze nad tą największą gumę tym razem był kupił z Lemfordera (są pełne i nie mają wycięć). Zmieniałem 1,5 roku temu i już widzę że te Febi już są nadszarpnięte. O takie:
http://moto.allegro.pl/tuleje-wahacza-v ... 29129.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z wymianą tych tulei powinieneś sobie poradzić, z tym że z tylną belką będziesz miał duży problem, bo albo zrobisz sobie taką praskę(widziałem na forum) i przeprasujesz nie wyciągając belki. W przeciwnym wypadku będziesz musiał wyciągnąć belkę i jechać z nią na prasę. Jeśli będziesz stosował drugi wariant, to myślę że nie warto bawić się z wahaczami i też zapłacić za przeprasowanie. Do tylnej belki są 2 rodzaje gum także musiałbyś zadzwonić do ASO i dowiedzieć sie o nr cześci i nim kierować się przy szukaniu zamiennika.

Wymiana tuleji, swożni, gum...

: pt lis 12, 2010 19:03
autor: katerpi
Dziękuje za podpowiedzi. Już wiem na czym stoję :bigok:
Poszły punkciki :okej:

Wymiana tuleji, swożni, gum...

: sob lis 13, 2010 07:59
autor: katerpi
A tak przy okazji. Po takiej wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności? 8)

Wymiana tuleji, swożni, gum...

: sob lis 13, 2010 14:11
autor: wojtas46
Trzeba ustawiać zbieżność , jeżeli będą wymieniane sworznie wachaczy to trzeba też ustawić kąty

Wymiana tuleji, swożni, gum...

: sob lis 13, 2010 14:19
autor: bongo
wojtas46 pisze:Trzeba ustawiać zbieżność , jeżeli będą wymieniane sworznie wachaczy to trzeba też ustawić kąty
W mkIV kątów się nie ustawia :bajer:

Re: Wymiana tuleji, swożni, gum...

: pn lis 22, 2010 09:02
autor: katerpi
bongo pisze:
wojtas46 pisze:Trzeba ustawiać zbieżność , jeżeli będą wymieniane sworznie wachaczy to trzeba też ustawić kąty
W mkIV kątów się nie ustawia :bajer:
No i muszę Cię kolego lekko zmartwić. W mk4 ustawia się kąty :hmm: Najpierw gość ustawiał sworznie wahacza, potem regulował jakimiś śrubami pod kołyską.

Wymieniłem wszystko, łącznie z końcówkami drążków kierowniczych :okej: Wszystko śmiga jak należy i nic się nie tłucze :bigok:

Wymiana tuleji, swożni, gum...

: pn lis 22, 2010 13:54
autor: wron
Przy wymianie jednego sworznia też muszę ustawiać zbieżność?

Wymiana tuleji, swożni, gum...

: pn lis 22, 2010 14:02
autor: Gawior
Ja bym darował sobie febi, jak chcesz "raz, a porządnie". Mi w peugeocie febi padły po 6 miesiącach ( może taki pech, ale się trochę zraziłem ) i kupiłem teraz SACHS-a

Do gilfika jak robiłem całe zawieszenie z przodu ( łącznie z amorami gwintowanymi ), to wybrałem Lemforder-a, bo na gwincie szybciej wszystko siada, a nie chciałem wymieniać czegoś znowu po zimie. Co do Lemforder-a to mam jako taką pewność, bo parę osób teraz w autach ( niektóre do driftu ) mają i to co te elementy przeżywają to te elementy innych firm dawno się wysypywały.

Wymiana tuleji, swożni, gum...

: pn lis 22, 2010 14:09
autor: katerpi
Z febi mam tylko sworznie. Reszta Lemforder. Zobaczymy jak to się będzie sprawować :bigok:

Wymiana tuleji, swożni, gum...

: pn lis 22, 2010 15:31
autor: Gawior
Sadzę że dosyć dobrze. Przyjemnej eksploatacji życzę :bigok:

Wymiana tuleji, swożni, gum...

: pn lis 22, 2010 15:50
autor: katerpi
Gawior, dziękuję :pub:

Wymiana tuleji, swożni, gum...

: ndz paź 16, 2011 20:19
autor: wojtas_GT
Odgrzewam temat, by nie zakładać nowego: 3,5 roku temu wymieniałem tuleje tylnej belki, włożone były ze SWAG-a, podobno niemieckie i już od jakiegoś czasu znowu wymagają wymiany, rozwulkanizowały się i stukają, czemu w sumie się dziwię, bo zrobiły może 30tys.km, tyle że w Polsce i na 205/55R16. Następne chciałbym kupić lepsze, może lemforder, ale jest taka kwestia, że u mnie te poprzednie miały średnicę 69mm, a katalogi mówią o dwóch typach: 69 i 72mm. W sumie nie byłoby problemu z doborem, bo mam belkę na tuleje fi 69mm, ale słyszałem, że 72mm też wchodzą lemfordery, bo są poliuretanowe a nie metalowe i "chudną" przy wciskaniu, a wiem to z aukcji allegro i jednego kolegi mechanika. Może ktoś to potwierdzić? Bo jeśli przy wciskaniu te szersze się ściskają, to są dlatego może trwalsze, albo dużo gorzej je wymienić i mechanik może odmówić, pukając się wymownie w głowę?