Strona 1 z 1

Korektor sil hamowania - regulacja

: wt wrz 28, 2010 16:44
autor: bullas
witam

na poczatku przepraszam za brak PL znakow :kac:

obnizylem auto gwintem , zmienilem hamulce na tarcze tyl z zaciskami MK4 i przod na tarcze 280 mm z zaciskami MK3 GTI
a teraz nasowa sie pytanie jak wyregolowac korektor sil hamowania...
wydaje mi sie ze tyl ciut za slabo hamoje...( ale i tak jest o 100 procent lepiej niz seria)
a nawet czasem tyl chce mnie wyprzedzac...

szukalem i nic konkretnego nie znalazlem...
ma ktos jakies doswiadczenie w tym temacie ?
odrazu mowie ze nie ma opcji wywalenia reduktora :bigok:

Pozdrawiam i prosze o POMOC

Korektor sil hamowania - regulacja

: wt wrz 28, 2010 23:30
autor: Paweł Marek
Tył który wyprzedza hamuje za mocno nie za słabo. Obniżenie zawieszenia przy sprawnym reduktorze bez nowej regulacji wzmacnia siłę hamowania a nie obniża, to tak jakbys posadził 3 tłuściochów z tyłu - belka bardziej przygięta korektor wzmacnia hamowanie. Możesz regulować na oko, a zgodnie z procedurami to trzeba wpiąć manometry w przedni i tylne hamulce i regulować tak żeby mniej więcej z tyłu było o połowę niższe ciśnienie jak z przodu, konkretne normy są w książkach serwisowych. Albo doposaż sie w ABS i wywal kolektor

Korektor sil hamowania - regulacja

: śr wrz 29, 2010 22:39
autor: bullas
Paweł Marek, a jakiego rzędu śą ciśnienia w układzie hamulcowym ? mierzymy je w barach ?
pytam gdyż planuje zakupić manometry i złożyć sobie taki zestawik do regulacji korektora.
to chyba jedyna opcja żeby poprawnie to ustawić...

masz może jakieś konkretne ciśnienia jakie powinny w układzie być w.g. informacji serwisowej ?
Paweł Marek pisze:Tył który wyprzedza hamuje za mocno nie za słabo
no tyak tylko zgadzam się w 100 procentach z Tobą, ja wymieniłem wszystko łącznie z belką
i raczej za słabo to hamuje z tyłu i żuca tyłem trochę jak depnę w podłogę,
ale nie tak jakby tył wpadał w poślizg tylko jakby nie zwalniał i próbował mnie wyprzedzić.

we wtorek będe próbował coś poprzestawiać na oko, na czas dopuki nie dowiem się czegoś o manometrach...

Korektor sil hamowania - regulacja

: śr wrz 29, 2010 23:04
autor: roger18sx
ja u siebie juz 2 razy wymieniałem tuleje na belce i sam nie wiem jak mam korektor ustawiony ale na przegladzie gosc stwierdził ze tył slabo hamuje choc mam dobre klocki tarcze nowe i zaciski z mk4. posiadam abs wiec podczas jazdy ciezko wyczuc jak hamuje tył

Korektor sil hamowania - regulacja

: czw wrz 30, 2010 22:36
autor: Paweł Marek
bullas pisze:jakiego rzędu
Z przodu 5 Mpa to z tyłu ma być 3 Mpa
z przodu 10 to z tyłu 5
1 MPa ma 10 barów, 1 bar to mniej więcej to samo co 1 atmosfera

Podczas ustawiania auto ma być obciążone kierowcą i pełny bak mieć. Takie są zasady serwisowe