Wymiana tuleji, swożni, gum...

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: katerpi » śr lis 10, 2010 20:37

Cześć Chłopaki :bigok:

Kłania mi się remont zawieszenia w moim padle (Mk4 1999, 1.9 tdi, AHF). Chce to zrobić raz, a porządnie więc mam kilka pytań..
Do wymiany mają pójść wszystkie elementy gumowo-metalowe tzn. łączniki, gumy, tuleje itp. itd.
Calutki przód i tył (w belce chyba też są jakieś tuleje :D )

Ponieważ za bardzo nie orientuje się co jest do wymiany to będę miał do was pytanie..

Ile jest tych tulejek, sworzni, gum, łączników, itd? Jakiej firmy kupić?

Tak przy okazji. Ciężko to wymienić?

Pozdro :pub:



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: wojtas46 » śr lis 10, 2010 22:02

Trochę tego jest , najlepiej gdybyś podjechal do diagnosty na sprawdzenie zawieszenia , bo byc może nie wszystko jest do wymiany. Tylko należy podjechać do sprawdzonego warsztatu , u mnie w jednym warsztacie bylo pół zawieszenia do wymiany , natomiast w drugim tylna tuleja lewego wachacza , pozatym wszystko oki . Trudności trochę jest , przede wszystkim tuleje tylniej belki , i tuleje wachaczy



Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Re: Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: ryszkens » pt lis 12, 2010 17:22

katerpi pisze: Ile jest tych tulejek, sworzni, gum, łączników, itd? Jakiej firmy kupić?

Tak przy okazji. Ciężko to wymienić?
Na przedni wahacz potrzebujesz taki zestaw:
http://moto.allegro.pl/tuleje-sworzen-w ... 28127.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Z tym, ze nad tą największą gumę tym razem był kupił z Lemfordera (są pełne i nie mają wycięć). Zmieniałem 1,5 roku temu i już widzę że te Febi już są nadszarpnięte. O takie:
http://moto.allegro.pl/tuleje-wahacza-v ... 29129.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z wymianą tych tulei powinieneś sobie poradzić, z tym że z tylną belką będziesz miał duży problem, bo albo zrobisz sobie taką praskę(widziałem na forum) i przeprasujesz nie wyciągając belki. W przeciwnym wypadku będziesz musiał wyciągnąć belkę i jechać z nią na prasę. Jeśli będziesz stosował drugi wariant, to myślę że nie warto bawić się z wahaczami i też zapłacić za przeprasowanie. Do tylnej belki są 2 rodzaje gum także musiałbyś zadzwonić do ASO i dowiedzieć sie o nr cześci i nim kierować się przy szukaniu zamiennika.



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: katerpi » pt lis 12, 2010 19:03

Dziękuje za podpowiedzi. Już wiem na czym stoję :bigok:
Poszły punkciki :okej:



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: katerpi » sob lis 13, 2010 07:59

A tak przy okazji. Po takiej wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności? 8)



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: wojtas46 » sob lis 13, 2010 14:11

Trzeba ustawiać zbieżność , jeżeli będą wymieniane sworznie wachaczy to trzeba też ustawić kąty



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: bongo » sob lis 13, 2010 14:19

wojtas46 pisze:Trzeba ustawiać zbieżność , jeżeli będą wymieniane sworznie wachaczy to trzeba też ustawić kąty
W mkIV kątów się nie ustawia :bajer:



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Re: Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: katerpi » pn lis 22, 2010 09:02

bongo pisze:
wojtas46 pisze:Trzeba ustawiać zbieżność , jeżeli będą wymieniane sworznie wachaczy to trzeba też ustawić kąty
W mkIV kątów się nie ustawia :bajer:
No i muszę Cię kolego lekko zmartwić. W mk4 ustawia się kąty :hmm: Najpierw gość ustawiał sworznie wahacza, potem regulował jakimiś śrubami pod kołyską.

Wymieniłem wszystko, łącznie z końcówkami drążków kierowniczych :okej: Wszystko śmiga jak należy i nic się nie tłucze :bigok:



wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: wron » pn lis 22, 2010 13:54

Przy wymianie jednego sworznia też muszę ustawiać zbieżność?



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: Gawior » pn lis 22, 2010 14:02

Ja bym darował sobie febi, jak chcesz "raz, a porządnie". Mi w peugeocie febi padły po 6 miesiącach ( może taki pech, ale się trochę zraziłem ) i kupiłem teraz SACHS-a

Do gilfika jak robiłem całe zawieszenie z przodu ( łącznie z amorami gwintowanymi ), to wybrałem Lemforder-a, bo na gwincie szybciej wszystko siada, a nie chciałem wymieniać czegoś znowu po zimie. Co do Lemforder-a to mam jako taką pewność, bo parę osób teraz w autach ( niektóre do driftu ) mają i to co te elementy przeżywają to te elementy innych firm dawno się wysypywały.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: katerpi » pn lis 22, 2010 14:09

Z febi mam tylko sworznie. Reszta Lemforder. Zobaczymy jak to się będzie sprawować :bigok:



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: Gawior » pn lis 22, 2010 15:31

Sadzę że dosyć dobrze. Przyjemnej eksploatacji życzę :bigok:


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: katerpi » pn lis 22, 2010 15:50

Gawior, dziękuję :pub:



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: wojtas_GT » ndz paź 16, 2011 20:19

Odgrzewam temat, by nie zakładać nowego: 3,5 roku temu wymieniałem tuleje tylnej belki, włożone były ze SWAG-a, podobno niemieckie i już od jakiegoś czasu znowu wymagają wymiany, rozwulkanizowały się i stukają, czemu w sumie się dziwię, bo zrobiły może 30tys.km, tyle że w Polsce i na 205/55R16. Następne chciałbym kupić lepsze, może lemforder, ale jest taka kwestia, że u mnie te poprzednie miały średnicę 69mm, a katalogi mówią o dwóch typach: 69 i 72mm. W sumie nie byłoby problemu z doborem, bo mam belkę na tuleje fi 69mm, ale słyszałem, że 72mm też wchodzą lemfordery, bo są poliuretanowe a nie metalowe i "chudną" przy wciskaniu, a wiem to z aukcji allegro i jednego kolegi mechanika. Może ktoś to potwierdzić? Bo jeśli przy wciskaniu te szersze się ściskają, to są dlatego może trwalsze, albo dużo gorzej je wymienić i mechanik może odmówić, pukając się wymownie w głowę?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości