Strona 1 z 1

Metaliczny stuk tylnego zawieszenia

: wt paź 26, 2010 14:53
autor: rambo83
Witam

Niedawno zakupiłem nowe amortyzatory (o obniżonym skoku ). Oprócz tego oczywiście na tył poszły nowe odboje. Teraz na większych dziurach słyszę z tyłu metaliczny dźwięk dobijania amortyzatora np przy przejeździe kolejowym. Dodam że sprężyny mam standardowe. Co może powodować drażniący dla ucha dźwięk? Tuleje metalowo-gumowe wymienione, odboje i osłony nowe. Czyżby sprężyna była zbyt ściśnięta? Za wszelkie rady będę wdzięczny.

Metaliczny stuk tylnego zawieszenia

: wt paź 26, 2010 22:47
autor: borsuczek
Sprawdz srednice wew. tuleji tej dolnej od amora i zobacz czy jest ta sama jak na tym nowym. moim zdaniem amortyzator o obnizonym skoku powinien miec dopasowane do tego sprezyny albo na poczatek posprawdzaj czy dobrze poskrecales ta gorna srobe i czy sprezyny leza dobrze w amortyzatorze z tego co pamietam to tam masz na dole rowek na sprezyne a gora jest obojetna. pozdrawiam:D

Metaliczny stuk tylnego zawieszenia

: śr paź 27, 2010 07:51
autor: T.O.B.I.
a może tłumik puka o belkę

Metaliczny stuk tylnego zawieszenia

: śr paź 27, 2010 15:23
autor: rambo83
Amorek rozbiorę jeszcze raz w celu sprawdzenia czy wszystko jest jak należy, tłumik siedzi sztywno, sprężynę też ustawiłem na swoje miejsce, śruby poskręcane jak powinny, ale nie zawadzi sprawdzić jeszcze raz. Czy przypadkiem nie trzeba wymienić górnych ograniczników (tych gumowych)?

Metaliczny stuk tylnego zawieszenia

: śr paź 27, 2010 16:28
autor: borsuczek
Jest możliwość że orginalne sprężyny są zbyt długie do amortyzatorow o obnizonym skoku, moja rada wyciagnij amorek ustaw go w najwyzszym punkcie i sprawddz czy sprezyna latta luzno czy byc moze jest zbyt bardzo scisnieta.

Metaliczny stuk tylnego zawieszenia

: śr paź 27, 2010 16:30
autor: borsuczek
albo poprostu zainwestuj w sportowe zawieszenie choć proponował bym gwint zawsze lepiej wiedziec ze ma sie regulacjie;p

Metaliczny stuk tylnego zawieszenia

: pt paź 29, 2010 04:25
autor: rambo83
Widzisz Borsuczek, przy wymianie amorów się długo zastanawiałem nad sportowymi czy gwintem, gwint był "trochę" droższy więc zakupiłem sportowe amory a że idzie zima postanowiłem że sport springi założę na wiosenkę. Być może masz rację co do zwykłych sprężyn. Na pewno ściśnięte są z przodu, jeśli tak samo jest z tyłu to przy dziurach sprężyna szybko rozciąga amor i amor stuka, chyba że się mylę. Weekend idzie więc się tym zajmę. Dodam że stukanie jest sporadyczne, ale jakże potrafi dać po uszach.

Metaliczny stuk tylnego zawieszenia

: pt paź 29, 2010 16:40
autor: borsuczek
Zima i gleba nie gra ze soba:P kup jakis sprzet caraudio i poszczaj glosno tez jakies rozwiazanie;p Przyjemnego weekendu pozdro:D