Strona 1 z 1

Problem podczas zmiany biegów do 4 biegu ..

: ndz paź 24, 2010 15:50
autor: Yoszi
Witam !
Mam wielki problem , i oczywiście nie wiem czym on jest spowodowany .
Po krótce napisze co i jak
Posiadam Golfa II 1.3 NZ z 91roku z przebiegiem 234tys .
Wczoraj koło godziny 19 , zachciało mi sie wariowania . Spod świateł wyskoczyłem z piskiem opon , koła zaczeły sie obracać , i za chwile wielkie BUM ! Wrzuciłem 2 , pusciłem sprzegło i autem zaczeło szarpać !
Wygląda to tak , że gdy wysprzęglam auto , po prostu jest takie uczucie jak by auto sie unosiło do góry . Po prostu jedno wielkie walnięcie z prawej strony .
Występuje to tylko przy jeździe 1,2,3 biegiem . Po wrzuceniu z 3 na 4 nie szarpie autem .
Patrzałem na poduszke pod skrzynią biegów , Była lekko już zmęczona , jest taka sama jak była . Wygląda to dosłownie tak jak by koło prawe sie do góry unosiło i waliło . Podczas jazdy koło 100-120 km/h jest dziwne delikatne stukanie . które idzie na drążek zmiany biegów .

Usłyszałem od kogoś że Przegub zniszczyłem z prawej strony . Możliwe jest to ? przy skręcaniu nie strzela ani nic .

prosze o pilną pomoc bo nie wiem za co sie zabrać . Metodą Organoleptyczną doszedłem do wniosku że jest wszystko OK .

PS. Walenie występuje z chwilą zmiany biegu , gdy puszczam sprzegło i obciążam silnik danym biegiem . O redukcji z 3-2 z prędkości ok 60km/h nie ma mowy bo walnie że hej .

Problem podczas zmiany biegów do 4 biegu ..

: pn paź 25, 2010 14:28
autor: T.O.B.I.
albo urwała się któraś z poduszek pod silnikiem i skrzynia, albo skrzynia lub przeniesienie napędu, wszystko musisz obejrzeć sam bo na odległość ciężko zdiagnozować konkretnie

Problem podczas zmiany biegów do 4 biegu ..

: pn paź 25, 2010 19:56
autor: Yoszi
jeżeli delikatnie używam pedału gazu , wszystko idzie super , tak jak kiedyś . Problem powstał po zerwaniu przyczepności w pozycji skręconej .